Ik wil slapen

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:05

Ik had een jaar na het overlijden van mijn moeder ineens ontzettend onrustige nachten.

Werd soms badend in het zweet wakker van m'n eigen gegil (of telefoontje van de beneden buurman of het allemaal wel goed ging).
Maar ook zat nachten dat ik wel door die onrust heen sliep, maar wakker werd in een soort slagveld en serieus blauwe plekken had.

Er was gewoon teveel om te verwerken wat te lang onderdrukt was en er 's nachts uit kwam.

Echt uitrusten deed ik niet natuurlijk en ik heb me als een halve zombie bij m'n huisarts gemeld.
Eerst flinke dosis melatonine geprobeerd, ik viel wel beter en meer ontspannen in slaap, maar in de 2e helft van de nacht nog steeds die onrust.
Dan werd ik rond 4 uur wakker en eer m'n hartslag weer een beetje normaal was en ik begon weg te dommelen was het tijd om op te staan en zat ik gebroken op het werk.

Toen heeft de huisarts me Dogmatil (anti-psychoticum) gegeven, wat eigenlijk ook niks deed.
Ik heb overigens geen verleden met psychotische klachten, het was puur om de onrust te onderdrukken en m'n nachtrust te verbeteren.

Na verloop van tijd is het vanzelf minder geworden en had ik blijkbaar verwerkt wat ik moest verwerken.

Jaren later door stress nog wel problemen gehad om 's avonds tot rust te komen en in slaap te vallen, daarvoor heb ik Magnesium van Sleepzz genomen. Ruim op tijd innemen en m'n lijf vraagt na een paar uur zelf of het niet beter is om naar bed te gaan ipv dat ik na middernacht nog loop te stuiteren.

Door stress verbruikt je lijf meer magnesium en in de meeste voeding zit allang niet meer genoeg magnesium omdat we de bodem waarop we ons voedsel verbouwen een ietwat uitgeput hebben.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie