Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:36

Hoi, mag ik mij hier ook melden? Een paar jaar geleden was ik vrij fanatiek aan het sporten, maar met afstuderen en ons toendertijd nieuwe huisje zette ik dat op een laag pitje. Later zat ik niet zo goed in mijn vel waardoor ik stopte met sporten en slechter at. Nu ik me weer een tijdje goed voel wil ik weer lekker naar de sportschool en een aantal kilo's kwijt. Nu alweer bijna 5 kg kwijt, maar er mag nog wel 10 kg van af. Krachttraining heb ik weer opgepakt en dat voelt toch wel goed, al ben ik een heel stuk minder sterk dan een paar jaar geleden. Komt ook wel weer. :) Gek eigenlijk hoeveel zelfverzekerder je je voelt na het sporten. :D

@supeevixen, wauw 15 km, wat knap! Jammer dat je heup pijn deed/doet.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:44

Bedankt voor het warme welkom ladies!

Superfixen, rustig aan hé! :D

Renske, wel fijn dat er afwisseling in de oefeningen zit. Is ook goed om de spieren te laten "schrikken". Lijkt mij vrij pittig, zo'n bootcamp.

Needje, hoe ziet je huidige schema eruit en naar welk doel werk je nu? Wij kennen elkaar trouwens nog van het krachttraining topic. :D

Utopia, hoe was Mudmasters? Lijkt mij geweldig om daar aan mee te doen.

Remember, heb je een fijne vakantie gehad?

@ gribaldi, jij een hele fijne vakantie gewenst! Waar gaat de reis naartoe?

Ik ben vandaag weer gaan sporten met een nieuw schema. Knap pittig, dus daar moet ik even aan wennen. Wel fijn gesport en daarna had ik gigantisch veel honger. Merken jullie ook dat jullie veel hongeriger zijn door krachttraining?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:07

Utopia, leuke foto's! Ik snap wel waarom je mudmasters leuk vind. Lijkt me ook gewoon heel gaaf om mee te doen. :D

Jolien, fijn dat het sporten lekker ging gisteren.

Dorien, super dat je toch gegaan bent.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo'n honger heeft de hele dag door. :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:12

Jolien87 schreef:
Ik vrees ook dat er iets misgaat met de voeding maar ik denk dat ik eerder te weinig eet dan teveel. Ik ga volgende week woensdag naar het inloopspreekuur van de diëtist.
En ik denk eerlijk waar dat een fitbit me ook een goed beeld zal geven van wat ik nu werkelijk verbrand.

Het zou zomaar kunnen dat je te weinig eet, of misschien toch teveel. Voor het te weinig eten: Ik plan in ieder geval eens in de week een moment in dat ik mezelf eens goed verwen. Ik merk dat ik daardoor wel blijf afvallen. Toen ik standaard 1500 kcal op een dag at, gaf de weegschaal wekenlang hetzelfde gewicht aan en sinds ik junkday geïntroduceerd heb, val ik weer af. :D Houd je je calorieinname bij?

Vanochtend ook heerlijk gesport en ik was helemaal alleen in de zaal.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:55

Fijn dat het meeviel, Jeanine! Lijkt alsof ze het even hebben afgebonden. Domme vraag misschien, maar waar doen ze dat voor?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:03

x_Jeanine_x schreef:
Adamootje schreef:
Fijn dat het meeviel, Jeanine! Lijkt alsof ze het even hebben afgebonden. Domme vraag misschien, maar waar doen ze dat voor?

Klopt trekken dr een elastiek omheen voor het bloeden :)

Heel stuk ingroeid. 1cm lang en 0,5 cm breed

Ik had geen idee dat een teen zo hard bloedt na het verwijderen van een stuk teennagel dat men het moet afbinden. := Fijn dat het beter gaat met je teen!

Karuna, ik had je topic gelezen. Inderdaad best wel gek dat ze zulke pijnstilling voorschrijven. Heb je om een verklaring gevraagd bij je arts?

Gefeliciteerd Jolien.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:29

Hoi, ik kom hier graag meekletsen als dat mag. :D

Mijn naam is Felicity en ik ben anderhalve maand geleden begonnen in de sportschool, maar al wat eerder begonnen met afvallen (-15 kg inmiddels). Nu ik mijn streefgewicht heb bereikt is mijn volgende doel mijn vetpercentage omlaag brengen / strakker worden. Ik heb nu een full body schema en train zo'n 3x per week en anderhalf uur lang. In 5 weken tijd ben ik 1.6% vet kwijtgeraakt (gemeten met een speciale weegschaal op de sportschool). Best een prima score vind ik. :j

In het verleden heb ik veel aan krachttraining gedaan, maar door omstandigheden was ik daar een tijd mee gestopt. Nu pakken we het trainen gewoon weer lekker op. :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:07

Dank voor het warme welkom, dames. :o

@ingedebruijn, spierpijn is heerlijk dan heb ik echt het idee dat ik goed bezig ben geweest. :D

@Lous, goed bezig! Fijn dat je kast weer uitgemest is.

@MarlindeRooz, dan uitmesten die kast!

@Eulogy, wow! Heftig man! Wat is een deload exact?

@briitje, dat gaat inderdaad snel. Goed bezig hoor.

@mama3, die snacks blijven toch altijd gevaarlijk. Ik kan ze ook niet altijd weerstaan helaas.

@Warboel, mooie broek! Dat gevoel wanneer je een maatje kleiner past. *\o/* Lunges vind ik echt een topoefeningetje. Voel het altijd heel goed in mijn beentjes als ik ze gedaan heb.

@Lau_, welkom!

@ItsMe2, go you!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:57

Ach, wie heeft die dingen niet? Ook mannen hebben lovehandles. :j Bij mij gaan de lovehandles braaf weg (al blijft er nog altijd een restje plakken). Mijn benen zijn het probleem, daar zal ik wel graag wat meer vet willen verliezen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:28

@Maatje, wat goed! Respect hoor!

Ik train 3x per week á 2 uur full body. Ik vind dat best fijn trainen en gelukkig geeft het ook voldoende resultaten. :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:44

Fellow schreef:
Morgenavond wil ik weer even gaan sporten, maar merk wel dat ik een beetje inspiratieloos ben als ik niet van tevoren mn oefeningen bedenk. Eerst maar even een leuk schematje maken dus.

Je hebt apps waarin verschillende oefeningen staan. Ik vind het zelf ook wel fijn om voorbereid naar de sportschool te gaan en maak vaak in zo'n app alvast mijn workout aan.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:52

@keeyzi, ik laat mijn vetpercentage iedere zes weken meten. Hier in de sportschool is dit gratis. Mijn vetpercentage ligt nu rond de 25% maar ik zou graag naar de 20% willen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 05:45

Wat een bizarre conclusie van die arts, zeg! Fijn dat je nieuwe arts een andere conclusie trekt. Jammer dat je nu inderdaad niet meer zo hard kan en mag trainen.

De huidplooimeting is nog altijd de meest betrouwbare methode om je vetpercentage te meten. Ik sta iedere zes weken op de weegschaal want dat is hoe ze het vetpercentage in mijn sportschool meten. Mijn eigen weegschaal geeft hele andere waardes aan en noemt me nog altijd "overfat". Bedankt hé. :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:27

Ik sport ook meestal in de ochtend (rond een uur of 8), heerlijk rustig! :j Op sommige dagen kan het helaas niet anders dan sporten na werk. Dan neem ik vooraf een eiwitreep en daar kan ik het wel even op volhouden.

Eske, ohh heerlijke oefening. :D

Frummels, met zulke oefeningen is het echt oppassen geblazen met je rug. Goed dat je de oefeningen even geskipt hebt.

Gisteren en vanmiddag lekker gesport. Meestal ga ik 3x per week, maar deze week even 4x omdat ik vorige week maar 2x ben geweest. Even compenseren dus.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:57

Joh, ik ben weleens opeens 4 kg aangekomen. En ja, dat was er na een week gewoon weer af. Ik snap wel dat je ervan baalt, maar zoals gezegd wordt kunnen er talloze redenen zijn waardoor je bent aangekomen.

Het ging hier op de vorige pagina over het doorslaan in het bereiken van een zo laag mogelijk vetpercentage. Volgens mij is er niets mis met bezig zijn met eten, sporten en vetpercentage, maar je moet hierin ook niet overdrijven natuurlijk. Een te laag vetpercentage zal ook gezondheidsrisico's met zich meenemen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:58

Lous, geweldig hé? :D Fijn dat je vooruitgang ziet!

Amira, leuke uitdaging.

Vanillia, de eerste stap is gezet! Dreamy en haar vriend trainen ook al een stuk langer, dus het is logisch dat je nog niet zo zwaar traint als zij doen.

Eulogy, spannend! En altijd fijn, een rustige sportschool. Succes met het voorbereiden op de wedstrijd.

Esirene, zo ervaar ik het zelf niet. Ik vind het altijd fijn als er even iemand meekijkt. En inderdaad, vaak geven die trainers net even een extra duwtje in de rug waardoor je harder gaat dan wanneer je alleen staat te trainen.

Ingedebruijn, veel plezier op vakantie! Geniet ervan.

Sintara, jij ook een fijne vakantie gewenst.

Needje, bulgarian squats zijn ook poedersuiker. :j Maar ik voel ze altijd wel erg goed, dus ik blijf ze ook maar uitvoeren. Alles voor resultaat. :')

Laatst heb ik sportleggings op Ali besteld. Die ontvang ik binnenkort. Vriendin van me had ze besteld en ze zagen er echt heel goed uit. Squatproof ook, heel belangrijk!

Gisteren heb ik meegedaan aan een crossfit lesje. De training vond ik wel leuk, maar voor mijn gevoel was 'ie vrij kort. Eigenlijk heb ik echt een kwartier achter elkaar staan knallen en daarvoor werden de oefeningetjes rustig doorgenomen. Ik kreeg het gevoel dat ik toch niet alles uit me had gehaald, al was ik wel kapot na de WOD, hoor. Normaal gesproken train (kracht) ik anderhalf uur (maar dan niet in hetzelfde tempo als in de WOD natuurlijk). Ik heb me nu ingeschreven voor een proeflesje in een andere crossfitbox. Ben namelijk wel benieuwd of er veel verschil is tussen crossfitboxen. Ik weet niet wie van jullie ervaring heeft met crossfit, maar zijn deze wods altijd zo kort?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:18

Ik zat eraan te denken om een 10-rittenkaart te nemen zodat ik een duidelijker beeld krijg van wat Crossfit precies is.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:02

Linda, ik heb wat leggings van Nepoagym besteld.

Ik ga morgen naar een andere crossfitbox in de buurt. Kijken hoe die is. Heb wel een beetje spierpijn van gisteren gekregen. :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:57

Fijn om te horen dat die dingen meerdere mensen bevallen. Kan niet wachten om ze uit te proberen. :D

Gisteren weer een lesje crossfit gedaan en dat vond ik erg leuk. Pittig ook. :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:44

Omdat ik de motivatie voor het sporten een beetje kwijt begon te raken, heb ik de laatste tijd gekeken bij wat crossfitboxen en andere sportscholen. Uiteindelijk is de keuze gevallen op Elitefit. Bij Elitefit krijg je (persoonlijke) begeleiding op het gebied van voeding en training. Die extra begeleiding had ik nét nodig. Mijn groep (daarmee begin je je "journey") en ik zijn nu op een ketodieet gezet en over twee weken mogen we weer beperkt zuivel en fruit toevoegen aan ons dieet. We mogen dan ook weer starten met sporten. Ben heel benieuwd wat de resultaten na 16 weken zijn, dan is de eerste journey voorbij. Ik begin in ieder geval mijn journey met prima cijfers: 67,4 kg, 20,8% vetpercentage, 50,6 kg spiermassa en "echte" leeftijd 14 jaar. :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:55

Je kunt het dieet ook volgen als je op gewicht wil blijven/wil aankomen. Je moet dan vooral meer vetten eten en iets meer eiwitten. Het dieet is in dit geval vooral bedoeld om van de zoete trek af te komen/gezondere gewoontes aan te leren. Ik ben nogal een snoeperd en die gewoonte leer ik graag af. We eten in de beginfase heel puur. Er komen geen pakjes of zakjes meer aan te pas. Na twee weken eten we beperkt zuivel en fruit en na de vierde week mag je weer met mate koolhydraten eten (zoete aardappel, havermout, quinoa). We blijven dus maar heel kort in ketose. Na de vierde week weet je hoe je lichaan reageert op bepaalde voedingsstoffen. Er kan dan worden bekeken welke producten je wel of beter niet kunt eten en op basis daarvan kan een voedingsschema worden samengesteld.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:48

Lous schreef:
[

Op het formulier van de Tanita weegschaal staat spiermassa, maar 50 kg aan spiermassa is wel een beetje veel als je het gewicht van het skelet en de vetmassa er nog af moet halen inderdaad. :+ De andere Tanita van mijn oude sportschool zegt dat ik een vetvrije massa van 51,7 kg heb (dat is dan incl. skelet) en 13,4 kg lichaamsvet (bij een vetpercentage van 20,6). Wat nu precies het gewicht van mijn spieren is, weet ik ook niet. :+

Needje, bij mij hetzelfde hoor. Dan kom ik op 48,5 kg uit.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:08

Suuszels schreef:
Via AliExpress heb ik er een van nepoagym, volgens mij redelijk overeenkomstig met gymshark. Ik vind under armour ook heel fijn en heb ook een prettige van Skechers.

De leggings van Neopagym zijn echt heel fijn inderdaad. :j Mooie leggings ook!

Zo, eerste week ketodieet zit erop. Nog een aantal dagen volhouden en dan mag ik beperkt zuivel en fruit toevoegen weer. Vanaf deze week mag ik ook starten met de eerste trainingen dus dat is fijn. Aankomende week krijgen we een fundamentel met gewichten wat voor mij erg nuttig is, want ik wil graag kracht opbouwen. Tijdens de fundamentel loop je met een aantal coaches de belangrijkste oefeningen door zodat je een goede basis hebt om te starten met de trainingen (waar ook altijd een coach je helpt gelukkig).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie