3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:11

Geen idee of ik zo tussendoor mag inbreken, maar dinsdag weegschaal aangeschaft omdat ik me wat pafferiger voelde.. ik ben me echt de blubber geschrokken.

Sinds gisteren met Weight Watchers begonnen en het is allemaal nog een beetje uitvogelen. Voor een gezond BMI zou ik 67 moeten gaan wegen, dat betekent dat er zo’n 18! kilo af moet.

Ik lust geen boter, kaas, feta, huttenkase ed. Hebben jullie nog tips voor ontbijt en lunch?

Gelooft nog steeds in sprookjes

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:44

Ah wat fijn dat er meer WW’ers zijn! Heb net m’n fitbit om en ben echt gemotiveerd.

Goede tips, magere yoghurt en veel fruit in huis! Het recept van die banaan ei pannenkoekjes ga ik opzoeken, klinkt best lekker.

@laura82 wat voor muesli koop je dan?

@emma_ ik ben niet vies van eieren, maar ik merk dat ik liever iets van fruit tussendoor neem (overigens niet erg, daarvoor at ik vrijwel nooit fruit haha)

Wanneer is jullie weegmoment? En doen jullie het ook alleen digitaal? Ik ben woensdag begonnen, dus houd het maar op woensdag.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:31

Castilja schreef:
Kimmie dank voor je lekkere recept! Heb hem opgeslagen en zal laten weten als ik hem eens heb gemaakt! :D
@Ishannah: Ik neem meestal volkoren kaiserbolletje met vegetarische filet Americain. Heel erg lekker en vult goed!
Hier gaat het ook wel redelijk; achterlijk druk op school dus moet soms 's avonds even improviseren met eten, maar vandaag goede dag:
Ontbijt: 2 Pakjes volkoren crackers met filet americain, koffie
Lunch: Sandwich pesto/tomaat/mozzarella van de AH to go (had zelf geen brood meer en de voedingswaarden vielen me mee!)
Tussendoor: Wat popcorn, snelle jelle en 2 dropjes, veel koffie en een eiwitreep van Barebells
Avondeten: 3 Groentewraps (ontdekking van de eeuw!) met gerookte kip, tomaat, komkommer, ijsbergsla en guacamole, 2 glazen tomatensap
Heb voor vanavond nog wat gesneden tomaat en komkommer met tzatziki (:

Oh ik wist niet eens dat er volkoren kaiserbroodjes verkrijgbaar waren. Hier bij de AH zag ik ze niet

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:33

Laura82 schreef:
Haha Em, het is zo herkenbaar om je reacties te lezen!

Fijn dat t goed gaat raket! Wil je nog veel afvallen?

Lekker dagje imandra! Altijd fijn als je dat soort dingen in je kcal kunt passen :D

Wij zijn vandaag voor het eerst met de kinderen gaan bowlen, was leuk! Wel een bittergarnituur besteld, maar dat paste gelukkig nog in mijn dag (+ paar weekpunten). Gewicht zakt ook weer lekker, dus gaat weer de goede kant op!

O: yoghurt met banaan en aardbeien
L: 2 wasa volkoren met eru balans 15+
T: 2 bitterballen, 2 mini kaassouffles, 2 mini bamiballetjes
A: turkse pizza met kipfilet in gyroskruiden, sla, tomaat en knoflooksaus

Fijn zeg! Ik moet zeggen dat het idee dat af en toe iets lekkers mag so far positief uitwerkt bij mij; ik heb ooit South Beachdieet geprobeerd en droomde toen echt dagen over alles wat fout is. Ik hield dat ook niet vol.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 22:37

Emmaa_ schreef:
Met borstvoeding zou ik zeker uitkijken dat je niet te weinig eet inderdaad. Weight Watchers vraagt daar ook om als je de app instelt :)

Ik stond er altijd super sceptisch tegenover, ik had heel erg in mijn hoofd dat ik zelf wel wist hoe veel ik precies moest/kon eten en dat ik geen dieet nodig had om dat tegen me te zeggen. Maar ik merk dat het me toch wel veel helpt dat ik bijvoorbeeld bepaalde dingen mag eten zonder dat het me punten kost. Als ik mijn punten voor een dag al heb ingezet kan ik altijd zeggen; ik pak een stuk fruit of ik neem een bak griekse yoghurt. Dat stimuleert me een stuk meer om gezonde keuzes te maken, eerder had ik zo'n dag dan als verloren beschouwd en toch een ongezonde keuze gemaakt.

Zoooo herkenbaar dit! Bij mij zit het echt tussen m’n oren ofzo, want i.p.v. dat allerlei dingen verboden zijn je nu zelf de keuze hebt te kiezen wat je neemt werkt zoveel beter. Ik was helemaal geen fruiteter, maar nu kom ik wél aan twee stuks per dag. Ook meer regelmatig eten werkt tot nu toe al beter, ik voel me zo snel al wat energieker!

Het enige wat me af en toe irriteert is dat als ik vertel dat ik begonnen ben met WW ik plots allemaal ongezouten opmerkingen over m’n lijf naar m’n hoofd krijg. Eh hallooo, hahahaha. Woensdag m’n eerste keer wegen, ik ben benieuwd!

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:15

Laura82 schreef:
Mensen denken op eens of andere manier maar alles te kunnen en mogen zeggen :roll:

Ik had gisteren opeens heel erg last van mn buik, en dat is nog niet over, dus ik denk dat het een mager dagje wordt vandaag. Vanavond ook weer naar de fysio, nu heb ik weer last van mn heup. Ik lijk soms echt wel 80 :x

Ja verschrikkelijk! Bah!!

O jee.. al kunnen herleiden waardoor je last hebt van je buik? Balen zeg, met allerlei gezondheidsklachten word je ook niet blij.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:17

MarlindeRooz schreef:
Vervelend al die klachten zeg! Gelukkig is het meeste bij mij weg sinds ik consequent sport!

Heb net voor het eerst in een jaar of 6 weer echt een stuk geskeelerd. Ging goed, wel direct 50 min gedaan dus ben echt op. En woon in een stad dus lag al bijna onder een auto die geen voorrang verleende. :x
Ik moest ook nog over een dubbele spoorwegovergang. Voelde me net een 3 jarige die voor het eerst balkjes ging draven. _O-
Maar ben gelukkig zo uit de stad, lekker door de weilanden en boerderijen!

[ [url=m/0ATeUU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind je dapper!! Ik heb ergens in de schuur skeelers liggen die ik welgeteld ooit één keer heb gebruikt haha. Had toen wel een eiwitrijk maaltje door alle insecten in de lucht, bleh. Maar kan me voorstellen dat het met dat mooie weer genieten is!

lshannah

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 08:19

Nou, heb mezelf vanmorgen gewogen na eerste week WW. 2,8 kg eraf! En dat terwijl ik zaterdag gewoon uit eten ben geweest en daar niet per se de meest gezonde keuzes heb gemaakt. Die zondag wel tonijnsteak zelf gemaakt met wat balsamico, zodra ik eraan terugdenk begin ik weer te watertanden haha.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:41

@denice Welkom bij de WW-club. Mijn gebruikersnaam daar is lveerkamp
Het is nog een beetje uitvogelen voor me (ik heb naar 23 pt per dag, maar m’n fitpoints tikken lekker aan. Ik doe ook drie maanden trouwens, dat vond ik nog te overzien voor als het niks zou zijn haha.

@kimmoe25501 haha dan heb ik een niet zo’n gezonde bakker gok ik.. ik zal eens bij een ander kijken!

@raket mensen zijn maar raar! Maar het belangrijkste is dat jij je goed en lekker in jouw lijf voelt

Pfff wij hebben op werk ook ‘de vreetpolitie’. Het maakt niet eens meer uit wát je eet, er wordt altijd gekeken en altijd een opmerking gemaakt. Vermoeiend.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:48

denice schreef:
Mooie lijstjes!

O: sojayoghurt met noten, havermout, halve banaan en aardbeien
T: 3 volkoren wasa met halva jam, komkommer en appel
L: 2 boterhammen met aardbeien, 2 wasa met smeerkaas
T: mandarijnen
D: lasagne

2e dag ww, hebben jullie ook na een paar goede dagen dat je ervan overtuigd bent kilo's afgevallen te zijn :') en enorm trots bent op je prestatie 2 dagen gezond te eten? :=

Hahaha ja dat denk ik ook al een week! Maar goed, woensdag was er toch echt 2,8 kg af. Ben alleen zo bang dat het volgende week tegenvalt. Vanavond uit eten geweest en morgen en overmorgen werken, dus dan zit ik weer strak in het regime. Vandaag uur paard gereden en uurtje in de sportschool geweest, dus hoop dat het meevalt... heb wel meer energie dan voor WW, maar ik eet nu ook elke dag fruit, terwijl ik dat voorheen echt zelden deed.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie