50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:12

Hier hebben we wat sneeuw gehad wat savonds is blijven liggen en nu bevroren is als ijzel, linke boel hier.

Ik heb inderdaad wat gekocht en bij alles korting gekregen omdat ik daar werkte :):)
Mooie blouse, riem en hoed en van de standhouder kreeg ik naast mijn loon een 1oorhoofdstel.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:42

ibbel weer wat geleerd en fijn dat het goed is gegaan :j

Het wordt eindelijk weer lekker weer *\o/* dus ik heb me voorgenomen om daar uitgebreid van te gaan genieten, beginnend met vandaag :P

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:51

punz leuk he die wissels, altijd een gaaf gevoel.
Mijn welsh cob sprong met 4 benen in de lucht en wisselde dan, soms vonden jury's het als een bokje uit zien maar dat was het niet.
Blue doet ze steeds beter.

Heerlijk weer he *\o/*
Gisteren met Blue en Tika op pad geweest, Tika met bitje in.

trekkertje op zijn kant , oeps :oo

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:15

Sterkte met alle lompe en geblesseerde paardjes :(:)

Veel weer lekker aan het rijden *\o/*
Ik zelf ook, van mij mag het zulk weer blijven.

punz mooi filmpje +:)+

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:32

Eindelijk wat foto's op mijn pc gezet dus bij deze
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:52

mirgino sterkte met je paard :(:)

Ik was een halve jongen als kind, speelde in de bouw, klom in hoge lantaarnpalen en sprong van 1 hoog uit ons huis naar beneden op het gras.
Deed ook wel aan turnen dus kon wel rollen.

Toch vond ik mezelf echt geen kind met lef en springen met een paard vond/vind ik best eng.

Ik vind het juist het allerleukste om een veulen te kopen en dat helemaal op te leren tot een paard/pony die gewend is aan verkeer, mee kan op buitenrit, de trailer op kan en ook eens een wedstrijdje heeft meegemaakt.
Zeg maar, de basis van een jong rijpaard.
Dat vind ik namelijk de echte basis want hoe kun je nu een mooie gelijkmatige draf trainen zonder lang recht stuk zoals een mooi zandpad in het bos, en hoe een fijne galop?
Dat gaat toch niet in een bak van 20x40, na 4 passen komt er weer een bocht die ze uit balans haalt.
En hoe kom je in het bos zonder verkeersmak paard en of eentje die niet geladen kan worden, dan kom je toch nergens?
Maar tegenwoordig moeten ze hoog in de krul lopen met 3 jaar en veilig in een binnenbak.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:45

zondag de eerste georganiseerde rit gereden in Gruitrode met de hele rit op de achtergrond de muziek van de optocht in Opblabbeek.
Beetje lol moet kunnen :D

Afbeelding

Afbeelding

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:15

cissy die jas ooit gekocht op de kerstsale bij Arthur voor 25 euro en zo'n fijne jas

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 07:37

Zadels, ik heb om die reden een Bob Marshal aangeschaft en toen Blue 8 jaar was een boomzadel condential Equiflex.
Blue vind een boomzadel op lange ritten prettiger, voor dressuurachtige dingen gebruik ik de BM.

Blue heeft ook last van het typische ikwildoorgaaaaaan!

Ik gebruik endomondo , vind ik de fijnste en dan Relive voor de flmpjes met foto's naderhand.

hiphopje wel gezellig zo met een groepje +:)+

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:30

Wat een leuke foto's allemaal!

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:04

WB welkom terug, had ook al de nodige foto's gezien op facebook, lijkt me een geweldige vakantie!

hiphopje leuk idee!
Afbeelding

Afbeelding
dit dus niet voor die van jou :D

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:35

Grappig dat jullie dat zo apart vinden, Blue deed het gelijk maar ja ik doe altijd gekke dingen met alles wat ik tegen kom.
Blue was een scheiterd eerste klas als jong paard maar gewoon steeds dingetjes aandragen , dan worden ze op den duur steeds dapperderderder :j

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:32

welkom nieuwe 50 plussers :wave:

mirgino moeilijk blijft het, heb er inmiddels 3 laten inslapen en 3 jaar tijd, sterkte! :(:)

Vandaag kwam de man met het kraantje *\o/*
Onze ondergrond is wit zand en hij heeft een flink gat gegraven op de plek die van rijbak naar wei moet gaan.
Zo kon ik de paddock een heel stuk ophogen en staan ze daar voortaan altijd met droge voetjes.
Volgende keer komt hij het gat dichten en de palen voor het weidehek plaatsen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:46

SS gefeliciteerd! *\o/*

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 05:52

cissy sterkte met je trailer, inderdaad remmen vast gesmolten

busymissy wat heerlijk dat je op de goede weg bent met je paardje!

marilu als dit hoeven zijn die 3 weken geleden gekapt zijn dat doet de smid zijn werk niet goed.
Onzin verhaal over de dikte van je paard, een smid moet gewoon goed kappen en dat beeld geeft een idee dat de smid is blijven hangen in de ideeen van 10 jaar geleden .
Er moet duidelijk wat van de teen af, paardje staat veels te plat en dat is duidelijk niet zijn natuurlijke stand.
Tijd voor een nieuwe smid als deze je afscheept met onzinverhalen en zijn werk niet fatsoenlijk kan doen.
Zonder goeie hoeven , geen paard dus ook voor jou zelf belangrijk dat je je er eens in verdiept.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 04:41

<3 Gefeliciteerd met de kleine Toot, dat hij maar net zo gaaf wordt als zijn papa :j

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:34

Pezen genezen *\o/*

schattig poesje <3

Wat betreft het paard, kan het goed zijn dat mevrouw zelf het ongewenste gedrag, onbedoelt, heeft bevestigd.
Door iedere keer op het houden, dus belonen, bij fout gedrag , is het paard er van uitgegaan dat dat de bedoeling was.
Zo kun je het braafste paard tot levensgevaarlijk trainen.

Ik krijg een beetje het idee dat dat hier gebeurd is.
Dan zul je dus moeten omscholen en goed duidelijk moeten zijn bij ongewenst gedrag maar de dame zal juiste training moeten krijgen anders is het paard gelijk weer terug bij af als de dame er weer op zit.

Ik had zelf altijd hete sensibele paarden en toen kwam Blue.
Recht toe rechtaan, niet heet maar wel redelijk dominant en veel minder gevoelig zowel lichamelijk als geestelijk.
Dat vergde van mij behoorlijk wat omscholing om hem te kunnen lezen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:24

isabell heerlijk voor de dame en haar paard! *\o/*

Ik heb geen moeite met een korte duidelijke correctie als die terecht is.
Paarden in de kudde doen dat ook naar elkaar , daar gaat ook geen overdenking overheen, wij mensen maken dingen vaak veels te moeilijk.
Eerlijk, duidelijk, consequient en je hebt de braafste paarden.
Ik ben zeker niet van de oude grove methodes, juist niet .
En ik nodig iedereen eens uit om met een muildier aan de gang te gaan :D

Zoals een muildiertrainer zegt;
Ze moeten een paard trainen zoals je een muildier traint, dan krijg je fijne paarden.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:04

punz heeeerlijk *\o/*

Tika is nu 1.35 en zal misschien nog een cmtertje groeien maar daar blijft het dan bij, maatje Ijslander dus.

Muildieren reageren over het algemeen als ezels.
Ze vluchten niet maar stoppen en/of vallen aan, en ze zijn bere sterk oa omdat hun nekspier veel krachtiger is als bij paarden. Ook het skelet zit anders in elkaar.

Ze hebben dus niet echt die angst die paarden hebben.
Ze gedragen zich ten op zichte van paarden dus behoorlijk dominant en doen zeker niet iets omdat jij dat vraagt.
Ze moeten er het nut van inzien.
Een zweep of drammen werkt averechts.
Verder hebben ze een olifanten geheugen, 1 x iets gelukt moet je van goede huize komen om dat gedrag aan te passen.
Bedenk altijd van te voren wat je wil, of dat haalbaar is en dan aan de slag.
Longeren hebben ze een hekel aan, is dom/stom.

Ik werk graag met Blue als voorbeeld, dat deed ik al bij jonge paarden, eerst de gevorderde rijden en daarna het jonkie zodat het jonkie ziet wat de gevorderde doet.
Bij mij kunnen ze van stal alles goed zien.
Tika gaat aan de hand mee met Blue naar buiten.
Heeft inmiddels een bitje in en verschillende zadels op gehad op buitenrit en is dus pakpony opgeleerd nu.
Ik ben nu op zoek naar een goed tuig zodat ze voor de kar kan, als de processie rupsen ellende voorbij is.
Ik ben nu nog te zwaar voor haar maar ik wil haar wel inleren onder het zadel . Ben wel al afgevallen maar nog niet genoeg naar mijn zin al zal ze opzich sterk genoeg zijn.
Afbeelding
Geen echt passend zadel maar ze heeft er geen last van en het is vooral om te oefenen.
Zal moeten werken met een broek anders schuift een zadel over haar schouder, bekent ezel en muildier probleem.
Gebruik liever geen staartriem.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:10

Tika wordt inderdaad net zo ontwormd en geent als mijn paard.

Je hebt muildieren in alle maten, gewoon grote ouders gebruiken.
In Frankrijk en Spanje lopen veel paardenmaten rond.
Jammer genoeg is het transport zo duur.

In Amerika en ook Zuid Amerika worden heel bewust muildieren gefokt met goede ouderdieren.
Ook veel gangenpaarden worden er gebruikt.

Hier in West Europa zijn het vaak ongelukjes, net als de mijne.
Moeder was een Connemara van 1.50 maar pa onbekend en waarschijnlijk dus een standaard ezeltje van 1.15/1.20.

Vanuit de westernsport ben ik al gewend aan kleinere maten als de engelse ruiters.
Reiningpaarden zitten vaak rond de 1.45.
Body is belangrijker als hoogte, aan lange stelten heb je vrij weinig als je wendbaarheid wilt.

Blue is een paint van 1.56 met dekenmaat 2.10!
Dressuurjuf zei altijd, groot paard met te korte pootjes :D

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:29

punz stoer filmpje!
Het enige wat Blue zonder problemen zou doen is de waterbak, over de rest zou hij zijn nek breken.

hiphopje beste vliegendeken die er bestaat :j

ik doe helemaal niks met Blue, overal processierupsen en dat ik onder de bulten zit is al erg genoeg.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 04:57

haha, punz leek onze laatste welsh cob wel, die sprong ook voor de zekerheid enorm groot en hoog

Ik ben nooit een lef ruiter geweest.
Misschien maakt dat wel dat ik gelijk geleerd heb , mijn paarden aan te voelen.
Ik was in staat om de knollen die er altijd op het strand tussen uit gingen , onder controle te houden en in die tijd puur op gevoel.
Pas bij een clinic van Voest, zo.n 25 jaar geleden, dacht hee, zo doe ik het ook.
Trouwens pas mijn eerste paard op mijn 21ste, van mij 5de tot 16de manege paarden gereden en toen gestopt voor studie.

Gelijk paarden gehad met moeilijke karakters maar altijd op gevoel gewerkt en het enige boek wat ik had was 'Praten met paarden".

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 04:45

Stik jaloers op al diegene die buitenrijden ;(
Hier al in geen weken gereden, veels te gevaarlijk.

De processie rupsen vallen op dit moment dood uit de bomen.
De bomen zijn finaal kaal gevreten en de rupsen lopen op iedere boom die er staat, dus zelfs over de dennebomen.
Ik kreeg er zondag over mij heen toen ik naar de mesthoop liep.
Hoorde wel wat vallen her en der maar had te laat door dat het die rupsen waren.
Gisteren maar naar de huisarts geweest want ik kon mijn nek niet meer draaien, zo dik en gezwollen.
Slaap al weken met koelpats onder me nek en schouders.

Gelijk een doos pillen meegekregen.

Ik werk in de aardbeien dus deze week voor mij ook tropenrooster.
Voordeel is wel dat ik smiddags de paarden extra kan verzorgen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika ♥