50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:33

Marilu, wat een geweldig nieuws wat een opluchting zal het zijn geweest.

Het weer afgelopen paar dagen was ook wel heerlijk voor bosritjes, zondag wel een beetje warm dus jammer gemoeg ook hier ineens weer volop dazen en vliegen, vooral Phoenix heeft daar veel last van.

Punz wat een goed werk zeg. Wij zijn ooit eens op skivakantie in slowakije geweest, als je daar dan loopt met een vol boodschappen karretje en er loopt een oud vrouwtje achter je met een ui en een wortel in haar mandje zie je het verschil ineens heel duidelijk.

Ondertussen zijn wij bezig om Vinatera de basis te leren, meelopen, voetjes geven. Het is een heerlijke dame maar vooral die voetjes zijn lastig voor haar, phoenix was twee dagen dat we het haar leerde een twee jarige is een ander verhaal :o

elledani68

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:11

Wat een lekker dingetje Cissy, gefeliciteerd met mooie mambo

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:13

Hiphopje, lekker bezig, en die storm ik stormde ook door het huis dus heb mezelf ook vrij gegeven :)

Punz, mooi die oortjes.

Aan de discussie heb ik rijtechnisch niks toe te voegen, ik heb daar te weinig kunde voor.

Ik kan alleen vertellen wat ikzelf ervaar als 50+. In je hoofd blijf je 18 maar je lijf vind vaak van niet, rug enz. Dit maakte mij onzeker, ik ging senario’s bedenken die mijn merrie feilloos overnam. Als ze uit een hoek springt zit ik dat dan nog wel uit enz. En ja hoor doordat ik zo in het zadel zat pikte zij het op en hoep de hoek vloog aan mij voorbij. Onze ruin die hobbelde wel zijn hoekjes en dat wist ik dus dat ging allemaal zonder problemen.
De overgang maakte dit eigenlijk voor mij maar erger, angst kwam om de hoek kijken. Je hormonen gieren door je lijf en zelf weet je af en toe niet waar je met jezelf heen moet laat staan als dat doodbrave paard ineens gaat reageren op de onrust die jezelf hebt wat de situatie alleen maar erger maakt en je een in een cirkel terecht komt waar je niet meer uit lijkt te komen.
Ik kan me zo voorstellen dat je , zeker als je altijd op hoog niveau heb gereden, dit iets is wat je niet jezelf toe wil geven, want ja we blijven in ons hoofd toch 18 jaar met de ambities van een 18 jarige -O- maar met het lijf van af en toe een 80 jarige en de idem handigheid, af en toe kan ik mezelf wel achter het behang plakken :x
Denk dat het een begin is dat ze wel hulp , in dit geval bij jullie ,is gaan zoeken en dat ze lekker ontspannen aan het rijden is, hopelijk zet haar dit op het goede spoor en dan met name of dit paardje wel echt bij haar past op dit moment.
Ik praat niet makkelijk hoor, heb nu ook weer een jong ding maar haal mijn geluk al uit het lekker bezig zijn op de grond met mijn vriendinnen dus het rijden is, zoals het eigenlijk altijd geweest is, niet zo heel erg belangrijk

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:49

Hiphopje, die ellende heb ik niet meer dat is het enige pluspunt van de overgang. Die opvliegers daarintegen -O- , laat ik het zo zeggen ik heb het afgelopen winter geen dag koud gehad terwijl iedereen om me heen met vesten aan door het huis liepen omdat de kachels niet aan mochten :P .

Wat fijn IsabelleN dat de mevrouw weer zo’n fijne positieve ervaring met rijden van haar eigen paardenvriend heeft gehad daar kan ze weer kracht en vooral zelfvertrouwen uit halen +:)+

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:04

Mijn oma zei altijd ik herken mijn eigen lijf niet meer, als je fit bent en je ding kan doen wuif je dat een beetje weg , nu ik zelf in die periode zit dat ik mezelf afvraag of ik soms ontvoert ben door aliens en in een ander lichaam teruggezet ben snap ik ineens wat zij nou eigenlijk bedoelde.

Wat brengt die overgang toch een hoop ellende met zich mee en zelfs dingen waar je niet eens van weet dat de overgang een oorzaak zou kunnen zijn.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:26

Heerlijk zo’n dier martie daar geniet je dubbel van.

Heerlijk marilu dat de vergroting van je bak meteen al zo’n beter gevoel geeft, jammer dat die bakkabouters zijn gebleven. Bij Phoenix was het ook die ene hoek en omdat ik dat wist bleef het ook die ene hoek :( Heb op een gegeven moment iemand gevraagd om daar te gaan staan, misschien niet de manier maar voor mij dus duidelijk wel want dan reed phoenix keurig haar rondje.
Afbeelding
Ondertussen met dit meisje aan het tutten, voetjes is wel even een dingetje maar stapje voor stapje komen we er wel.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:21

Wat een heerlijk gevoel is dat toch hiphopje, erop of ernaast het is de beste therapie.

Wat een goed nieuws isabelle dat de mevrouw en haar ruin zo fijn gaan samen, jullie hebben haar en hem zo geholpen dat beide elkaar weer begrijpen, geweldig.

En inderdaad zitten we allemaal wel eens in een dip, vind af en toe wel moeilijk aan wie je hulp moet vragen als je die wil :?

Wat leuk spatter een muildier ben ook heel benieuwd wat het verschil is.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:06

Punz *\o/*

Heb ook even gekeken naar featherlite , een filmpje dan, als er weer eens een weekend is wil ik zeker kijken want wat ik gezien heb vond ik al erg interessant.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:14

Goeie britta, mijn dochter rijd het liefst met muziek zij inderdaad zen en het paard ook. Toen ik laatst met oortjes in aan het mesten was en ondertussen meegalmde zei mijn man dat ik dat beter niet kon doen _O- waarop ik alleen maar harder meezong, ook ik zen en manlief verdwenen :D

Wat leuk om te lezen spatter eigenlijk verwachte ik deze gebruiksaanwijzing niet zo snel bij muildieren/ezels.

Ondertussen druk met Vinatera wat Phoenix vandaag niet echt snapte want die moest op haar happies wachten. Vinatera echt een leuk dier, maar het spaanse temprament zit er duidelijk in.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 05:29

Punz, je blijft maar op die wolk zitten wat goed. Wat leuk om je ook voor de camera te zien en wat doet je paardje het goed _/-\o_

Hiphopje, geweldige deken kan ook zo weinig stuk aan

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:17

Punz, wat mooi om te lezen dat je zo de juiste persoon bent tegengekomen die je zo helpt/steunt dat het zo goed gaat dat je op een roze wolk blijft zitten. En snap zo goed dat je hebt zitten brullen van geluk.

Cissy, lekker weer thuis.

Ik stapte vroeger ook op alles maakte me niks uit. Gingen we in een groep weg en was er een van de paarden moeilijk dan ging ik erop, vraag me nu af hoe ik dat toen deed. Ik was voor mijn vierbenige stresskip op zoek naar voer enz waardoor ze hopelijk iets minder stresskip zou worden eigenlijk kan ik beter zoeken naar iets waardoor ik iets minder spooky ga worden

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 05:26

Heb ook behoorlijk wat boeken hier liggen maar henry blake die nog niet, ga ik gauw eens op mp zoeken.

En al die dieeten := de ene week mag je niet wat de volgende week wel weer kan >;) . Het is lastig , zeker als je de overgang ingaat of zit, om je gewicht op peil te houden maar een beetje opletten en niet zoveel choco <<) is voor mij een begin.

Ik woon tegenover een basisschool, ik heb nog liever wolven in mijn achtertuin. Ik zie hier best veel dikkere jonge kinderen lopen verbaas me er af en toe over.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:03

Vandaag naar de dames geweest, pfffff beide dames dwars. Ze staan beide in het land, dat land grenst niet aan de stal je moet dus een stukje over de weg. Met Phoenix geen probleem maar Vinatera is een ander verhaal. We blijven dus altijd daar.
Phoenix krijgt eten en poetsbeurt op een stukje wat afgezet in naast het land gaat altijd prima maar madame was klaar met eten en dacht toedeloe, als ze te rustig is maakt ik me zorgen want wat is er mis maar als ze dit weer doet krijg ik er ook hoofdpijn van maar goed ken haar dus er zal wel weer een hengstigheidje aankomen :=
Vinatera is een ander verhaal, jong beestje dus moet alles nog leren en daar willen we heel graag mee beginnen maar is een beetje onmogelijk. Er staat nu een nieuwe bonte ruin bij haar, ik vind het een lief dier zij daarintegen helemaal niet, ze flipt als hij dicht bij haar in de buurt komt snurken , blazen noem maar op. Hierdoor kunnen we weinig , shawny houd de ruin vast en ik ben met dametje bezig maar werkt zo niet en over de weg nu met haar is echt geen optie zo frusterend.
Ja wat doe je dan? Doen we wat om haar toch het abc te leren of laten we het maar even voor wat het is , we willen haar zo ontzettend graag een hele goede start met haar maken. Wat zouden jullie doen? En mocht iemand en stalling weten vwaar alletwee terecht kunnen dan hoor ik het zo graag.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:04

Ja ben ik mee bezig geweest maar wil nu echt plek voor alle twee en volgens mij was dit alleen opfok
.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:59

Oke dat had ik niet begrepen ik nog eens informeren voor beide. Ik ga die andere ook eens opzoeken dank jullie wel

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:59

Leuke foto hiphopje en je hebt een geweldig leuk ritje gedaan, hoop dat toch ook nog ooit eens te doen.

Martie fijn dat de noodrem zo goed werkt.

Marilu, kinderen onder elkaar zijn echt niet leuk. Ik moest op jonge leeftijd een bril ook dat is een reden om mikpunt te worden en was dit dus ook meteen. Nog heb ik een hekel aan mijn bril ga liever blind over straat dan dat ik mijn bril opzet dat draag je toch altijd met je mee. En wat een dieet betreft, ik zij nog tegen mijn dochter dat het makkelijker is om het eraf te houden dan eraf te krijgen ;) niet dat het altijd even makkelijk is met de vreetbuien die ik af en toe heb.

Vanmorgen moesten we wat ophalen dus een tijdje op de weg gezeten, temperatuur stond al gauw op 28 graden zie je toch nog langs de weg dat er een concours is, geen ervaring daarmee gelasten ze dat niet af met extreem warm weer?

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:24

Gefeliciteerd rex, wat heerlijk al die roze wolken.

Als ik wat gedaan heb en ga zitten heb ik het nog warmer dan het eigenlijk is, dat gevoel als fietsen met een briesje maar dat als je afstapt je smelt van de warmte.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:44

Uiteindelijk ben jij toch degene die de wedstrijden moet rijden rex, maar inderdaad een goede instructrice is onmisbaar, ook als je geen wedstrijden rijd

Lijkt me heerlijk lekker relaxt te wandelen met een kolossale hond.

En punz een onderlinge wedstrijd organiseren die voor heel nederland is lijkt me een grote klus