50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:16

Mooie oplossing met die laars. Dit is (vind ik) toch net wel een iets stoerdere variant van een rijlaars. Fijn dat ze aangepast konden worden.

Ik ben aan het waken bij mijn merrie, heel de rest van de familie is naar een feest van mijn schoonzus. Ik durf niet weg, denk echt dat het vandaag geboren wordt.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:47

Dank jullie wel! Ik hoop het ook, ze is wel heel onrustig nu.
Ik woon 500m van stal Isabelle, maar ga er 's avonds wel slapen. Ben 1 keer bijna te laat geweest bij een veulen dat in het vlies was blijven zitten. Dus sindsdien de laatste dagen toch maar op stal slapen.
Ik kan er heel snel zijn, maar op zo'n moment telt elke minuut.
Nu even thuis met merrie op de camera, zometeen hopelijk voor de laatste avond terug.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:01

Mooi moederdagkadootje vannacht
prachtige Totilas zoon! Hier smelt je toch van Afbeelding

Alles goed gegaan, alleen de nageboorte kwam niet af, kon uiteindelijk om half 7 vanochtend mijn bed in.
Vanmiddag zijn ze even op de wei geweest

Afbeelding
Daarna weer lekker slapen

Afbeelding
Het wachten zit er weer op, nu genieten van al dat moois!

Afbeelding

Pluk de dag!

BusyMissy

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:17

Ik zal komend weekend wat foto's maken en hier delen met jullie!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:28

Klinkt heerlijk Cissy, dat wordt een hele zware uitputtende job ;)

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:29

Ik zie ook duidelijk vooruitgang Punz! Fijn dat je de spanning steeds wat meer los kunt laten.
Zal ik samen met jou de uitdaging aangaan van een 60cm parcours volgend jaar? :P
Ben een echte dressuurmuts, maar heb een "half" springpaard die samen met mij 1x in de week naar springles gaat, maar het gaat nog niet vanzelf allemaal zullen we maar zeggen.
Paard was lange tijd extreem angstig en is zeer sensibel én dominant. Dressuur en buitenrijden gaan al best goed nu, maar merk dat ik met springen een beetje zelfvertrouwen mis waardoor zij weer duidelijke leiding mist. Ik durf nu al wel enkele steilsprongen van 60cm, maar op een (hele lage) oxer krijg ik de eerste paar keer aanrijden nog volle staking. Ligt vast voor 90% (99??) ook aan mij, maar dat wordt nog best een dingetje om op te lossen samen.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:38

Mooi! Kijken of we allebei wat stoerder kunnen worden :D

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:08

Afbeelding
Vandaag voor het eerst een oortjes foto durven maken. Ze was zó relaxed! Ben echt trots op m'n paardje. Als ze iets spannend vond liep ze er voorzichtig naar toe en ging kijken wat het was. Wat een verschil met een half jaar geleden!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:17

Ja inderdaad. En het gevoel dat je weer een "gewoon" paard onder je kont hebt. Heerlijk was het.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:51

Tof Britta! Lekker voelt dat hè!
Fijn dat je zo'n brave ruin erbij hebt.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:13

Dan is het zeker een hele overwinning, heerlijk dat je nu op het paard van je mooie omgeving kunt genieten!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:33

Ik had op mijn telefoon hetzelfde, geen computer aan gehad, dus weet niet of de link daar wel lukt.

Ik lig weer trots in mijn bed. Vanavond mijn eerste officiële wedstrijd gehad met mijn paard. Ben helemaal alleen gegaan, mijn man is wel even langs geweest om voor te lezen. Ze vond het mega spannend maar met losrijden liet ze toch lekker los met alles. In de proef 1x fiks uitgebroken in de galop, maar kon daarna weer "gewoon" doorrijden.
Dit had ik een half jaar terug niet durven hopen. Kreeg als commentaar "paard met voldoende talenten maar veel spanning". En dat eerste is toch leuk om te lezen en de rest is helemaal waar. Maar zo komen we er wel. Ben benieuwd waar we staan als we een keer of 10 gestart hebben samen. Merrie kwam weer helemaal relaxed van de trailer af en leek net zo trots als ik. Ik heb vandaag geleerd dat ik haar vooral nog iets meer moet "steunen" in het rijden zodat ze de spanning wat makkelijker los kan laten.
In het begin toen ik dit paard gekocht had heb ik meerdere malen gedacht, waar ben ik in hemelsnaam nog aan begonnen. Nu denk ik dat zij op mijn pad moest komen. Ik leer weer zoveel bij van dit dier en ben voorlopig nog niet uitgeleerd. Klinkt misschien een beetje zweverig, maar sta met beide benen stevig op de grond. Alleen krijgt paardrijden met dit dier een heel andere dimensie voor mij. En het bevalt me eigenlijk wel.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:44

Wat zijn we allemaal lekker bezig hier! Doen we goed :j
Onze paardjes hebben dit weekend vrij gehad. Met dochter 2 dagen naar workshop van Featherlight geweest. Wat een mooie manier van trainen is dat! Ben echt helemaal "om". Ik was al een aantal dingen aan het toepassen, maar heb nu zicht gekregen over de gehele intentie van deze manier van trainen en er zijn heel veel puzzelstukjes op hun plek gevallen. Heerlijk weekend gehad, morgen zelf proberen.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:48

Dan moet je hem nu al opgegeven zodra hij geboren is justkid, ze heeft nu al een wachtlijst van 3 1/2 jaar zei ze. Ze heeft echt een heel bijzonder systeem waarmee ze paarden traint, moeilijk uit te leggen wanneer je het niet ziet als ze bezig is. Eigenlijk gaat het erom dat ons paard ons altijd volgt omdat het dicht bij ons fijner is dan daarbuiten en dat hij erop kan vertrouwen dat je er altijd voor hem bent en de leiding neemt. Ook wanneer het moeilijker wordt en er misschien dingen fout gaan. Dit alles op een zeer vriendelijke manier, zonder "flauw" te zijn of zweverig te worden. Ze vraagt een snelle reactie van de paarden op een hulp en ze leert de paarden hoe ze in steeds nieuwe situaties terug kunnen gaan naar een vorm van ontspanning zodat ze steeds zelf na kunnen blijven denken hoe ze een "antwoord" kunnen geven op een "vraag". En niet wanneer het moeilijk wordt reageren in de vorm van spanning, vluchten of andere vervelende reacties zoals bokken, steigeren, bijten, slaan.
Ze leert een paard hoe hij moet leren. Zeer talentvolle jonge vrouw! Bewonderenswaardig hoe zij met de paarden omgaat.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 07:16

Is zo moeilijk voordat je tot zulke beslissingen komt. Ik adverteer zelf gewoon op marktplaats, blijft toch een heel groot medium en screen dan zorgvuldig de mensen die interesse hebben en geef vooraf aan dat IK bepaal of ik de combinatie passend genoeg vind om te verkopen of niet.
Ik ken de NVVR site niet maar dat lijkt me ook een hele goede optie als ik dat zo lees.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:43

Fijn dat je poes weer terug is Marilu! Niets zo vervelend dan wanneer je niet weet wat er met ze aan de hand is.

Knappe dame elledani! De reis is goed gegaan begrijp ik? Hoop dat jullie enorm van haar mogen gaan genieten!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:58

Wat een heerlijk nieuws Marilu! Daar kun je weer fijn mee verder!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:37

Is Mambo een speciaal ras met zijn mooie verdunde kleurtje?
Ik laat mijn kat volgende week weer dekken. Blijft zó leuk die kleine kittens <3

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:21

Ah wat lekker hiphopje! Ik kan daar ook zó van opknappen. Ben je thuis te belabberd om uit je ogen te kijken en heb je nergens zin in. Heb je gereden en dan kun je de halve wereld weer aan (de hele lukt me ook niet meer ;) ).

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:01

Dat is waar ik een paar weken geleden een weekend workshops heb gevolgd. Heel bijzonder hoe dit werkt! Zeer talentvolle vrouw ook. Heb al vele jaren paarden getraind, zadelmak gemaakt en gecorrigeerd maar met mijn huidige merrie lukte het niet om volledig vertrouwen op te bouwen. Met deze methode lukt het nu wel, merk nog iedere week verschil. Ik ben er nog steeds verbaasd over hoe goed dit begrepen wordt door een paard. Maar ik raad wel aan om eens een training of workshop daar bij te wonen, dan snap je het geheel van de opzet en het hoe en "waarom" er op deze manier getraind wordt en met welk doel.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:34

Oh wauw Punz, wat is ze bráááf!!!
Die oortjes zó relaxed.
Trots op jullie! +:)+
Wat kan gewoon toch bijzonder zijn.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:26

Stoer hoor Punz! En wat is je paardje brááf. Heb je vroeger ook cross gereden? Of is dit nieuw voor je?

Wat lekker hiphopje, reageert hij anders wel op dit soort dingen?
Leuk dat het werkt wanneer jij het gewoon negeert. Verbaasd me iedere keer weer hoeveel paarden ons spiegelen.

Overall bekeken wel een fijne week gehad Cissy? Of is het ondanks geen zwembad en jacuzzi toch home Sweet home?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:30

Ik heb springen altijd leuk gevonden, maar had pas op mijn 26ste mijn eerste paardje. Daar heb ik mijn eerste springlessen op gekregen. Daarna een aantal paarden gehad die echt niet konden springen en 1 die na een paar sprongen echt gevaarlijk malloot werd, dus dan spring je dus jarenlang niet meer.
Uiteindelijk 2 jaar terug met het jonge springpaard van mijn man de basis weer terug opgepakt, dat was in het begin héél spannend, want het beestje kende ook nog niks, maar uiteindelijk een 80cm parcours mee kunnen springen.
Nu ben ik bezig met mijn bijzondere merrie, ze is uit moeders kant springen gefokt en springt echt heel fijn wanneer ze eenmaal de spanning los laat. Maar hier moet ik dus bij mezelf de lef wel weer echt opbouwen. Merrie (of ik???) is bv heel kijkerig op oxers en breekt dan echt uit. Is voorlopig nog wel een uitdaging voor ons beide. We volgen wel elke week een (groeps)springles op de rijvereniging en beetje bij beetje vorderen we.
Na een heel springparcours ben ik wel bekaf. Man man wat is dat vermoeiend!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:53

Ik voer mijn merrie sinds een half jaar Easymix van Havens. Zit ook extra magnesium in. Ze is daar een stuk relaxter op dan op brok. Het proberen waard.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:48

:') mooi verhaal en mooie les van je paard.

Pluk de dag!