3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:34

Als je zo'n tijd ziek bent geweest, kan ik me zomaar voorstellen dat je spiermassa ook laag is? Dat kan ook zomaar je verbranding op een laag pitje zetten.

Mocht het je langdurig niet afvallen zou ik idd wel eens bij de huisarts aan de bel trekken of nog eens een dietist mee laten kijken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:43

Zo, weer in het gareel na een vreetdagje :D Voorheen had ik daar altijd ontzettend veel moeite mee, bedacht ik allemaal excuses waarom ik nog wel wat kon snoepen. Maar nu valt t me echt heel erg mee! Ben juist extra gemotiveerd omdat ik zo opgeblazen ben :+

O: Griekse yoghurt met frambozen en havermout
L: Salade met gerookte kip, lente ui, tomaat, vinaigrette. Kom tomatensoep.
T: banaan en appel
A: andijviestamppot met het restant gerookte kip (de rest heeft rookworst)
T: Kvarg straciatella

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:17

Zou het niet kunnen dat je op een goed gewicht zit voor je lengte? Ik heb wel vaker gehoord dat mensen dan (ongewild) stabiliseren. Geen idee of daar een wetenschappelijke onderbouwing voor is hoor, maar ik hoor het best regelmatig, ik kan me voorstellen dat het vanaf een bepaald punt een stuk moeilijker gaat zonder jezelf bij wijze van spreken uit te hongeren.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 08:49

Ik heb een vreetweekje gehad, en dat was vanochtend zichtbaar op de weegschaal :+ Nou is een deel wel vocht, dus denk dat de schade uiteindelijk meevalt. Ik kan steeds beter gewoon van iets lekkers genieten zonder echt helemaal door te slaan. Waardevolle les, want dat was echt mijn allergrootste valkuil.

Vandaag is dit het plan:
O: Griekse yoghurt met rood fruit en havermout
T: bananenbrood
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom kerriesoep
T: banaan
A: kiprollade met sperziebonen en gekookte aardappelen
T: kvarg straciatella

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:39

Wauw Dreamy!! Jij bent echt mooi!

Beterschap voor je dochter deMolenhoek!

Ahh Kimmy, wat balen van je paard. Gelukkig nu weer wat beter. Nog gefeliciteerd!

Oehhh wel allemaal lekkere dingen Lis_Ol!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:23

Ik neem vaak een lekkere salade, moet je wel een beetje treffen dat ie niet in de dressing drijft, msar die kan je er ook apart bij vragen en zelf doseren.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:22

Succes Em! Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen :)
Het viel mij ook ontzettend mee/op hoeveel ik mag eten, naar mate mn gewicht zakte werden het minder dagpunten, maar kom er nog steeds prima mee uit eigenlijk.

Zo, ik ben terug van een lang weekend Landal :D even alles losgelaten, was even heel fijn. Buffet, ijs, wijn (veeeeeel wijn :+ ) kfc, chips, snoep. Doordat t maar een paar dagen was, is de schade hopelijk beperkt. En anders maar niet, nu weer flink er tegenaan, is het er zo weer af.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:41

Ik gebruik die 42 punten ook zoveel mogelijk voor etentjes enzo. Heel soms nog voor wat lekkers ofzo, maar laat ze ook regelmatig staan.

Je kan binnen je aantal punten ook behoorlijk varieren in kcal, koolhydraatrijke producten bijv zijn relatief hoog in punten.
Maar lees een hoop succesverhalen ook van mensen die zo hoog in punten zitten, dus het kan zeker!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:24

Zo, vandaag weer back on track *\o/* viel wel een beetje zwaar, dus ff lekker hartig bloemkool/broccoli soepje gemaakt, ff buik een beetje vullen.

O: griekse yoghurt met aardbeien en havermout
T: bananenmuffin
L: 3 volkoren knackebrod met eru balans bieslook, 1,5 kom soep
T: nog een kom soep :+
A: farfalle met tomatensaus met lekker veel groenten en beetje grana padano
T: kvarg, gekookt eitje

Net mijn bestelling van mymuesli ontvangen, kan niet wachten om morgen te proberen :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 12:30

Zo, dat had ik ook niet direct verwacht :oo maar waarschijnlijk/hopelijk kan je er wel een hele tijd op vooruit?

Lis_ol die couscoussalade klinkt goed, ga ik ook eens maken!

Ik ben weer back on track! Gaat lekker, en ik heb 2 van de 2,5 vakantiekilo's alweer uitgeplast, vocht dus :)) gelukkig maar, want was stiekem best een beetje geschrokken.

O: magere griekse yoghurt met muesli
T: banaan
L: kom soep, pistoletje, restje courgetti met tomatensaus
T: aardbeien
A: bloemkoolpizza met tomatensaus, champignons, paprika en een beetje grana padano

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:35

Hoi! Ik doe ook ww, ik ontbijt vaak met griekse yoghurt (mager, is 0 punten) met fruit en havermout of muesli.
Als lunch vanalles, soms een salade met bijv kip of vis, een omelet met groenten of gewoon brood of crackers met mager beleg.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:41

Welkom Denice! Gefeliciteerd!
Geef je borstvoeding? Zo ja, moet je een beetje opletten met (snel) afvallen. Sowieso vraagt het herstel van een keizersnede veel van het lichaam, dus ik zou goed opletten dat je wel genoeg voedingsstoffen etc binnenkrijgt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:17

Ik heb nu muesli van MyMuesli besteld. Niet goedkoop, maar wel echt super lekker!

Ik weeg op woensdag. Eerst maandag, maar hield na weekenden waarin ik uit eten ging vaak vocht vast bijv, dus gaf een heel schommelend beeld. Nu op woensdag gaat dat beter (en heb ik altijd tijd en vergeet ik het niet omdat ik dan niet werk).
Ik doe alleen digitaal :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:57

Ik heb dat dus ook, dat ik makkelijker gezonde keuzes maak. En het doet me mentaal heel goed om altijd wel íets te kunnen eten, juist daardoor is de drang om dat ook steeds te doen veel minder. Hetis goed om voor ogen te houden dat 0 punters ook kcal bevatten, maar aan de andere kant eet ik me van die producten ook gewoon geen slag in de rondte. Als ik een bak griekse yoghurt met fruit op heb, kan ik echt weer een tijd vooruit, ik snaai veel minder.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:41

Haha Em, het is zo herkenbaar om je reacties te lezen!

Fijn dat t goed gaat raket! Wil je nog veel afvallen?

Lekker dagje imandra! Altijd fijn als je dat soort dingen in je kcal kunt passen :D

Wij zijn vandaag voor het eerst met de kinderen gaan bowlen, was leuk! Wel een bittergarnituur besteld, maar dat paste gelukkig nog in mijn dag (+ paar weekpunten). Gewicht zakt ook weer lekker, dus gaat weer de goede kant op!

O: yoghurt met banaan en aardbeien
L: 2 wasa volkoren met eru balans 15+
T: 2 bitterballen, 2 mini kaassouffles, 2 mini bamiballetjes
A: turkse pizza met kipfilet in gyroskruiden, sla, tomaat en knoflooksaus

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:58

Mensen denken op eens of andere manier maar alles te kunnen en mogen zeggen :roll:

Ik had gisteren opeens heel erg last van mn buik, en dat is nog niet over, dus ik denk dat het een mager dagje wordt vandaag. Vanavond ook weer naar de fysio, nu heb ik weer last van mn heup. Ik lijk soms echt wel 80 :x

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:03

Veel gekletst! Ff niet veel energie om op iedereen te reageren, sorry!

Hier ook iemand met een prikkelbare darm... weet niet precies waar ik wel en niet op reageer, heb al vanalles zelf geprobeerd maar nooit echt met succes. Op het moment is het redelijk stabiel dus prima mee te leven, dus ik laat het ff zo.
Wel heb ik soms opeens ontzettend last van mn buik, zo ook gisteren. Nu is het gelukkig wel weer over.

Gisteren bij de fysio geweest, mn heup/bilspier links is flink overbelast en zit muurvast. Hij heeft me flink te pakken gehad, dus nu beurs en flink pijnlijk.

Sporten wordt m dus weer even niet, hooguit beetje wandelen, op geleide pijn... heb de balen erin, dusben me nu ontzetrend aan het inhouden om niet te gaan snaaien.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:40

Je kunt fitpoints eventueel inzetten als je weekpunten op zijn. Ik doe het zelf niet, hij is nogal enthousiast met het toekennen van fitpoints via mn fitbit, ik denk ik niet dat ik nog af zou vallen als ik die in zou zetten. Daarnaast heb ik meer dan genoeg aan mijn dag en weekpunen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 06:20

Ik sport vrijwel altijd binnen een uur na het eten, is het enige moment van de dag dat ik kan. Zelden last van gehad, alleen bijv stamppot verdraag ik niet goed tijdens het sporten.
Mn sportjuf kwam laatst wel met het verhaal dat je darmen dan zo druk zijn met eten verteren dat je dan geen vet kan verbranden, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo veel van :o

Ik heb een beetje rommelig weekje. Heb ff beetje moeite mn motivatie vast te houden, waardoor ik heel erg schommel tussen heel netjes eten en uit de bocht vliegen.
Vanavond gaan we eten bij een ayce sushi restaurant, dan ga ik ook gewoon ff genieten. En dan morgen maar weer strak in t gareel... als ik me steeds maar weer herpak, kom ik er uiteindelijk wel. Hoop ik... :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:25

Je kan toch ook prima meepraten zonder lijstjes te plaatsen bijv? Ik zie nergens dat iemand niet welkom is iig.

Hier vooral druk op het moment, weinig tijd voor bokt. Afvallen gaat op t moment langzaam, heb wat moeite om alle lekkere dingen die bij de zomer horen (ijsjes, bbq, wijntjes etc) te laten staan. Maar al veel betere keuzes dan eerst, maar het vertraagt het proces wel enigzins. En dat is ook prima, het is er ook niet in 3 maanden aangekomen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:06

Ik kan ook alles eten, hitte of niet :+ koken daarentegen vind ik wel een dingetje als het zo heet is. Helaas voor mij doe ik de kinderen echt geen plezier met salades (en dan druk ik me mild uit :') ) dus puntje bij paaltje sta ik toch gewoon te koken.

Planning voor vandaag:
O: griekse yoghurt met rood fruit
L: weet ik nog niet zeker, ik denk 2 crackers met kipfilet ennmosterd, en een grote kom bloemkoolsoep
T: zakje smart protein chips
A: broodje "hamburger" (in mijn geval biefstuktartaar) met sla, tomaat, ui en beetje hellmans light en ketchup, krieltjes uit de actifry
T: kvarg straciatella

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:55

Sanne, ik bak soms in bakspray, maar meestal in olijfolie. Ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd braaf tel :o ik heb echt wel wat vet nodig (anders zit ik binnen no time verstopt :o ) en ik ging het vermijden omdat t zoveel punten kost. Ik gebruik wel echt veel minder dan voorheen. Olijfolie door een salade oid tel ik wel altijd.

Ik had de tip van connect (het forum van ww), vrij veel mensen doen t blijkbaar zo, en voor mij werkt het prima. Als ik merk dat het afvallen stagneert zal ik daar wel weer naar moeten kijken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:34

Raketjes en perenijsjes zijn laag in kcal!
Nu ben ik niet zo heel dol op waterijs, dus ik heb oppo ijsjes gehaald (110 of 120 kcal per stuk). T zijn geen magnums, maar vind ze echt heel goed te eten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:54

Ahh Kimmie wat vervelend zeg! Hopelijk is het geen gluten intolerantie!

Ik heb maandag voor het eerst gesport bij een andere sportschool. Ik ging al een tijdje niet echt meer met plezier naar de oude, vooral omdat ik vaak last had van mn lijf nadat ik daar gesport had. Verder zijn de apparaten met luchtdruk als weerstand, en had niet echt het idee dat dat wat doet voor mn lijf. Dus nu maar weer "gewoon" fitness. Echt leuk ga ik het vast nooit vinden ,maar heb er nu wel zin in om mee aan de slag gegaan.
Had een instructie les gevraagd om een schema te maken etc. Ik zei dat ik de spieren in mn billen/bekken sterker wilde maken omdat ik last heb van een overbelasting van mn bilspier en de fysio had gezegd dat ik sterker moest worden. Dat is erg serieus genomen, hij heeft me zo hard laten trainen dat ik nu nog steeds nauwelijks kan lopen :=
Ik was dinsdag bij de fysio en liet mn schema zien, die schrok zich een ongeluk, oepssss.... Echt zwaar trainen is dus echt nog niet de bedoeling zolang het nog zo overbelast is... Had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken, maar in mn enthousiasme heb ik dat gevoel even genegeerd :o Dus ik ga nu komende tijd zelf beetje aan de slag, en dit schema pas volgen als ik weer hersteld ben.

Qua eten gaat het wel ok nu, moet ff netjes doen, want zaterdag lekker uit met mijn man :+:
Vandaag:
O: Griekse yoghurt met veel rood fruit en beetje muesli
L: 2 knäckebröd met slankie sambal, kom currysoep, beetje rauwkostsalade
T: banaan, nectarine
A: farfalle met tomatensaus en Italiaanse roerbakgroenten, beetje Parmezaanse kaas
T: smart protein chips

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:29

Ik heb een fitbit, maar merk dat ie de kcal, vooral bij inspanning, soms behoorlijk overschat. Of tenminste, dat moet haast wel, want anders zou ik stukken sneller af moeten vallen :+
Maar ik vind het wel fijn om te kijken hoe actief ik ben geweest etc, en hoe dat is tov andere dagen.

Kimmie :(:)