Vliegangst, wie nog meer?

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:25

Ik volg dit even. Ik ga in juli naar Servië om een festival te fotograferen, echt een super vette kans, maar ik zie dus al maanden op tegen het vliegen :')
Ik leef nu al echt van: oké voor die tijd moet ik van alles doen, want misschien kan het daarna niet meer. Echt te erg.

Ik heb wel vaker gevlogen en ik vind het ook best leuk, naja achteraf vooral, als we weer aan de grond staan.
En nu ga ik ook nog met een maatschappij die ik niet ken. Normaal pak ik altijd KLM, hoe duur het ook is, omdat dat voor mij betrouwbaar voelt, maar dat was nu geen mogelijkheid.

In elk geval lang verhaal kort: ik volg _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:47

Shaggy09 schreef:
Niobe schreef:
Ik volg dit even. Ik ga in juli naar Servië om een festival te fotograferen, echt een super vette kans, maar ik zie dus al maanden op tegen het vliegen :')
Ik leef nu al echt van: oké voor die tijd moet ik van alles doen, want misschien kan het daarna niet meer. Echt te erg.

Ik heb wel vaker gevlogen en ik vind het ook best leuk, naja achteraf vooral, als we weer aan de grond staan.
En nu ga ik ook nog met een maatschappij die ik niet ken. Normaal pak ik altijd KLM, hoe duur het ook is, omdat dat voor mij betrouwbaar voelt, maar dat was nu geen mogelijkheid.

In elk geval lang verhaal kort: ik volg _O-

Spannend! Met welke maatschappij vlieg je nu?

@Moirin, ik heb inderdaad ook dat wanneer we dalen en ik weer de auto's kan zien rijden dat ik een stuk rustiger wordt.

Ik heb ook een beetje lopen rondneuzen in het 'wat is jouw engste vlieg ervaring' topic en ohhh daar krijg ik ook de kriebels van. :=

Air Serbia!

Oh dat topic ga ik maar even niet opzoeken idd :')

Ik heb wel dat ik wat rustiger wordt als de gezagvoerder door de luidsprekers spreekt, als die relaxt klinkt, dan word ik dat ook wel een beetje meer

Niobe

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:33

Klinkt wel veelbelovend dat boek, ik ga er ook eens naar kijken!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:06

Fitzroy schreef:
Tja, zoals ik al aangaf in mijn post, heeft het mij niets geholpen. Maar het is allicht te proberen.

Ik heb nog helemaal niets geprobeerd, omdat ik er van uit ging dat ik toch nooit meer ging vliegen :') Dus kan net zo goed daar beginnen.

Sowieso neem ik al medicatie tegen paniekaanvallen, dus wie weet blijf ik wel rustig, geen idee, ik hoop dat ik direct in slaap val eigenlijk!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:20

beatje schreef:
Hier ook iemand met erge vliegangst,hoewel ik laatst gevlogen heb zonder pammetje of wat dan ook . Ik had het geluk de vliegreis er voor naast een nederlandse piloot van ryanair te komen zitten.Hij emigreerde voor zijn job en vloog daarom met ons mee.Al gauw merkte hij mijn angst op en begon te vertellen wat er allemaal gebeurde wat ik kon zien en waar ik op kon letten,al kijkend ,vragend en pratend kon ik ontspannen. Vliegen is nog mijn hobby niet,maar ik denk nu wel niet bij ieder bibbertje of rinkeltje dat we neer storten.
Maar als ik ergens met de auto heen kan ,heeft dat mijn voorkeur boven vliegen,zegt zei die twee zware auto-ongelukken overleeft heeft.Mijn man snapt mijn logica ook niet :')

:=
Hersenen en angst zijn rare irreële dingen.
Heftig zeg!

Maarja er gebeuren inderdaad meer auto-ongelukken, maar ik doe dat ook liever. Het is dat mijn ticket voor mij geboekt werd, anders was ik echt met de auto of eventueel de trein gegaan naar Servië.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 18-06-19 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:20

_xManadisx_ schreef:
Hier ook enorme vliegangst. En zit nu te wachten tot we opstijgen naar Birmingham! Feest!

Komt goed :(:)
Heel veel plezier gewenst!

Shaggy09 schreef:
Welk tijdstip vlieg jij Niobe?
Soms denk ik dat ik beter snachts of savonds kan vliegen omdat ik dan kans heb om in slaap te vallen. Tot nu toe lukt het me namelijk niet als ik overdags vlieg.

Ik zag net weer een doodeng filmpje op Facebook van super heftige turbulentie. (Lees: koffers vliegen rond en gillende mensen)
Dat is voor mij echt weer een ding, echt weer iets waardoor de angst weer toeneemt. :

Ik vlieg zowel heen en terug rond 10 uur! Ik moet dus vrij vroeg weg en ben geen ochtendmens, dus misschien lukt slapen toch

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:20

24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:40

elnienjo schreef:
Niobe schreef:
24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.

Zeker weten! En dan die achterlijk hoge instap nog. Die vind ik al bijna niet te doen als ik met een 20 kilo reistas/koffer richting luchthaven reis. En zelfs die zijn niet zonder tenminste 1 overstap te bereiken vanuit waar ik woon. Reken maar op een hoop gedoe als je helemaal naar Oost Europa zou willen treinen. Leuk voor gezonde backpackende tieners, maar niet voor mensen met gezondheidsproblemen (of uberhaupt niet voldoende vakantiedagen)

Zeg dat wel!

BloemBloem schreef:
Niobe schreef:

Inderdaad, zeker met een halve meter ijzeren krammen in je buik omdat
ze hier geen ander hechtmateriaal kennen. Zal het je nog mooier vertellen, wellicht
wordt ze nog wel opgehaald door een speciaal vliegtuig, waar ze met een brancard in kan.

Kan werkelijk niets met dit soort wereldverbeteraars...…

Maar weer ontopic, ik mag morgen dus weer in mn uppie terugvliegen.

Och heftig -O- Sterkte met je mam Y;(

Ik moet trouwens zeggen dat ik sinds dit topic wat minder in mijn hoofd bezig ben met mijn naderende vliegtocht. Herkenning geeft wat rust geloof ik. Dus bedankt!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:55

BloemBloem schreef:
Go Fitzroy, ik zat nog aan een irish coffee te denken :D :))

Hahahaha dat is nog vrij subtiel ja!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:42

Ahh maar is wel leuk, een roadtrip!! Ik zou graag nog een keer met de auto naar Noorwegen gaan. Dat is echt geweldig.

Maar aanstaande donderdag ochtend om 10 uur zit ik als het goed is in het vliegtuig naar Servie. Ik ben bizar kalm er onder, maar in mijn hoofd ben ik overtuigd dat ik het niet ga overleven. Maar niet met het idee van "ik ga niet". Heel dubbelzinnig :x

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:06

Dankjewel!!!
Ik zit nu en ben iets minder kalm :')
Maar oké ik geef mezelf zo maar over, kan toch niet anders.
2,5 uur ongeveer enkele reis.
Ik overweeg nu wel terug te gaan met de trein _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:08

Oh nee, 1 uur en 50 minuten hoor ik net

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:56

Shaggy09 schreef:
Ik ben m'n pa ophalen van 't vliegveld en krijg al zweethandjes van het hier zijn :') :') *schaam*

Hahaha zo herkenbaar :')

Nou, ik ben weer tot leven, gisteravond teruggevlogen en ik heb het overleefd!! *\o/*
Maar poe, toen ik donderdagochtend instapte, voelde ik zo'n gigantische waas van "ik draai om en ga weer terug" toen ik die rij inkeek, ik zag het écht niet zitten. Maar toch maar gaan zitten en toen ik eenmaal zat ging het wel weer.

Opstijgen vind ik echt het aller beroerdste, bang dat de staart de grond raakt :') en ik ga ook gewoon mee naar voren zitten, alsof ik het vliegtuig met mijn lichaam de lucht in wil trekken ofzo, heb dan steeds het gevoel dat hij elk moment terug kan vallen.

Toeval wil dat mijn redactiecollega meteoroloog in de luchtmacht is (wist ik niet van tevoren), dus elk geluidje kon hij verklaren en als hij naar buiten keek kon hij zeggen wanneer we wat turbulentie kregen en dat was ook steeds zo. Dat was wel erg prettig eigenlijk.

De terugweg vond ik vervelender, het duurde lang voordat de gezagvoerder ging praten en ik had steeds het gevoel dat er iets mis was. Werd ook misselijk onderweg, het voelde namelijk alsof het vliegtuig steeds harder en zachter ging. Alsof je bij een hele slechte autochauffeur in de auto zit. De landing was voor mijn gevoel ook niet heel stabiel. Zal wel tussen mijn oren gezeten hebben waarschijnlijk, maar de heenweg was beter.

Landen vind ik trouwens wel leuk :D Misschien omdat dat het einde is van de reis :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:17

Laulitz schreef:
Niobe schreef:
Werd ook misselijk onderweg, het voelde namelijk alsof het vliegtuig steeds harder en zachter ging. Alsof je bij een hele slechte autochauffeur in de auto zit.

Ohh ik heb dit ook is gehad en vond dat echt super vaag?? Ik dacht echt, zometeen gaan we te traag en vallen we uit de lucht :+

Ja dat dacht ik dus ook |(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:15

Ik heb ook een spuugfobie! Ik neem vaak plastic zakjes mee naar dit soort gelegenheden, voor het geval dat..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie