Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Iris_92

Re: Verwacht jij medische kennis als je 112 belt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:45

Hmm apart dat er wel een melding in het systeem staat daar en dat de medewerker daar niks mee gedaan heeft.
Jammer dat er op die manier kostbare tijd verloren gaat.
Aan een verhaal zit wel altijd twee kanten. Ik ga niet goed praten wat de centralist gedaan heeft, maar ik sta ook regelmatig voor deze situatie.

Ik werk als verpleegkundige en wij hebben voor onze eigen patiënten een spoedlijn. Het is soms gruwelijk lastig in te schatten hoe de situatie van de patiënt daadwerkelijk is via de telefoon. Ondanks de medische kennis die ruim voldoende aanwezig is.
Wij sturen namelijk ook geregeld een ambulance als we denken dat de patiënt te ernstig ziek is om met de auto naar het ziekenhuis te komen. Soms is dit voor niks (omdat de situatie veel ernstiger is voorgespiegeld dan deze daadwerkelijk is), soms sturen we geen ambu (omdat de patiënt/familie dit niet nodig vindt) en komt te patiënt bijna overleden met de auto aan bij het ziekenhuis.

Ik heb nog nooit problemen gehad met de meldkamer. Ze schatten de situatie vaak juist ernstiger in dan minder ernstig.

Wellicht heeft jullie ziekenhuis/afdeling ook een spoedlijn die gebeld kan worden? Zij kunnen dan een ambulance bestellen.
Je zou dit liever niet hebben vanwege de kostbare minuten, maar zou misschien wel een oplossing kunnen zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie