Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

debravanesch

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:19

Ik ben er ook sterk over aan het denken om een GBP te laten doen (in België). Ik heb in maart mijn enkel gebroken bij (jawel) val van mijn paardje en door het stilzitten nog eens 10 kg extra aangekomen. Ik heb voorheen al alles geprobeerd (3 verschillende dietisten, 3 maand geleefd op shakes in combinatie met 3x per week in 2 toestellen gaan liggen, weight watchers) en niets lijkt te helpen. Heb steeds het jojo-effect.
Voel me ook niet langer goed in mijn vel :(

Mijn paard zit nu met een blessure, maar met mijn huidig gewicht vind ik het niet kunnen om nog op hem te kruipen van zodra hij beter is.

Ik heb deze week al een gesprek met mijn nicht (die het een paar jaar geleden laten doen heeft) en mijn huisarts.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:48

MyKayleigh schreef:
Ik wil je veel succes wensen.

Fijn gesprek lijkt me Romeo.

Ik verdraag vrijwel geen eten en heb zakjes voeding, het dagelijks overgeven is gelukkig gestopt.
Ik ben vooral heel slap en moe, ze denken aan sonde voeding maar ik wil eerst kijken hoe het met de zakjes gaat. Ze zitten er heel kort op ook ivm tekorten.

Jij hebt dus helemaal geen goede ervaring blijkbaar. Het enige wat mijn nicht niet verdraagt zijn kiwi's. Verder eet ze alles, zelfs van suikers heeft ze geen last.
Hoe lang geleden is het bij jou?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:51

Het is en blijft natuurlijk een ingreep waar risico's aan verbonden zijn, maar aan obese blijven zijn ook risico's verbonden en ik denk dat deze afwegen slechts iedereen persoonlijk kan maken natuurlijk e.

Ik hoop dat het snel beter gaat MyKayleigh en dat je dan ook weer gewoon kan eten.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:42

Ik ben gisteren voor de eerste keer lang geweest bij de chirurg. Hij heeft meteen een afpraak gemaakt bij de psycholoog (wat in België een verplichting is) Dit is op 1 maart. Omdat dit toch nog redelijk lang was en hij geen problemen verwacht, werden ook de andere onderzoeken al in gang gezet. Ik kreeg de papieren mij en heb dan ook ineens afspraken gemaakt voor fotos, echos, bloedonderzoek, gastroscopie (waar ik enorm schrik voor heb), hart,... dit gebeurd al volgende week.
Dan 12 maart opnieuw langs bij de chirurg en als alles OK is krijg ik dan een datum. :D
Het wordt allemaak reel nu, ik ben enorm opgelucht dat ik al zover ben

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:10

Veseosunce schreef:
Ik ben nu dus echt begonnen met het traject. Vind het wel echt lastig omdat ik ook gluten en lactose intolerant ben. :')

Mijn vriend is twee weken terug geopereerd, moest in het begin wel echt wennen aan zijn ritme en nog steeds eigenlijk.

Lijkt me niet evident. Zeker niet om voldoende eiwitten binnen te krijgen?

Mijn vooronderzoeken zitten erop, enkel 1 maart nog langs de psycholoog.
- longen waren heel goed, zat overal boven de verwachting
- Hart had ik recentelijk reeds laten testen bij de cardioloog en was ook in orde
- vitamine D te kort, maar hiervoor gewoon 3 weken elke week een supplement innemen, het is dan ook winter dus zijn er veel mensen die dit tekort hebben nu
- maag was ook in orde, enkel wachten op de uitslag van de biopsie. Maar dit is op een bacterie en als je die hebt moet je gewoon een week antibiotica nemen. Dit weet ik als ik opnieuw naar de chirurg moet.
- ook fotos van de longen waren in orde

Het komt dus als maar dichterbij!!! *\o/*

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:45

Oei MyKayleigh, hopelijk niet al te erg en alles nu weer goed?

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:40

Mijn nicht neemt dezelfde kauwtabletten al een tijdje en is er heel tevreden van.
Mijn chirurg gaat eerder voor GBP. Volgens hem meer nadelen aan een sleeve en in ge al van nood is die ook niet omkeerbaar. Een gbp eventueel wel omdat ze de resterende delen laten zitten. Bij een sleeve wordt alles weggenomen.

Ik denk wel dat ik aan de chirurg ga vragen of mijn gal ook verwijderd kan worden. Galstenen zitten al in de familie en aangezien de kans ook nog eens vergroot na de ingreep...

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:58

Lau, misschien helpt het om in je achterhoofd te houden dat wanneer je te weinig eet je net niet zal afvallen en zelfs kan bijkomen. Je lichaam denkt dan net van, ooooh ik krijg iets binnen moet dit goed vasthouden want het kan weer een tijdje duren voor ik iets nieuws binnenkrijg. Maw je lichaam gaat net meer vasthouden waardoor je zeker niet zal afvallen en zelfs zal bijkomen

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:29

_Friemel schreef:
Ik had dezelfde issue, een fitbit/garmin horloge heeft bij mij geholpen. Deze trilt om mijn pols voor eet momenten. Tevens een goede diëtiste, die van mij heeft me echt geholpen en dito de psycholoog.

Op deze manier gaat een gastric bypass je niet helpen, je moet nu al beginnen met veranderen. De eerste stap is je eet momenten, (Kan je echt een garmin aanraden, is best verslavend ook!) zou ook nu al stoppen met drinken tijdens het eten en wat je kan al bewegen!

Ik kan vanwege mijn heupen en gewicht niet hardlopen dus nu wandel ik (en vang pokemon :D)

Die ga ikzelf ook onthouden. Ik heb een apple watch dus zal daar ook wel mee moeten lukken :D (ik 12 maart terug naar chirurg en dan mijn datum *\o/* )

Dat is dan toch wandelen met veel pauzes als je pokemon vangt :D :D Ik spreek uit ervaring

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:40

Gisteren mijn datum gekregen. 10 april is het aan mij *\o/*
wel 3 weken pre-dieet van Prowell. Ik hoop echt dat die producten wat smaken

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:56

Super Lau.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:34

Wow. Super

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 07:58

Lau schreef:
Ik heb positief advies van de obesitaskliniek! *\o/*

Wou super!!!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:41

Als ik het hier zo lees zijn er toch grote verschillen tussen België en Nederland. Hier bestaat dit niet in groep. Je gaat naar de chirurg. Als hij/zij het goedkeurt begin je een aantal vooronderzoeken. Zijn deze in orde krijg je een datum. Ik ben in November eerste keer naar de chirurg geweest en 10 april al geopereerd.
Ondertussen -12kg, maar blijf nu al 2 weken op gewicht. Spiermassa neemt wel toe en vetmassa af, dus is al positief

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:27

PO 10/04 en 16kg kwijt. Hier gaat het goed. Probleem is alleen dat ik echt alles, maar dan ook alles verdraag (lees vet, suiker,...) Enkel biefstuk nog niet, hoop dat dit wel veranderd want eet enorm graag een stukje biefstuk :-D Verder hier heel tevreden van de beslissing

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie