Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tink89

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:09

Ik breek hier even in. Ik zoek in Brabant (Tilburg/Breda) iemand (of een winkel) bij wie ik een keer mag proberen. Ik zou graag dragen, maar we hebben een heel klein budget en ik kan me eigenlijk geen dure nieuwe doek zomaar veroorloven...

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:47

Wij zijn gisteren na een lange passessie uitgekomen bij de ergobaby adapt. Zo blij mee! Ik hoopte dat tula zou passen, maar de gespen deden pijn onder m'n armen/oksels, echt heel naar!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 14:38

Wij willen toch ook nog een doek, maar waar begin je met zoeken? Ik heb een klein budget en een nog kleine baby...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:12

EedihcrO schreef:
Weet jij een winkel in Brabant Britt? In Breda zit wel mama groen, maar die heeft niet zoveel zakken geloof ik. Meer doeken. En voor nummer 2 hebben we een doek en vanaf 6 maanden die manduca dan weer. Is ook dat als we samen weg gaan, beide kinderen evt in de drager kunnen.

Dank voor de namen MaritB, ik zal ze eens opzoeken. Vind de lennylamb wel een mooie om te zien, maar het moet idd ook fijn zitten.

Ikbenmama in Udenhout :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:16

Ergobaby adapt kan ik gekruist (en recht, m'n man draagt m alleen gekruist, ik recht)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:54

Ik heb een ergobaby adapt (die is zeker wel ergonomisch, gekocht bij een goede draagconsulente en veel zakken en doeken geprobeerd) en ben er erg tevreden over, maar.... zoals bij alle zakken:

Ga passen! Want ik wilde een tula en die bleek me niet fijn te passen. Ergobaby past mij en mijn man wel fijn. Dus echt even gaan proberen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:51

Mijn consult was gratis. Ik vind het ook nog steeds discutabel dat je ervoor moet betalen als je ook een doek of zak koopt. Ik snap het wel, maar voelt een beetje als betalen voor een proefrit in een auto of voor een rondje wandelen in de winkel voor je je nieuwe wandelwagen koopt.

Ik ben in regio 013 geweest, pm gerust voor de winkel (of mag ik dat hier roepen?)

En draagzakken: ga passen! Ik had een tula ftg op het oog, maar die bleek mij echt niet fijn te passen. Het is een ergobaby adapt geworden. Hebben ook een kokadi gepast, maar daar was prul te zwak voor.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:34

quera schreef:
Tink89 schreef:
Mijn consult was gratis. Ik vind het ook nog steeds discutabel dat je ervoor moet betalen als je ook een doek of zak koopt. Ik snap het wel, maar voelt een beetje als betalen voor een proefrit in een auto of voor een rondje wandelen in de winkel voor je je nieuwe wandelwagen koopt.

Ik ben in regio 013 geweest, pm gerust voor de winkel (of mag ik dat hier roepen?)

En draagzakken: ga passen! Ik had een tula ftg op het oog, maar die bleek mij echt niet fijn te passen. Het is een ergobaby adapt geworden. Hebben ook een kokadi gepast, maar daar was prul te zwak voor.

Maar bij een consult leer je een nieuwe knoop. Dus dat gaat mbt autorijden niet op

Niet als je een zak koopt...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:37

quera schreef:
Vaak krijg je dan korting op de zak

Tja, dat vind ik dus niet zo'n fijn systeem. Ieder z'n ding. Ik was blij met ons gratis consult, of het nu een doek of zak of meitai werd.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:02

Ja, maar als iemand een winkel heeft en ik daar iets koop, wil ik niet betalen voor het in die winkel krijgen van advies. Ik betaal m'n autoverkoper, ah-caissière of groenteboer ook niet extra. In de prijs van het product in een winkel zitten die kosten inbegrepen. Ik vind aankoopadvies dan wel iets anders dan een compleet knoopconsult voor een doek ofzo. Bij een prenatal of babydump betaal ik toch ook niet 50 euro extra voor een draagzak tov bijvoorbeeld bol.com?

Maar goed, we gaan een beetje offtopic geloof ik. Sorry.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:41

Britt schreef:
Daar krijg je dan ook wel prutadvies door iemand zonder kennis of verstand van zaken -O-

Consulenten werken al bijna vrijwillig. Die doen dat écht voor de lol, want het is totaal niet te doen om er van te leven. Bovendien bestaat een consult eigenlijk altijd eerst uit een informatiegedeelte, over ergonomisch dragen en waarom dat zo belangrijk is; waar je op kunt letten en wat vitale informatie is voor het veilig dragen van je kindje in de verschillende fases van zijn/haar jonge leven. Dat krijg je in de winkel sowieso al niet.
Als je daar niet voor wil betalen is dat prima, maar dan moet je zelf op zoek naar de juiste kennis en moet je op verschillende plekken zakken/doeken gaan passen en uitproberen. Vaak betaal je dan weer huurkosten, waardoor de kans groot is dat je uiteindelijk duurder uit bent dan met een consult :Y)

Nouja, niet dus. Want ik heb met goed zoeken gewoon een gratis consulent met een hele goede winkel gevonden.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:50

Liselot schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met zogenaamde aquaslings?
Mijn oudste zwemt enorm graag en wij gaan dus vaak naar het zwembad (is een subtropische, dus lekker warm). Squish wil ik dus vanaf een week of 10/12 lekker mee gaan nemen.
Hoe zit het met comfort en warmte regulatie van de baby? Normaliter krijgen ze het snel koud in het zwembad (al dan niet in het water) en is een halfuurtje doorgaans meer dan zat. Maar kan je op deze manier een uur of 2 blijven?

Houd er rekening mee dat je hem in het water nergens mag gebruiken. Mocht jij kopje onder gaan en gered moeten worden, kunnen ze je baby niet boven water houden. Aan de kant mag wel.

Afhankelijk van waar je heen gaat, zijn er ook boxen in het zwembad en kun je je baby ter plekke afdrogen, een schone luier geven en gewoon lekker op de arm houden of in de maxi cosi eventueel in de box zetten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:29

Heeft er iemand in de buurt van Tilburg of Breda een ringsling die ik een dagje mag proberen? Wil er graag eentje aanschaffen, maar weet niet of het echt iets voor mij is. Draag nu met de ergobaby adapt, toen prul kleiner was met de mei tai van bykay.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:00

Seltje schreef:
Ik ga hier even meevolgen, zwanger van de eerste, en heb nog alle tijd van de wereld, maar mij lijkt dragen zoveel fijner dan altijd maar die maxicosy of buggy.

Je bedoelt wandelwagen, een buggy is pas voor als ze groter zijn :) en ik vind het vooral fijn dat ik het allebei heb, zeker toen het zo bizar warm was.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:11

Ik ken het ook ja.

En de maxi cosi kan ook prima in het karretje in de winkel enzo. Best heel handig dan, zeker met een base eronder. Beter dan knopen in de stromende regen op een parkeerterrein.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:06

Fee_ schreef:
Vraagje.

Ik de tula free to grow. Op stand twee was er niet echt ondersteuning van knie tot knie. Maar op de grootste stand zagen haar beentjes eruit of ze afgekneld werden en er geen bloed meer door stroomde.
Kan dit überhaupt? Of doe ik iets anders verkeerd?

Het kan hoor, dat ze er net tussenin zit. Dan nog even in stand 2. 3/4 van het bovenbeen is ook nog voldoende ondersteuning.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 12:25

Ik heb nu een paar rs's geprobeerd, maar kan er niet mee uit de voeten. Het is - vergeleken met m'n ergobaby adapt - gewoon te veel gedoe en dan die megalap stof je over hebt... Neuh.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:34

Chubby schreef:
Ladies,

Deze Wompat Girasol Rainforest is terug thuis, maar mag een andere kleuter gaan dragen. Geschikt vanaf maat 86/92 tot en met ca kledingmaat 104/110, maar mijn zoontje van 1.20 vindt 'm ook lekker zitten ♡

Handgemaakt door Wearababy in Finland. Nog zo goed als nieuw. Gevulde schouderbanden en heupband in groen corduroy

Ik kan de Wompat meenemen naar de ON beurs op 16 november of aangetekend versturen.

[ [url=m/ze8pg9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagprijs?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:11

Chubby schreef:
Hij mag gaan voor €150 incl aangetekend verzenden

Dan sla ik even over. Txs!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:00

DiantaM schreef:
Voor de draagzak en fiets gelden volgens mij andere normen. Voor de meeste houdingen op de rug moet hij inderdaad zelfstandig tot zit kunnen komen. Maar voor een fietszitje moet hij gewoon goed zelfstandig kunnen zitten.

Mijn fysiotherapeut is het daar ontzettend niet mee eens, die zegt dat kindjes écht pas op de fiets mee mogen als ze zelfstandig tot zit komen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:48

DiantaM schreef:
Tink89 schreef:

Mijn fysiotherapeut is het daar ontzettend niet mee eens, die zegt dat kindjes écht pas op de fiets mee mogen als ze zelfstandig tot zit komen.

Ja ik heb het ook nooit eerder gedaan, mijn kinderen zijn van de zomer dus pas de zomer erna gaan fietsen. Maar ik heb het nog nooit anders gelezen.

Als je er over nadenken.. een fietszitje lijkt mij veel belastender dan een goed ondersteunende draagdoek. Dus het klinkt logisch wat je fysio zegt.

Vooral omdat je best wel schokt en er weinig vering in een fiets zit. Als je loopt schok je veel minder.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie