Vliegangst, wie nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:06

Er zijn al veel topics over.
Wat mij het beste helpt zijn 2 Oxazepammetjes en direct aan boord een wijntje. Via je huisarts kun je deze op recept krijgen.(de pammetjes dan :+ )
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 16-06-19 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:17

Ik neem ze ongeveer 1,5 uur van tevoren. Nee, ik heb niet het gevoel dat ik nu echt futloos aankom. Het zorgt er juist voor dat de scherpe kantjes ervan af zijn. Dus niet zo panisch meer voor ieder geluidje of de stewardess angstvallig in de gaten houden ;)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:55

@bizzybijtje, ik doe dit jaren zo. Bij mij werkt het duidelijk wel. Ik kan heerlijk wegdommelen op deze ‘cocktail’ en word er zeker niet angstiger van. Er mag wel meer niet. Soms moet je outside the box denken bij wat voor iemand werkt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:20

Neverland schreef:
Ik had het bij het begin ook heel erg... Mijn enige tip is: meer vliegen. :') Ik vlieg nu een paar keer per jaar en elke keer vind ik het steeds minder spannend.
m

Heeft er echt niets mee te maken. Ik heb 20 jaar probleemloos gevlogen. Maar ik heb toen binnen korte tijd 5 vluchten gemaakt die minder fijn waren en toen is het in mijn hoofd misgegaan.
Ik heb ook het boek van Lucas van Gerwen al gelezen, een deel training gehad bij Corendon én hypnotherapie.
En toch werken de oxazepammetjes en het wijntje het best.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:05

Tja, zoals ik al aangaf in mijn post, heeft het mij niets geholpen. Maar het is allicht te proberen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:26

+:)+ , hoe ging de vlucht ?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:23

Wat zonde dat je er aan toe geeft, Shaggy.
Dat heb ik toch nog niet gedaan. Nu moet ik zeggen dat mijn favoriete vakantielanden Griekenland en de USA zijn en dan moet je wel vliegen als je max 17 dagen weg wilt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:34

BloemBloem schreef:
Fijn he, het uitspreken van je angsten, en je kwetsbaar opstellen,
maakt mij altijd sterker. Morgen heb ik gelukkig een vertrek tijd waar niemand
raar zal opkijken als ik wijn bestel :D Heen vloog ik om 7 uur in de ochtend dus toen durfde
ik niet hahah :D :D :D Ik zal verder niet meer uitweiden over mijn moeder.

Morgen vliegen...…

Sterkte met je moeder!
Over de wijn in de ochtend: ik heb daar dus echt lak aan. 1 x werd ik belerend toegesproken door een stewardess maar ik heb haar direct de mond gesnoerd door aan te geven dat dit voor mij werkt bij vliegangst. Kom op zeg, we zijn volwassen mensen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:03

Hahaha, you go! Ik zat toevallig verleden week naast een stel die ook meteen 2 wijntjes bestelden en toen dacht ik: goed plan, doe ik ook.
En maandag weer terug op rij 1 bestelde ik netjes één wijntje direct en vroeg de stewardess toen ze weer terug kwam met haar trolley of ik er nog één wilde. :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:17

Ik betaal dat echt niet, prairie. Ik geloof een euro per pammetje, dat is prima te doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:28

Is eigen risico, dus dat maakt niet uit denk ik?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:46

Ik moet zeggen dat ik 1 x een purser heb gehad die het zag aan mij en me echt geweldig door start en landing heeft heen geloodst. Echt een topper was dat !
Ik schaam me er toch voor en denk altijd dat de crew denkt, daar heb je weer zo’n miep.
En als bemanning dan banketstaaf gaat doen over een wijntje ‘s morgens werkt dat ook niet bevorderend.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie