3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

raket

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:50

Ik ben wel benieuwd naar het lasagne recept.

Ik heb wraps gemaakt. Door dit topic ook eigenlijk. Lekkerder dan ik dacht.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:00

Gevonden! En hij was lekker?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:20

Ik was even op vakantie maar dat zet ik nooit online. Ik heb meegelezen maar ik kon echt niets zinnigs zeggen over de calorieën die ik at.
Ik heb wel opgelet. Dus geen "zinloze" calorieën als broodmandjes en alle friet en aardappelen eten en frisdrank met veel kcal drinken.
We hebben veel gelopen, gefietst en ok ben 1 kg afgevallen. Nog iets meer denk ik, want ik hou nog wat vocht vast.
Ik heb verder niet echt het gevoel gehad dat ik aan het diëten was. Nu rustig doorgaan waar ik mee bezig was.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:53

Door dit topic ben ik wraps gaan eten. Maar hoe lang zijn die houdbaar na openen? Op de verpakking staat enkele dagen. Is dat een dag of 3?
Ik ga zo badmintonnen met de medelongpatienten. Wilde ik gaan fietsen zitten er op de hele route eikenprocessierupsen... daar gaat mijn voornemen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:45

Ik eet tegenwoordig modifast repen als ontbijt. 124 kcal. En best lekker. Ik krijg niets anders weg.
Eerder at ik yoghurt maar kan niet zo goed meer tegen lactose en ik vond zonder lactose echt vies.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:06

Weekenden zijn bij mijn geen probleem. Het is zomervakantie in de zorg dus ik werk bijna elk weekend hahaha.

Bij mij ging het een beetje raar. Ik viel een week lang te snel af, een halve kilo per dag. Ik voel me wel heel fit. Dus misschien komt het wel door het prednisongebruik. Ik kan daar niet echt iets over vinden in de medische databanken, maar ga volgende week naar het AMC. Vandaag woog ik weer een halve kilo meer dan gisteren, dus het zal wel gewoon schommelen.
Mijn vollemaansgezicht is echt weg nu en als ik een cap op zet, weet ik weer waar het kinbandje moet blijven. Jippie!

Jullie hebben me echt aan de wraps geholpen. Welke vinden jullie de lekkerste?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:47

Ah die zag ik bij de jumbo liggen. Ga ik proberen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:23

Ik ga doe bloemkoolbodem, rijst en dergelijke ook nog maar eens proberen.
Ik val eigenlijk alleen af als ik echt weinig eet. Dus dat doe ik nu een paar dagen per week en dan normaal.
Ik heb vandaag van de artsen gehoord dat ze verwachten dat de prednison pas eind september uit mijn lijf is.
Ik voel me enorm fit. Dus ga zo maar door. En dan hopen dat het vanaf oktober makkelijker gaat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:33

Ik vind het soms handig. Maar heb geen hekel aan koken.
Ik ben de eerste 9 kg kwijt en dat motiveert me enorm.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 06:51

Jeetje. Dan blijft er ook niet veel over....
Ik ben een tijdje lactose intolerant geweest. Deed een uur over boodschappen.
Volgens mij adviseren ze een paar weken met alles te stoppen en dan 1 voor 1 terug brengen in je eten. FODMAP wordt ook veel genoemd, maar me nooit in verdiept.
Succes.
Ik ben een kilo aangekomen met die hitte. Maar ook niet ze strikt geweest. Ik moest ook werken in een oud bloedheet ziekenhuis terwijl het superdruk was. Geen pauzes enzo. Dus wat meer gegeten en ongezonder om op de been te blijven. Maar als het me vrij makkelijk lukt onder normale omstandigheden, kan ik nu ook weer opnieuw beginnen. Hier is het gelukkig afgekoeld nu.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:53

Ik hield ook vocht vast, scheelde 1.5 kilo. Op vakantie in warm land ook altijd.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:23

Castilja bij zowel mijn vriend als mij ongeveer 3 dagen. Mijn vriend is zo aardig om mee te dieten. Die is bijna op zijn streefgewicht.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:03

Ik ga ook gestaag door. Ik krijg nu wel last van mensen die vinden dat ik niet zo streng moet zijn. Maar ik vind het zelf prima. Ik ben aangekomen door 2 jaar stootkuren en onderhoud prednison. Maar dat maakt niet uit. Het is geen gezond gewicht en het moet weg. Maar mensen reageren nu na het verliezen van de eerste 11 kilo dat het wel genoeg is. Dat ik weer wat moeten genieten. Maar ik geniet echt van alles. Dat ik weer werk, dingen kan doen. 6 dagen per week naar mijn paard kan.
Alsof je als je ziek bent geweest niet hoeft te diëten. Het is ongezond en ik wil gewoon weer fris zijn zoals ik altijd was. Ik heb gelukkig ook weinig moeilijke momenten.

Ik post trouwens geen lijstjes. Ik ben daar niet van. Maar ik eet veel groenten. Modifast repen. Daar vind ik 2 versies lekker van en dat krijg ik zelfs als ontbijt weg. Ik eet weinig brood en aardappels. Geen sausjes behalve zelfgemaakte tomaten en als ergens echt zin in heb eet ik het. Veel calorieën of niet. Maar dat is niet meer dan 1x per 2 weken ofzo. En ik drink geen calorieën op 1 of 2 wijntjes in mijn vrije weekend na. En aangezien ik in een ziekenhuis werk zijn dat er niet zoveel.

Mijn vriend die gezellig meedoet drinkt trouwens ouzo met 7-up. Ook heel weinig calorieën.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:30

Ik zat ook even stil. Maar opeens ging het weer.
Nog een kilo of 15 te gaan.
Maar de eerste 11 zijn er af.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:51

Voor mij werkt het wel. Alleen de diëtiste was faliekant tegen. Ik voel me er ook heel goed bij.
Dus ik doe ook wel if. Ik voel me sowieso heel fit bij werken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:05

Juist met een vroege dienst lukt me dat makkelijk. Dan eet ik pas rond 13.00. Geen centje pijn. Wij hebben ook meestal maar heel kort koffiepauze.