3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:41

Dreamy, daar heb je helemaal gelijk in! Bedankt even voor de herinnering, soms vergeet je dat soort dingen haha.

Heerlijk lijstje Proven02!

Gisteren wilde ik 's ochtends gaan hardlopen, ik had me er echt helemaal op voorbereid, ik had er zelfs zin in. Het verbaasd vast niemand dat ik uiteindelijk niet heb hardgelopen :=
Maar ik had een heel goed excuus, ik moest spullen meenemen terug van stal, dus moest ik wel fietsen, hardlopend ging dat niet 8)7 Misschien moet ik eens ophouden mezelf leugens te vertellen :)F
Anyway, verder wel een net lijstje.
O: zelfgemaakte haverpannenkoeken met blauwe bessen. (381)
L: drie boterhammen met twee surimi krab salade en 1 ardennerpate, een appel. (430)
T: havermoutreep. (142)
T: een korstje vers brood. (43)
A: aardappel, bloemkool, gehaktbal, kaassaus, vegetarische balletjes en een paar hapjes spaghetti. (465)
T: 6 koekjes in theater, die mag je daar zelf pakken, slecht voor mijn zelfdiscipline hahaha. (330)
B: 11.000 stappen, 10 minuten fietsen en 90 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1791.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:43

Gisterochtend echt heerlijk gereden! Ook een paar lage kruisjes gesprongen, waar Ivy overigens overheen ging alsof het 1 meter was :') Veel gezweten, want op een gegeven moment werd ze zo fanatiek dat ik even duidelijk moest zijn dat we niet nog harder zouden gaan. Daarna thuis even gedoucht en weer door naar mijn opa en oma gefietst, daarna 's avonds lekker uit eten geweest, wel weer op de fiets geweest. Goed bewogen, maar dat werd dan wel teniet gedaan door het heerlijke eten. Was een Moluks restaurant, daar een rijsttafel gehad. Veel te veel, maar het was echt goddelijk!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:13

Hallo, ben ik ook weer eens een keer!
Hier gaat het niet zo lekker, ten eerste komt het omdat ik al tijden aan het kwakkelen ben met mijn stoelgang. Heb al meerdere onderzoeken gehad en nu gaan ze testen of ik allergisch ben voor gluten. Ik ben alvast aan het bidden dat dat het niet is, want ik hou echt enorm van brood etc.!
Verder lekker weer, lekker zitten, lekker eten. Tja, probeer me weer even bij elkaar te rapen. Zeker gisteren was echt prut, chocolaatje hier, ijsje daar, chicken Wings, mini loempia's en om dan nog wat salade voor de vorm erbij. Maar was wel echt heerlijk!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:25

Marlinde, Komt goed! Je bent goed bezig!

Mooi lijstje Dilan!

Gisteren weer een flinke vreetbui gehad, van alles weggewerkt en zelfs het avondeten overgeslagen hierdoor. Ik weet echt niet wat ik heb, ik heb nooit last van vreetbuien gehad. De laatste was echt jaren terug, toen ik totaal in struggle was met mezelf. De reden dat ik ben aangekomen is vooral tussendoor telkens iets pakken, maar niet honderd dingen achter elkaar.
Ik voel me overigens sws de laatste dagen heel lamlendig. Je zou zeggen dat je in een tussenjaar, met iedere dag vrij om dingen te doen die je leuk vind, je super gelukkig moet zijn. Maar ik merk even dat ik nergens meer blij van wordt. Misschien is het omdat ik de laatste dagen wat meer rust heb gehad, heb het natuurlijk dit jaar iedere dag druk gehad.
Daarom vandaag weer een drukke dag ingepland, dan heb ik hopelijk geen tijd om tussendoor te liggen en te gaan eten :D

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:35

Raket, bij ons liggen die dingen meestal tot nog een week erna geopend in de koelkast, nog nooit ziek geworden nadat ik het gegeten had!

Dilan, lekker die salade!

Lekker bezig Marlinde!

Gisteren na lange tijd weer een vrij netjes lijstje qua kcal. Qua keuzes kan het nog een stuk beter, maar ik ben al blij dat ik me niet weer heb volgevreten.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en nutella. (314)
T: een Cracotte met bloemenhoning. (50)
L: drie boterhammen met Philadelphia, 100% pindakaas naturel en nutella. (428)
T: havermoutreep. (142)
A: wortels, erwtjes, aardappel, half speklapje, kwart bbq worstje, halve drumstick, knoflooksaus en zoete chilisaus. (610)
T: een mini roze koek, een wafeltje omhuld met fijne chocolade en 1 snoepje. (230)
B: 10.000 stappen (fotoshoot met paard), 10 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1755.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:35

Welkom Sky!

Ik heb ooit eens een keer soyayoghurt geproefd om een smoothie van te maken :r Nooit meer, zo vies was dat.

Ik let niet op macro's, dus ik kan daar ook niet over meepraten.

Is al beter SecretLIN!

Gisteren lekker uit eten geweest, best oke lijstje. Die twee boterhammen in de middag waren een beetje dom en niet nodig. 1 met mager beleg was ook prima geweest. Gelukkig kom ik door mijn beweging nog niet eens zo slecht uit.
O: twee boterhammen met nutella. (305)
T: een Cracotte met bloemenhoning. (50)
L: chocolademelk, een smoothie van aardbeien diepvries en banaan, een boterham met pindakaas en een cake eierkoek. (588)
T: twee boterhammen met nutella en 100% pindakaas naturel. (314)
A uit eten: vooraf: Foccacia met olijfolie, voorgerecht: antipasti, hoofdgerecht: tortellini, nagerecht: dame blanche, bij de thee nog een bitterkoekje. (1037)
B: 12.000 stappen, 90 minuten paarden verzorgen en 80 minuten fietsen.
Totaal kcal: 2295.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:14

Ik zou ook geen vegan kunnen eten. Ik hou te veel van de afwisseling tussen al het eten wat er is :') Dus ene keer vlees, andere vegetarisch en andere keer volledig vegan. Maar ieder zijn ding en heb wel respect voor de mensen die het kunnen.

Lekker bezig Yonker en Linoleum!

Gisteren lekker genoten van een uitgebreide lunch, lekkere koeken en ´s avonds friet. Had met wat vriendinnen afgesproken, heel gezellig. Overigens ook nog gezwommen en naar paard geweest, dus ook nog wat beweging gehad. Verder braaf mijn rugoefeningen gedaan, ik heb allerlei vakantietips meegekregen, dus moet nu echt even resetten hoe ik moet zitten haha. (Rug recht, niet mijn benen over elkaar, ook niet zijwaarts, heel lastig om dat niet te doen).

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:54

Over boodschappen, ik doe sws nog geen boodschappen voor mezelf, maar als ik iets wil maken ga ik meestal naar de Jumbo, omdat die het dichtste bij is. Hoewel ik eigenlijk de Appie qua assortiment een fijnere winkel vind, maar dan moet ik helemaal een viaduct overfietsen :+

Gelukkig dat het hier rustig is! Hoef ik niet zoveel bij te lezen! Ben vorige week lekker op vakantie geweest. Totaal niet naar eten gekeken, dus ik heb het idee dat ik weer wat zwaarder ben geworden. Ik ga me nu alleen even niet wegen, niet nuttig. Maar aangezien ik deze vakantie heel veel op vakantie ben, ga ik het nu een beetje los laten. Tussendoor wel gezond eten, maar op vakantie lekker genieten.

Hoe was het in Rome Sanne?

Gisteren na alle leuke dingen gezonder eten weer opgepakt. Best een netjes lijstje. Verder 's middags lang op stal bezig geweest, fijn om daar de tijd voor te hebben.
O: twee boterhammen met choco pasta. (342)
T: cherrytomaatjes. (31)
L: drie boterhammen met tongenworst, vlokfeest (vlokken) en choco pasta, een volkoren cracker met choco pasta en een beker halfvolle melk. (689)
A: pasta met tonijn, olijven, verse courgette, aubergine, tomatensaus en tomaten. Toetje: yoghurt Griekse stijl 10% vet met granola. (718)
T: een koekje en een snoepje. (165)
B: 7000 stappen, 10 minuten fietsen, 120 minuten paarden verzorgen en 50 minuten paardrijden, les.
Totaal kcal: 1945.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:12

Idd echt rustig hier :))

Gisteren best een oke lijstje. 's Middags met een vriendin even wat gedronken in de stad, waardoor kcal wat hoog zijn uitgekomen. Maar ook zowaar even gesport, niet al te lang, want daarna was ik kapot :')
O: yoghurt met havermout, kokossnippers, gedroogde cranberries, chiazaad en een banaan. (464)
T: twee rijstwafels meergranen en 1 rijstwafel zeezout. (120)
L: drie boterhammen met twee kaas en cherrytomaatjes, een choco pasta en een beker halfvolle melk. (594)
T: een chocolademelk lepel met halfvolle melk en een koekje. (465)
A: wortels, erwtjes, peultjes, aardappel en een spinazie kaas burger. (429)
B: 15.000 stappen, 45 minuten fietsen, 25 minuten crosstrainer en ja, wel 2 minuten traplopen, daarna was ik kapot :')
Totaal kcal: 2061.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:37

Linoleum, mooie lijstjes!

Dilan, gefeliciteerd met je vriend! En heerlijk lijstje heb je!

Vanilla, zo doe ik dat idd ook. Ik weeg sws niet af, ik ben er ondertussen als wel achter (na een aantal dingen wel afwegen) dat ik vrij goed kan inschatten. Alleen dingen die ik echt niet weet weeg ik wel af.

Proven, ik loop sws veel op stal, verder had ik mijn afgelopen dagje ook nog wat in de stad gelopen. Als ik alleen op stal bezig ben heb ik meestal zo'n 8000 stappen op een dag. En ik moet heel eerlijk zeggen dat het totaal niet adequaat is, want ik heb nu alleen een stappenteller op mijn telefoon. Die heb ik soms wel bij en soms niet, die telt dus soms te veel en soms te weinig. Maar het geeft me wel een indicatie.

Gisteren gezellig met een vriendin de hele middag op stal bezig geweest.
O: twee boterhammen met choco pasta en vlokfeest (vlokken). (323)
L: drie boterhammen met twee halvarine, kaas, choco pasta en vlokfeest (vlokken), een beker halfvolle melk. (651)
T: een cola zero en een rijstwafel zeezout. (38)
A: pasta met tonijn, olijven, tomaat, aubergine, verse courgette, tomatensaus en sperzieboontjes. (573)
T: twee (oeps) door mijn zusje gemaakte muffins met slagroom en aardbeien. (499)
B: 6000 stappen (dit dus op een dag waar ik alleen naar stal ga en verder niks doe), 10 minuten fietsen en 2 uur paard verzorgen.
Totaal kcal: 2084.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:04

Ik heb juist soms iets lekkers ingepland nodig, anders hou ik het echt niet vol en krijg ik vreetbuien.

Dilan, supergoed!

Maanlicht, was het leuk in de sauna?

Linoleum, hmmm heerlijke keuzes weer :9

Aria, wat vervelend dat je je niet lekker voelt!

Gisteren verjaardag van mijn oma gehad en daar toch iets meer gegeten dan de bedoeling was. Daarna wel avondeten geskipt, maar ik weet wel zeker dat dat niet tegen elkaar opweegt :')

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:34

Safiera, ik zou geen tijd vasthangen aan het afvallen. Gewoon beginnen, kijken waar het schip strandt en dan zie je vanzelf wel hoe lang je erover doet.

Mooi lijstje Aria! Dat bulletproof koffie lijkt me oprecht niks, maar ik lust ook geen koffie :')

Ik zou ook echt niet koolhydraatarm kunnen eten, ik hou er veel te veel van! En je moet natuurlijk nog wel genieten van je eten :)

Dilan, echt heel knap dat je veganistisch kan eten hoor. Ik heb daar echt de motivatie niet voor, maar ik probeer wel goed op te letten of het vlees ed niet superslecht is. Wij hebben bv altijd rundvlees van koeien van een vriend van mijn vader die het hele jaar door in de wei lopen. Dat is goed vlees en daar kan ik dan ook echt van genieten.
Wat naar dat het nog steeds niet goed met je gaat!

Ik ben ook weer terug! (Voor even) Ben deze vakantie al twee keer op vakantie geweest, ga nog een keer, ook op trainingsweek met paard en dan ook nog intro van studie. Laten we zo zeggen dat ik dan ook niet ga opletten met eten, want dat is gewoon onmogelijk. Wel ga ik in de dagen dat ik thuis ben gewoon goed opletten en netjes eten en bewegen. Ik ga mezelf alleen niet wegen :')
Ik heb ook helaas nog steeds erg last van mijn darmen en stoelgang, daarom heb ik vrijdag een echo van mijn buik. Dan moet ik vanaf 12 uur 's nachts volledig nuchter zijn en mag ik 1.5 uur vtv niet meer plassen, arme ik. Ben nu al aan het bedenken hoe ik het ooit volhou om niet te plassen of naar de wc te kunnen hahaha, dat is nml exact nu mijn probleem :')

Gisteren dan ook netjes gegeten. 's middags lekker liggen zonnen in de tuin en 's avonds nog wat lekkers voor mezelf ingepland (alleen die merci schoot er ineens tussendoor :') )
O: Yoghurt Griekse stijl 10% vet met havermout en bloemenhoning. (274)
T: twee rijstwafels zeezout met kaas. (176)
L: drie boterhammen met Philadelphia, cup a soup kip en een appel. (436)
T: komkommer en paprika. (28)
A: zelfgemaakte macaroni. (687)
T: twee merci's. (140)
T: honey roasted peanuts. (320)
B: 8000 stappen, 22 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2060.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:49

Ik hoop het ook, hoewel ik eigenlijk niet hoop dat ze met de echo iets vinden, want dat betekent dat er wss iets goed mis is :+

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:38

Fijn dat het weer beter gaat Laura!

Wat fijn Dilan! Het lijkt mij ook best aannemelijk overigens :j

Ik zag trouwens een foto van 17 juli en van gisteren en ik ben zo duidelijk aangekomen, echt niet normaal! Nooit gedacht dat dat in minder dan een maand zo snel kan gaan. Misschien gaat het er dan ook snel weer af :+
Gisteren best prima, ik had na de banaan nog honger, dus nog iets extra's gepakt.
O: twee boterhammen met pindakaas en 100% pindakaas naturel. (ja twee verschillende pindakazen :') ) (346)
L: drie boterhammen met halvarine en kaas, grilworst en pindakaas, halfvolle melk. (642)
T: een banaan en een boterham met hazelnootpasta. (291)
A: aardappel, braadworst, sperzieboontjes, restje boterkip, een groenteballetje en als toetje een split. (528)
T: twee verse kleine tomaatjes uit de tuin. (14)
T: een snoepje. (27)
B: 9000 stappen, 22 minuten fietsen, 90 minuten paarden verzorgen en 45 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1848.

De foto’s:
17 juli:

Afbeelding

Gisteren:

Afbeelding

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:43

Volgens mij zie je vocht vasthouden echt niet in je hele lijf. Ik heb me ook nog niet gewogen en dat ga ik ook nog maar een tijdje niet doen, daar wordt ik echt niet blijer van hahaha.
Ik heb overigens wel vrij veel gegeten in mijn vakanties, hotelontbijtjes en iedere dag uit eten tikt wel aan haha

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:56

Dilan, die tip is zo waar hahaha!

Laura, als je honger hebt, heb je dan genoeg aan een plakje kipfilet? Ik zou er dan meteen 5 eten ofzo :')

Ik vind het ook wat weinig Laibadji, hoeveel kcal zijn het? Verder goed dat je normaal wel oplet dat je niet te weinig eet!

Welkom terug Benthhh! Mij lijkt je lijstje ook wat weinig idd.

Vervelend dat je zo misselijk bent Castilja!

Gister expres iets over mijn kcal doel heen gegaan. Ik had gehoopt dat als ik gisteravond meer zou eten, dat ik nu geen honger zou hebben. (Mag nml minstens tot gok ik half elf niet eten of drinken en in het ziekenhuis loopt het meestal uit, dus ik gok nog later) Ik heb nu geen honger, alleen heb toch een beetje spijt, want ik moet eigenlijk de hele tijd naar de wc. Alleen dat mag dus niet, aangezien ik ook 1.5 uur voor het onderzoek niet meer mag plassen. En ik mag ook geen paracetamol innemen tegen de buikpijn die ik heb, leuk. Dus, laten we het er maar niet over hebben hoe ik me nu voel :')
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en halvarine met hagelslag. (325)
L: oh ja, beetje rare lunch, paard moest om half 1 naar de DA, had wel een banaan meegenomen, maar was even vergeten dat paard daarna ook nog moest uitslapen. Ik kreeg daarna zo'n honger, dus kreeg ik van een lief stalgenootje twee brownies. (353)
T: een boterham met makreelsalade. (126)
T: een stukje kibbeling gekregen bij de visboer. (55)
A: Sushi (geschat, want eigenlijk geen idee: 1090)
T: een napoleon, twee merci's en een banaan. (291)
B: 7000 stappen, 10 minuten fietsen en 25 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 2241.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:46

Supergoed bezig!

Vanaf vandaag tot vrijdag ga ik op trainingsweek met mijn paard. Wss weer ongezond eten, maar wel veel bewegen. Je mag daar ook geen telefoon hebben (ik neem hem wel mee ivm uitslag echo en longspoeling paard) maar ik kan hier dan ook weer niet reageren. Oh ja, de echo was gelukkig verder wel goed gegaan, wss geen tumoren of ontstekingen, maar daar krijg ik vandaag (als ik kan bellen, ik hoop het wel) de uitslag van.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:32

Zo ik ben voor even weer terug! Bijna alle vakanties gehad, alleen volgende week nog intro en daarna kan ik weer normaal doen. Ik weet tenminste zeker dat ik zoveel aangekomen ben, hoeveel weet ik niet, maar ik ben duidelijk een stuk dikker dan eerst. Vier vakanties (met intro erbij 5) helpt natuurlijk ook niet erg mee haha. Vanaf denk ik maandag 2 september zal ik hier weer actief meepraten!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:57

Welkom Amanda!

Maanlicht, idd heel herkenbaar. Ik woon nog thuis en zeker in de fase waarin ik nu in zit trek ik erg vaak kasten open, waarin ik dan ook veel lekkers vind.

Ik dacht dat ik gister best netjes was uitgekomen, maar dat bleek helaas flink tegen te vallen. Ik zit echt nog in vakantiemodus en ik vergis me daardoor ook flink in kcal blijkt.
O: twee boterhammen met zalm en halvarine met hagelslag. (290)
L: drie en een halve boterham met zalm, kip kerrie salade, grilworst en 100% pindakaas naturel en halfvolle melk. (912, oeps, dit had ik dus volledig verkeerd ingeschat, even vergeten dat er in grilworst heel veel kcal zitten)
T: een glas cola zero en chips naturel. (68, gelukkig maar een heel klein beetje chips)
A: stokbrood met smeerbare roomboter gezouten, een hele kip, pastasalade en als toetje een cornetto classic. (859)
T: een napoleon. (27)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paarden verzorgen en even kort 5 minuten rugoefeningen tussendoor.
Totaal kcal: 2156.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:20

Castilja, hahaha helaas, die foto's waren van begin juli en begin augustus :') Het is nu geloof ik alleen nog maar erger geworden. Maar nog een weekje intro en dan normaal doen en dan is het er hopelijk snel weer af!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:33

Zo, school is weer begonnen, maar het gezond eten nog niet. Ik merk aan mezelf dat ik nog erg moet wennen aan vroeg opstaan, reizen met ov etc. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik volgende week echt weer begin. Nu maak ik wel weer betere keuzes, maar echt perfect en lijstjeswaardig is het nog niet.
Mooi lijstje verder Imandra!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:11

Ben er ook nog!
Zoals jullie zien ben ik hier bijna niet meer aanwezig, dit komt omdat ik het enorm druk heb met school. Ik sta om half zeven op, zit om 7 uur op de fiets en ben meestal om 22 uur weer klaar met mijn dag, omdat ik meteen na school huiswerk ga maken en daarna naar stal ga. Hierdoor heb ik helemaal geen tijd om tussendoor uitgebreid op bokt te zitten en te posten. Ik lees natuurlijk wel mee, maar ik heb bijna nooit tijd om uitgebreid iets te typen. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die tijdens de colleges op bokt of social media zitten, maar ik vind het veel te interessant om dat te doen.

Ik lees even een stukje terug nu, ben vandaag lekker vrij.
Denbine, wat knap dat je zo vroeg gaat hardlopen! Dat zou ik echt niet kunnen!

Heftig Maanlicht, tenminste wel genoeg beweging zo!
Komen die gamba's dan niet op een gegeven moment je neus uit? Na 1 portie zou ik persoonlijk wel genoeg hebben.
Gelukkig voel je je weer beter!

Lekker bezig Laura! Ik ben benieuwd of je er iets van gaat merken!

Imandra, lekker avondeten hoor!

Gisteren best oke gegeten, wel tussendoor iets te veel gesnoept. Dat moet ik weer even binnen de perken gaan houden. Vandaag lekker krentenbrood bakken om gezond tussendoortje te hebben :9

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:28

Welkom Myrthe!
Laibadji, ik begrijp dat hongergevoel wel, ik vind het toch wel erg weinig kcal. Is die 1400 je BMR? Ben het verder eens met Romeo.

Met mij gaat het niet fantastisch. Ik ben weer eens op de weegschaal gaan staan en ik schrok me dood, ik weeg meer dan ik ooit gewogen heb (bijna 68 kilo). In principe gaat het op school wel goed, ik eet wat ik mee kan nemen (en dan soms nog een warme chocolademelk of een soepje uit de kantine, ook niet het beste idee natuurlijk). Maar als ik thuis kom heb ik zo'n honger, ik tril als een gek en dan krijg ik vreetbuien. Heel vervelend. Daarna misselijk, schuldgevoel etc.
Een voorbeeldje van gisteren, hoewel deze nog erger is dan normaal. Ik weet niet wat ik had :') Maar ik kwam heel moe thuis van een week stage (eerste keer ooit, hopelijk wordt de vermoeidheid wel minder hahaha!), maar op een of andere manier was ik ook heel somber en had ik nergens zin in. Daardoor kwam ik in een negatieve spiraal en kreeg ik dus dit.
O: twee boterhammen met 100% pindakaas naturel en nutella hazelnootpasta met cacao. (329)
T: een appel. (58)
L: drie boterhammen met halvarine, Philadelphia, nutella en hagelslag. (516)
T: een merci en krijtjes (in de lerarenkamer op school, ook geen slimme actie). (191)
T: een krentenbol. (130)
T: een boterham met een speculaasje. (139)
Daarna kreeg ik ruzie thuis, kan ik ergens wel inkomen want ik was gewoon irritant chagrijnig. Ik pakte nog een aantal ongekookte ravioli's. (77)
En daarna ging ik naar stal, terwijl ik onderweg was werd ik al heel misselijk en buikpijn (en nog steeds boos, helpt ook niet mee). Dus toen ik thuis kwam ging ik meteen douchen en in bed liggen. Niks gegeten daarna dus, maar wel de hele avond misselijk geweest en buikpijn gehad. Dus waar dat nu weer van kwam? Maar goed was het niet.
Uiteindelijk totaal kcal: 1440.
En B: 13.000 stappen en 70 minuten fietsen.

Ik moet even bij mezelf nagaan hoe ik dit ga oplossen. Vanmorgen ben ik dus ook weer fanatiek begonnen, maar ik spreek uit ervaring dat het naar het einde van de dag toe gewoon mis gaat en ik weet nog even niet hoe ik dat moet oplossen. Maar goed, negatieve modus uit, vanaf nu weer gezond aan de slag!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:15

Castilja, gelukkig viel het gisteren mee (idd die ongekookte ravioli's en de boterham met speculaas). Normaal is het een boterham, fruit en daarna meestal heel veel chocola en koekjes enzovoorts. Ik weet niet of het met het weer te maken had, normaal heb ik daar nooit last van. Misschien wel dat ik 5 keer in twee dagen helemaal natgeregend was :') Ik heb niet het idee dat ik overdag te streng was, eerder juist het tegenovergestelde, maar dat weet ik niet zo goed. Slimme tip, bedankt!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 07:50

Laibadji, dit was een week oriënterende stage, om te kijken of het beroep docent echt iets voor je is. We moesten wel enorm veel opdrachten doen en ook een les geven. Vanaf november ga ik iedere week 1 of 2 dagen op stage. Ik vond deze week overigens wel enorm leuk!
Is het niet slim om alsnog iets meer te eten dan je BMR? Mijn BMR was geloof ik maar 1500 toen ik nog wel in een goede flow zat en mijn doel was daarbij 1800 en ik viel nog af ook! 1470 klinkt gewoon zo enorm weinig hahaha.

Gisteren helaas maar weer gestopt met bijhouden. Ontbijt was nog netjes. Maar bij de lunch echt veel te veel gegeten, een haring, volgens mij wel vijf boterhammen, een kampioentje en een eierkoekje. Echt veel te veel! Daarna 's avonds ravioli met zalm (en natuurlijk olijfolie en kaas >;) ) en 's avonds in het theater nog een kop thee met drie koekjes. Maar goed, wel iets minder erg dan de afgelopen dagen.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]