Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

proven02

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 11:57

Dat ik vroeger interval deed op de fiets of hardloopband kwam ik standaard boven de 170 uit, dat is niet per se raar toch als je een intensieve training doet? Zolang het maar niet een half uur zo hoog blijft lijkt me er niks mis mee.
Nu geen idee meer wat me hartslag doet maar denk bij de bootcamp en squaten/lunges dat ik er ook standaard weer boven zit.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:40

Ik wil ook wel mee doen!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:41

Eet je savonds dan alleen groenten en aardappels of vegetarisch iets erbij? Want daar zit vaak ook al tussen 10 en 20 gram eiwit in. Lust je eieren? 1 of 2 eieren en je heb ook al een stuk meer eiwitten binnen. Als je volkoren of spelt brood eet krijg je daar ook al veel eiwit van binnen. Eventueel kaas of wel een keer kip of rosbief op brood ? Je kan het altijd nog aanvullen met een proteïne reep (zelf maken of kopen) of een proteïne shake, maar als je het graag uit eten wil halen dan zou ik toch overwegen iets van kwark of melk af en toe te nemen of vlees op brood of vleesvervanger savonds bij het eten.
Ik kom elke dag makkelijk boven de 100 gram uit en vet tussen de 50 en 60. Eet vaak vegetarisch savonds, wel elke dag kwark voor het slapen en pindakaas of kaas op brood. Maar stel je neemt de kwark niet dan zou je de 80 zeker moeten kunnen halen met normaal voedsel en eventueel dus aanvullen met een proteïne reep de dagen dat je sport.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:29

Hm hebben jullie het weleens proberen te eten met aardbei of blauwe bessen erin en dan een klein beetje Cruesli of muesli (15gram) en een beetje honing.
Mijn vriend lustte ook nooit kwark maar op deze manier kan hij er geen genoeg van krijgen.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:51

MadelonSunny schreef:
Ik vind Griekse yoghurt juist erg lekker. Zeker met wat honing en gepofte rijst en tarwe. Of noten en vruchten. Zou het echt heel graag als ontbijt eten. Maar dan ben ik de rest van de ochtend erg misselijk dus helaas geen goed plan. Daarom tijdje terug met Alpro Sojayoghurt geprobeerd. Alleen daar werd ik bijna net zo misselijk van dus dan ga je je ook wel afvragen of het hem in de lactose zit :?
Ik zit nu aan een klein bakje griekse yoghurt dus we gaan meemaken hoe het bevalt als ik het op heb :')

Die alpro heb ik laatst ook geprobeerd wat is dat ranzig zeg niet te doen. Gelukkig ben ik niet de enige die dat vind.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:46

Lekker bezig sannens! Hier gaat het goed nog steeds 5x per week in de sportschool te vinden. Al 6 weken nu in combinatie met eten onder mijn onderhoud en macro's halen. Het gaat me veel te langzaam en kracht kan ik op deze manier ook niet op bouwen, maargoed nog even volhouden en dan eindelijk even bulken en aan mijn kracht werken :)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:19

Ja klopt inderdaad! Nou het schiet niet op. Pas 1.9 kilo kwijt en 4cm op me taille. Nou ben ik redelijk slank dus er kunnen ook geen kilo's vanaf maar ik had verwacht nu toch wel al mooie lijnen op mijn buik te hebben. Die heb ik alleen smorgens als ik net wakker ben en mijn buik aanspan de rest van de dag is er niks meer.. nog 2 weken te gaan dus heb nog even.
Sporten gaat wel heel lekker het is nu echt een gewoonte geworden om elke dag na het eten meteen door te gaan.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:21

Bij ons ook monkey bars op de sportschool, die ook omhoog en weer omlaag gaan. Maar vind ze op een run veel moeilijker omdat ze daar hartstikke glad zijn met water en modder van iedereen erop, je moet dan echt veel kracht in je handen hebben om met die gladheid te blijven hangen.
Soms hebben ze ze van hout die zijn wel beter te doen.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:01

Wauw wat knap @briitje 20.7%! Ik ben ook heel benieuwd wat het bij mij is, denk dat het nog tegenvalt haha. Binnenkort eens even zoeken waar ik dat kan meten.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:42

briitje schreef:
proven02 schreef:
Wauw wat knap @briitje 20.7%! Ik ben ook heel benieuwd wat het bij mij is, denk dat het nog tegenvalt haha. Binnenkort eens even zoeken waar ik dat kan meten.

Ik had ook echt geen benul en was dus ook reuze nieuwsgierig. Maar dit oversteeg de verwachtingen :+. Wat ook weer de vraag op roept bij mezelf wanneer is het goed ? Wat is de grens

Ligt eraan wat je doel is denk ik. Voor mij zou 20% de grens zijn om dan te gaan bulken tot max 26% en dan weer te cutten. Maar ik wil meer spiermassa. Als je dat niet wil dan zou 20% mooi zijn om gewoon weer op onderhoud te zitten zou ik denken. Maar da's echt heel persoonlijk wat jij mooi vind.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:09

Ik zie dat voor mijn leeftijd de ondergrens 16% is, dus als ik tussen de 20 en 26% blijf tijdens de spieropbouw lijkt me prima :D

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:22

karuna schreef:
Een tabel houdt 16 aan de rest minimaal 20 echt het absolute minimum dus nodig om je lichaam op lange termijn werkend te houden. Geen enkele reserve dus. Of dat een streven moet zijn om te halen. Geen idee.

En er is een groot verschil tussen 26 en 20. Waarom zou je zo willen blijven wisselen? En steeds blijven klooien met je eetpatroon? Continue gezond zijn en in beweging blijven is goed :j een obsessie wat minder

Omdat ik meer spiermassa mooi vind en dat niet lukt als je de rest van je leven op hetzelfde vetpercentage blijft hangen. Meer spiermassa betekent namelijk meer eten en automatisch meer vetpercentage :) Om te voorkomen dat dat percentage te hoog wordt verlaag je die eerst weer en kan je daarna verder met opbouwen. Ik zie het niet als een obsessie maar als een passie ik vind het echt heel leuk namelijk om er zo mee bezig te zijn :)
Ieder zijn eigen ding toch ;)

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:26

karuna schreef:
Een gemiddelde vrouw zit rond de 30 % en zeker niet op 20/24 :') in de bodybuild wedstrijd scene misschien maar de gemiddelde gezonde vrouw zit rond 30/35

Maar dat is toch helemaal prima als jij het liever zo heb !
Daarom zeg ik ieder zijn ding, zolang je je er zelf prettig bij voelt dat is belangrijk.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:32

gribaldi schreef:
karuna schreef:
Een gemiddelde vrouw zit rond de 30 % en zeker niet op 20/24 :') in de bodybuild wedstrijd scene misschien maar de gemiddelde gezonde vrouw zit rond 30/35

Met een wedstrijd zit je veel lager, ik zat destijds tussen de 10% & 12%.

Maar proven02 sport en vrouwen met een goede conditie is tussen de 20% & 25% prima hoor.

Nogmaals het ligt ook erg aan je bouw he ;) En boven de 31% heb je overgewicht.

Super, dat vermoedde ik ook al inderdaad!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:04

Wat vervelend Sannens, wel fijn dat je door mag blijven sporten mits je oplet dan!
Balen voor je dat je visceraal vet zo'n tegenvaller is. Het is inderdaad niet zichtbaar snap dat je dan verbaast bent.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:35

Oh bij ons staan er wel genoeg vrouwen bij de losse gewichten volgens mij maar moet zeggen dat ik er helemaal niet op let :P

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:56

@Sannens geen tips helaas ik heb altijd honger en dan maakt het echt niet uit of ik eet wat ik nu eet of 3x zoveel. Alleen in een all you can eat restaurant raak ik vol haha. Dus sorry :P

Wat knap Eulogy! Dat is echt veel zeg!

@Sintara dat klinkt wel als een hele mooie manier om ze op te bouwen zeg dat ga ik ook eens proberen! Vind die oefening echt zo ontzettend moeilijk en zwaar gewoon en blijf zo lang op hetzelfde hangen. Maar misschien dat het met jouw manier weer een stapje verder lukt.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:03

Ja ik hou het bij in myfitnesspal. Als ik moet werken of een drukke dag heb dan bereken ik de dag van tevoren alles al helemaal uit zodat ik het in de ochtend alleen hoef te pakken en er niet meer over na hoef te denken. Ik bewaar altijd 2 tussendoortjes voor de middag wanneer de ergste honger komt en ik neem een koffie of cappuccino dat helpt ook bij de honger.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:39

Tuurlijk Chimello, welkom!
Van tevoren voor jezelf bedenken wat je precies gaat doen en in welke volgorde. Dan hoef je niet daar te zoeken en (voor je gevoel een beetje onbenullig) staan gaan nadenken, maar kan je gewoon meteen lekker aan de slag en blijf je bezig. Echt niemand gaat je raar aan kijken de meeste mensen gaan alleen volgens mij. Alleen in het weekend zie ik veel stelletjes en vriendinnen, maar doordeweeks bijna iedereen alleen.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:55

Welkom Vanillia! Wat vervelend zeg een burn-out, maar heel knap inderdaad dat je jezelf toch 5x naar de sportschool sleept! Wat een idee is, is 2x bovenlichaam, 2x benen/billen en 1x een full body combi kracht en cardio dat je daar een soort bootcamp van maakt.
Wat ook kan is spiergroepen los, dus borst triceps schouders 1 dag, rug biceps 1 dag, benen 1 dag, billen 1 dag en dan laatste dag een groep kiezen waar je meeste resultaat wil zien

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:24

Mijn 8 weekse challenge is voorbij! Afgelopen weekend een fotoshoot met mijn vriend gedaan en we hebben goede na foto's gemaakt.
Het verschil tussen de voor en nafoto bij mij is niet normaal. Ik had 8 weken geleden nooit gedacht dat er zoveel verschil zou kunnen zijn. Ik was al nooit dik, laten we dat vooropstellen. Maar het is de afgelopen maanden erg uit de hand gelopen met chips taart snoep en ga zo maar door waardoor ik echt wel plofferig begon te worden, ik denk dat dat de beste omschrijving is.
Had er nog steeds geen problemen mee en deed meer mee aan de challenge voor de discipline, en om het samen met mijn vriend te doen, en ook om wat minder vet te krijgen zodat ik me straks kan focussen op spieropbouw.

In totaal ben ik 3 kilo kwijt, dat lijkt weinig maar het verschil is enorm, ik zie er veeel gezonder uit dat is nog wel het grootste verschil. Mijn lichaam is weer in verhouding en ben nu over het geheel slank en mijn gezicht is ook niet meer zo plofferig.
Ben onwijs trots dat me vriend en ik dit 8 weken hebben volgehouden, we hebben toch wel veel moeilijke momenten gehad (verjaardagen, BBQ etc).

Vervolgplan is vanavond ons resultaat vieren met een wijntje (eindelijk weer) en lekker uit eten, dan blijven we nog 2 weken doorgaan(me vriend is nog niet helemaal tevreden en ik wil hem nog even steunen door het samen te doen) en dan bulkenn!! :D :D

Zo'n zin in! Eindelijk resultaat in spier en kracht zien in de sportschool!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 05:48

Haha wat een leuk compliment zeg @Brittje!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:07

Haha snap ik, beetje ongemakkelijk

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:57

Even niet meer in dit forum gekeken maar jullie zijn allemaal goed bezig heerlijk!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:59

Hier dezelfde ervaring met crossfit les. Inderdaad heel veel uitleg, dan maar heel kort bezig zijn. Wel intensief dat wel, maar ontzettend kort en had ook het gevoel dat ik er veel meer uit kon halen. Voor mij is het niet weggelegd ik train liever zelf.