Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:55

Ik kom mij melden als dat mag! :D
Ik ben Sam, griet van 20 jaar en sinds april lid van een sportschool (gericht op crossfit).
Vroeger was ik altijd erg fanatiek met de gymlessen op school, een tijd lang recreatief 3x per week hardgelopen (ik kwam niet verder van 5 KM, maar goed), maar toen is mijn conditie dus flink gekeldert na het behalen van mijn middelbare school diploma vorig jaar.

Begin april heb ik mij ingeschreven bij een cross fit sportschool na het doen van een proefles. Ik heb een abonnement waarbij ik 2x per week dus mee doe aan een cross fit les. Tot nu toe gaat het mij wel prima af, ik ben iedere keer wel echt super dood en bezweet na het sporten, om nog maar niet te spreken over de spierpijn!

Wat ik erg leuk vind aan crossfit is toch wel een beetje het wedstrijd gevoel. Ook al ben ik nog niet zo sterk als de meeste, je wilt toch meekomen met de rest, en als je de kans hebt, niet als laatste klaar zijn!

Gisteren deze WOD gedaan:

On the 4:00 x 5 Rounds:
14/10 Calorie Assault Bike
10 Lateral Barbell Burpees
5 Power Snatches (60/43)
Score is slowest round

Mijn score was 2:44, ik heb de power snatches met een lager gewicht (Lady bar van 15 KG + 2x5 KG gewicht = 25 KG) gedaan omdat ik de techniek nog niet zo heel goed beheers. Ik vind fietsen nooit zo erg, burpees daarintegen kunnen mij gestolen worden! :P

"Life is what happens while you're busy making other plans"

Biscuitje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:52

Ik ben vanmorgen wezen sporten, ik vond de WOD niet heel leuk, het was vooral gewichtheffen:

AMRAP in 10 min.:
12 Deadlifts
9 Overhead Squats
6 Hang Power Snatches

Ik ben heel slecht in Overhead Squats dus die ingewisseld voor Back Squats. Ook Snatches vind ik best moeilijk, de armen uitstrekken naar achter kan ik niet goed.

Bijna 5 rondes afgekregen, ik ben wel tevreden!

Lekker hoor Marije_jiplover!

Biscuitje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:58

Ik heb Reebok hardloopschoenen waar je lucht in kunt pompen (aan de zijkanten zeg maar). Jaren terug in de uitverkoop gekocht.

Nu het niet meer zo warm is weer lekker aan de bak, ik had nog 5 lessen open staan voor deze maand, dus t/m woensdag elke dag! Vandaag een WOD met fietsen en powercleans, ging lekker! Het is nog steeds wel erg warm, er is geen airco aanwezig.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie