Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Linda_Fleur
Blogger

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:46

Gisteren heerlijk weer getraind in de sportschool en ik voel het vandaag goed aan mijn billen, dus succes :+

En gisteravond mijn lunch voor de komende 5 dagen geprept. Pak rijst gekookt, verdeeld over 5 bakjes. Paprika, champignons, courgette en tomaat met peper/zout/kruiden half uur gegrild in de oven en kip tussen de grill gelegd. Ik ben benieuwd hoe vanmiddag mijn lunch smaakt :D

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:57

Gymshark heeft vandaag na 4 uur black friday kortingen tot wel 70%!

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:36

Ik had precies hetzelfde :') maar misschien maar beter voor mijn portomonnee. Alleen er was wel een legging die ik graag wilde, nouja te laat.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:23

Oepsie, poging 2. Toch wat besteld :+

Afbeelding

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:17

Gymshark heeft volgens mij gewoon een 'verzendhuis' in Nederland, meestal als ik iets bestel de volgende dag al in huis. Hoewel nu met black friday waarschuwen ze op de website wel dat het 7-10 dagen kan duren geloof ik. Toen ik laatst iets terug moest sturen ging dat wel weer naar Duitsland.

Mijn bakje rijst met groenten was vanmiddag heerlijk, genoeg smaak aan de groenten om ook de rijst weg te werken. Alleen de kip was een beetje droog geworden, moet nog even zien hoe ik dat lekker kan grillen.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:11

Musli, leuk dat het virtual cycling bevallen is, lijkt me ook wel wat een keer ter vervanging van hardlopen. Hoe werkt dat dan? Want er staat wel een groot scherm voor, hoe doe je dat als meerdere mensen er dan op zitten?

Karuna, beterschap!

Esther, oei een botsing met auto klinkt niet fijn. Gaat alles verder goed?

Hier lekker bezig, 5e dag op rij wat gedaan:
Zondag - 1/2 Kayla Itsiness workout en billen & benen
Maandag - Cardio 5 km hardlopen & 15 min traplopen
Dinsdag - Armen & buik
Woensdag - Personal training billen/benen/onderrug (ZWAAR!)
Donderdag (vandaag) - 10 km rustige duurloop

Ik denk dat het morgen tijd word voor een rustdagje :o

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:16

Needje, lastig dat jouw sportschool zo duur is! Maar als het wel erg goed is, het is je hobby en je er blij van word, dan niet te veel over nadenken. Mits je het kan betalen uiteraard.

Ik heb het met mijn paarden, wil niet eens uitrekenen wat zij mij kosten per jaar (en al helemaal dat reisje naar Mongolië niet). Wel eens van stal verhuisd omdat dat voordeliger was, maar uiteindelijk er geen plezier van gehad. En nu sta ik weer op een stal die de helft goedkoper is van de vorige, maar dubbel zoveel plezier :D

Ik sport dus bij Basic Fit, soms wel druk maar superfijn dat die in Zoetermeer 24/7 open is, zeker in de avonden in de weekenden maak ik daar vaak gebruik van. Via het Nationaal gezondheidsplan waar mijn werk op is aangesloten krijg ik ook nog extra korting. Daarom zit ik zelfs te twijfelen om een extra abbo te nemen op de gym hier in het dorp, want het is ook fijn om maar 1 minuut reistijd te hebben ipv 15 min. Is ook een vrij basic/budget sportschool, dus beide abbo's bij elkaar ben ik waarschijnlijk niet eens kwijt wat sommigen hier betalen voor hun luxe gym.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:31

Ik ben begonnen met sporten omdat ik dingen aan mijn lijf wilde veranderen. Maar het lukte me niet echt om me er toe te zetten om structureel ermee aan de slag te gaan. Mijn deelname aan de Mongol Derby is nu mijn doel, mezelf conditioneel en fysiek zo sterk mogelijk te maken in de hoop dat ik de 1000 km te paard pijnloos door kom :D

Vandaag loop ik 15 km hard en morgen weer bikkelen in de sportschool. Ik hoop alleen dat mijn beginnende keelpijn niet gaat doorzetten.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 07:55

Auwww mijn nek... gister weer PT gehad. Oefeningen gedaan voor mijn onderrug, blijkbaar teveel mijn nek geforceerd en nu kan ik hem dus amper meer draaien..

Hier ook altijd sportlegging, zomer soms een korte broek. Vind ze zelfs zo lekker zitten dat ze geregeld op mijn vrije dag ook aan gaan met boodschappen doen enz. :+

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:48

Draadloze oortjes zijn echt mijn beste investering van dit jaar. Met sporten ideaal, nooit meer gedoe met het kabeltje. Ook loop ik ermee hard wat super werkt en draag ze veel op werk voor telefoongesprekken. Ik heb de Apple earpods. Wel maanden in de stress omdat ik bang ben ze kwijt te raken (ze zijn zo klein en zo duur) en mijn normale oortjes liet ik ook altijd overal slingeren, nu heb ik wel het vertrouwen in dat ik ze niet meer kwijt raak haha.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:13

Ik zou een aantal instructievideos op youtube kijken en eventueel iemand in de sportschool vragen om mee te kijken. En beginnen met een laag gewicht om eerst aan de techniek te werken.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:34

Ik heb via Ali een pull up bar gekocht en van die lange elastieken, projectje voor thuis :D
En verder een springtouw en minibands, dus zou een volledige workout ook thuis kunnen doen (op Youtube veel inspiratie), maar vind het in de sportschool wel fijner, dan loert de bank tenminste niet naar me :+

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:53

Maandagavond was het inderdaad erg druk, vind het moeilijk om dan mijn draai te vinden. Went wel, en naar verloop van de weken wordt het vanzelf weer rustiger haha.

Gister PT training gehad na 1,5 week amper getraind ivm zware verkoudheid. Dat samen met de aangekomen kerstkilo's was het behoorlijk zwaar. Vannacht lekker wakker gelegen met spierpijn in mijn rug. Komende weken maar weer wat harder aan de bak.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:31

SjakieXX schreef:
Normaal deed ik veel aan krachttraining, maar ik wil me komende tijd gaan richten op vetverbranding, het liefst door een beetje uitdagende cardio of HIIT. Heeft iemand daar nog interessante trainingen voor?

Ik heb deze workout laatst gedaan in de gym: https://www.youtube.com/watch?v=VmSKlAtckLg&t=319s

Bij split 1 viel ik na 6 rondes dood neer, split 2 is veel met armen en dat haat ik, dus 2 rondjes volgehouden. De loopband lukte me wel maar ik moet nog even spelen met mijn maximale snelheid (wil ook weer niet van die band af donderen :+ ).

Voornemens om deze workout minimaal 1 keer per week te doen, en dan het aantal rondes uit te bouwen.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:47

Trouwe meelezer komt weer even binnenvallen hier :wave:

Doen jullie ook specifieke oefeningen in de sportschool voor het verbeteren van het paardrijden? Ik krijg met (langdurig) paardrijden zo nu en dan last van rug, knieën en heupen. Onlangs naar de fysio geweest en wel weer nieuwe inzichten gekregen. Ik mis wat stabiliteit. Tot nu toe trainde ik veel met gewichten en HIIT, maar nu dus oefeningen meegekregen voor meer stabiliteit. Oa met bosu ball en weerstandsbanden. Je kan je spieren wel oppompen maar als je lichaam ze niet goed kan aansturen heb je er nog niets aan.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:55

Volgens mij kan je je paypal gewoon koppelen aan je pinpas, dan worden de betalingen gewoon aan het einde van de dag afgeschreven van je betaalrekening. In ieder geval zo staat het bij mij ingesteld.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 15:01

Adamootje schreef:
Laatst heb ik sportleggings op Ali besteld. Die ontvang ik binnenkort. Vriendin van me had ze besteld en ze zagen er echt heel goed uit. Squatproof ook, heel belangrijk!

Welke leggings heb je besteld van Ali? Ik ben wel toe aan iets nieuws :D

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:28

Dreamy schreef:
Die heb ik ook; wannabe gymshark! Tis dat het merkje er niet op zit en de stof net iets anders (minder stug), anders had ik ze niet kunnen onderscheiden!

Dat klinkt goed! Ik heb nu een aantal Gymshark leggings maar die worden te groot #) en nu even geen budget voor nieuwe (en de sale vorige keer niet in de gaten gehouden). Heeft iemand heeeel toevallig die gele besteld? Mijn lievelingskleur maar wel een lastige natuurlijk ivm doorschijnen.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:39

Rustig hier!

Hoe gaat het allemaal met sporten?

Nu mijn Mongol Derby achter de rug is zoek ik een nieuw doel. Vanaf maandag wil ik weer gaan beginnen dus komende dagen eens gaan denken aan een schema. Ik vind het moeilijk om een doel te bepalen en wil altijd alles tegelijk. Mijn knieën hebben het zwaar te verduren gehad tijdens het paardrijden dus ik moet weer voorzichtig opbouwen, welke leg oefeningen zijn het minst belastbaar voor mijn knieën? In de weken voor de Derby heb ik wel met een fysio getraind dus heb wel wat ideeën maar wellicht hebben jullie nog goede tips. En als de pijn erger word consulteer ik mijn fysio ook wel weer.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 13:39

Dankjewel voor je bericht! Zijn wel een paar goede oefeningen, lopen met helling doe ik ook veel. Gelukkig zijn mijn knieën er niet zo erg aan toe dat ik ze helemaal niet kan belasten. Dus ik denk oefeningen met weinig gewicht veel herhalingen, die spieren eromheen maar sterker gaan maken. Crosstrainer en fietsen kreeg ik ook aangeraden van de fysio, vind cardio wel een leuke afwisseling en goed voor mijn metabolisme. Ik ga me wel vermaken in de sportschool komende tijd.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:41

Gaaf FlameHorse, zulke runs staan ook nog wel op mijn bucket list.

Vandaag:
Warming up
Lying hamstring curls 3x15
Hip thrusts 4x10 (in de leg curl machine)
Elevated sumo squats 3x12
Deadlift 3x12
Cable abductions 3x12 elk been

Allemaal nog lage gewichten, merk dat ik wel weer bij 0 kan beginnen, oeps. Alleen geen last van mijn knieën, pas achteraf met de trap af lopen. En mijn enkels zijn licht overbelast van het paardrijden merk ik, voelt stijf aan als ik mijn tenen naar binnen duw en hakken uitdruk. Bij het stretchen achteraf knakten ze ook haha.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:52

Wauw! Ik kan gister en vandaag niet eens fatsoenlijk lopen na de training, voelt net als dag 3 op de Mongol Derby. Gelukkig kan ik nu rust nemen en hoef ik niet 13 uur per dag door te gaan. Gisteren wel de sportschool bezocht en pull day gedaan voor armen en rug. Ik hoop dat mijn spieren snel weer gewend raken.