Gevoelige hoofdhuid, wat voor conditioner?

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sabbientje

Gevoelige hoofdhuid, wat voor conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 16:03

Ik heb al lange tijd last van een gevoelige hoofdhuid.
Ik heb redelijk lang en dik haar, wat met warm weer snel broeierige plekken op mijn achterhoofd geeft.
verder jeukt mijn hoofdhuid ook snel.
Ik moet redelijk vaak mijn haar wassen, omdat de paardengeur er helemaal in trekt.

Nu ben ik al een tijdje opzoek naar DE combinatie van Shampoo en Conditioner, die mijn haar zacht, goed doorkambaar maakt en waar ik geen uitslag/ jeukende/ broeiende hoofdhuid van krijg.

Ik gebruik na een lange zoektocht al enige tijd de Sensitive shampoo van Guhl. Als ik alleen die shampoo gebruik, gaat het goed, maar helaas heb ik toch echt een goede conditioner nodig. En laten ze nou net die niet in conditioner hebben.

Nu had ik vorig jaar een geweldige conditioner gevonden, met munt en tea tree. Lekker zacht haar, geen jeuk op mijn hoofd, maar helaas kreeg ik daar een allergische reactie van in mijn nek. (Lees een knalrode nek die zeer jeukte en branderig aanvoelde) Het heeft even geduurd voor ik erachter kwam dat het door die conditioner kwam.... (Ik dacht dat ik allergisch was voor mijn ketting....)

Dus die conditioner meteen aan de kant gemikt.
Op dit moment heb ik de Loving Blends Wilde Haver.
Wel zacht haar, geen reactie in mijn nek, maar helaas wel weer een jeukend hoofd.....

Dus wie kan mij helpen.
Ik zoek een fijne conditioner voor zijde zacht haar.
maar wel eentje waar ik geen jeuk van krijg. (Op mijn hoofd of in mijn nek)

Sabbientje

Re: Gevoelige hoofdhuid, wat voor conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 23:33

Vandaag bij Holland and Barret geweest en twee verschillende conditioners gehaald om uit te proberen.
De dode zee variant
En de knoflook variant.

Eens kijken of ze mijn hoofdhuid wat rustiger krijgen en welke het fijnst is.

Sabbientje

Re: Gevoelige hoofdhuid, wat voor conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 08:10

Helaas heeft alleen de punten met conditioner doen niet het gewenste effect.
Mijn haar is in lagen geknipt, waardoor als het net geknipt is de kortste laag net in mijn staart past. En ik heb vaak last dat mijn nekhaar (haar aan de achterzijde/ onderzijde van mijn hoofd) het ergst in de klit gaat.

Ik probeer wel zoveel mogelijk in de punten te doen, maar helaas komt het vaak alsnog met mijn hoofdhuid in contact.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 20:15

Faelynn schreef:
Toevallig, ik had/heb het zelfde probleem en heb een poosjes terug ook precies deze 2 aangeschaft om te proberen.
De dode zee variant vond ik helemaal niks, daar kreeg ik heel erg dood en droog haar van, nu net begonnen aan de knoflookvariant, mijn haar is fijn zacht, maar ben een paar weken bezig en nog steeds ontzettend veel jeuk vooral meteen na het wassen.
Ik hoop dat het bij jou wel werkt, voor mij is het het nog niet.
Ik gebruik wel ook de shampoo hier van, maar heb het idee dat de conditioner jeuk geeft, maar weet t niet zeker.

Ik ben gisteren begonnen met de knoflook variant. Vooral omdat er bij deze stond dat het voor rode hoofdhuid was en mijn achterhoofd van de week echt flink geïrriteerd was.
En vandaag voor het eerst in lange tijd geen jeuk gehad.
En mijn haar heerlijk zacht.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie