Vliegangst, wie nog meer?

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:06

Juist intercontinentale vluchten voelen voor mij veel stabieler dan korte. Je hebt dan te maken met grotere en bredere toestellen dus 3 zetels - gangpad - 4 zetels - gangpad - 3 zetels. Dat toont alleen al prettiger dan zo'n sardineblikje waar binnen Europa mee gevlogen wordt.

Zelf slik ik op intercontinentale vluchten wel iets rustgevends (oxazepam/zolpidem) niet zozeer tegen vliegangst, maar tegen overprikkeling van al die mensen zo dicht op elkaar. En dan een noisecancelling koptelefoon op en me vermaken met het inflight entertainment systeem.

Amerika is zooooo ontzettend gaaf, zeker niet laten lopen uit vliegangst!!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:10

druppeltje schreef:
Ik heb zelf geen vliegangst gelukkig, maar op het vivaforum is er een heel mooi topic over. Dat is een piloot die vanalles uitlegt en al veel mensen geruster heeft gesteld. De link is hier https://forum.viva.nl/reizen/ask-the-ca ... ges/390737

Super topic idd van Cygnus! Een aanrader!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:35

purny schreef:
Ik snap ook niet dat artsen pammetjes voorschrijven voor vliegangst. Terwijl het voor andere doeleinden is. Kijk eens naar de natuurlijke wegen ipv die troep

Ik had het juist al wel 'ns voor andere doeleinden voorgeschreven gekregen en bedacht toen zelf dat het op lange vluchten ook handig kon zijn. En dat werkt voor mij prima. Slapen kan ik helaas niet als ik opgehokt zit tussen heel veel mensen, maar die gigantische overprikkeling daarvan kan ik zo wél tegen gaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:18

purny schreef:
Valdispert of valeriaan al gebruikt of geprobeerd?

Dat soort dingen werken bij mij niet. Dure rommel die niets doet.

elnienjo

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:21

Ga even bij Cygnus buurten op het vivaforum! Hij vliegt als captain bij KLM.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:12

Janneke2 schreef:
...doe mij maar vliegschaamte.

Ja, Amerika kan heel erg gaaf zijn.
Maar de boel vernielen terwille van "gaafheid" gaat mij een stap te ver.

Voor diegenen onder ons die een levensstijl hebben waarbij 1 planeet voldoende is heb ik niets gezegd.

Dan heb je neem ik aan ook geen kinderen?

elnienjo

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:47

Emirates geen ervaring mee, maar wel met Cathay en Singapore Airlines en die vind ik top.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:47

Janneke2 schreef:
Maar ik werd getriggerd door het platte consumentisme "..er zijn vliegtuigen, dus daar wil ik in".("Want zo doet "iedereen"".)

Rare opmerkingen van mensen die niet weten dat je binnen 24 uur in Kroatië kunt zijn per trein (treinen zijn vaak toegankelijker voor zieke mensen dan vliegtuigen) sterken mij in mijn irritatie.

Als je ziek bent (of snel naar een ziek familielid moet) zijn vliegtuigen toch heel veel sneller. Bovendien is de trein vele malen duurder en veel onoverzichtelijker (veel overstappen, zelf met bagage zeulen)

En het merendeel van de reisbestemmingen is binnen je normale vakantiedagen alleen maar te doen door te vliegen. Ik zie mezelf nog niet met de boot naar Amerika gaan bijv.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:28

Niobe schreef:
24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.

Zeker weten! En dan die achterlijk hoge instap nog. Die vind ik al bijna niet te doen als ik met een 20 kilo reistas/koffer richting luchthaven reis. En zelfs die zijn niet zonder tenminste 1 overstap te bereiken vanuit waar ik woon. Reken maar op een hoop gedoe als je helemaal naar Oost Europa zou willen treinen. Leuk voor gezonde backpackende tieners, maar niet voor mensen met gezondheidsproblemen (of uberhaupt niet voldoende vakantiedagen)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:45

BloemBloem schreef:
Niobe schreef:
24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.

Inderdaad, zeker met een halve meter ijzeren krammen in je buik omdat
ze hier geen ander hechtmateriaal kennen. Zal het je nog mooier vertellen, wellicht
wordt ze nog wel opgehaald door een speciaal vliegtuig, waar ze met een brancard in kan.

Kan werkelijk niets met dit soort wereldverbeteraars...…

Maar weer ontopic, ik mag morgen dus weer in mn uppie terugvliegen.

Klinkt heftig! Soort gipsvlucht wordt dat misschien?

Ben zelf ook wel 'ns ziek een vliegtuig ingetakeld. Was slechts een flinke voedselvergiftiging maar na op het vliegveld aan een infuus gelegd te zijn kon ik uberhaupt niet meer op m'n benen staan. Dus met een rolstoel op een lift en zo de kist in. Ondanks dat ik me gruwelijk beroerd voelde wel heel bijzonder om 'ns mee te maken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:59

BloemBloem schreef:
Fijn he, het uitspreken van je angsten, en je kwetsbaar opstellen,
maakt mij altijd sterker. Morgen heb ik gelukkig een vertrek tijd waar niemand
raar zal opkijken als ik wijn bestel :D Heen vloog ik om 7 uur in de ochtend dus toen durfde
ik niet hahah :D :D :D Ik zal verder niet meer uitweiden over mijn moeder.

Morgen vliegen...…

:D
Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:53

Shaggy09 schreef:
Ja je hebt inderdaad weleens lastige zuipschuiten.
Maar dat is wat anders dan dat je een wijntje besteld.

Ik heb alleen het probleem dat zodra ik 2 slokjes alcohol op heb ik om de 10 minuten moet plassen :+
Dus ik zou dan eerder voor een pammetje gaan dan voor een wijntje.

Hoe zijn die wc´s trouwens op langere vluchten? Zijn die ook zo klein? En heb je er dan meerdere omdat je in een groter vliegtuig zit?

Er zijn er die een slag groter zijn. Niet heel veel groter maar iets minder claustrofobisch.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:01

Shaggy09 schreef:
Want ik moet zeggen als ik dan weleens van die fotos van de binnenkant van die dure privé-jets zie, dan denk ik dat mijn vliegangst daarin zittende al 50% minder zou zijn. :D
Dat je gewoon rustig kan rondlopen, even loungen, even wat eten. Heerlijk lijkt me dat. :j

Ja die zijn geweldig! Ben er beroepsmatig wel 'ns in geweest (helaas alleen aan de grond) maar WOW! Met aparte slaapkamer en badkamer(s) en tapijt waar je tot je enkels in zakt (mocht geen schoenen aan dus dan beleef je het comfort des te beter!) Ze zijn ook beter geisoleerd qua motorgeluid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:58

Terecht dat er niet meer gerookt mag worden! Degenen die zodanig verslaafd zijn niet een paar uur zonder te kunnen, kunnen toch een nicotinepleister plakken of kaugom eten?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:32

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:
Terecht dat er niet meer gerookt mag worden! Degenen die zodanig verslaafd zijn niet een paar uur zonder te kunnen, kunnen toch een nicotinepleister plakken of kaugom eten?

Wie heeft er last van een klein buitenplaatsje van een paar meter om te kunnen roken? Ik snap die logica niet zo goed, je kan zoveel alcohol nuttigen als je wilt zowel voor als tijdens de vlucht maar even een sigaretje voordat je gaat vliegen is not done? :+

Vooral bij langere vluchten snap ik heel goed dat je nog even wilt roken voordat je gaat vliegen. Ik ben zelf een party roker maar als de zenuwen opspelen vind ik een sigaretje ook prettig.

Als er gerookt wordt stinkt de roker volledig naar rook; het zit in z'n haar en in z'n kleding en dan moet ie daarna opgepropt in een vliegtuig zitten.

Er zijn pilletjes op doktersrecept tegen de spanning, of als het puur om de nicotine gaat zijn daar pleisters en kaugom voor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:31

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:
Als er gerookt wordt stinkt de roker volledig naar rook; het zit in z'n haar en in z'n kleding en dan moet ie daarna opgepropt in een vliegtuig zitten.

Er zijn pilletjes op doktersrecept tegen de spanning, of als het puur om de nicotine gaat zijn daar pleisters en kaugom voor.

Ja maar je kan ook stinken door teveel bier drinken, of gewoon mensen die snel transpireren. Of net iets met knoflook hebben gegeten en ga zo maar door..

Je kan ook zeiken om het zeiken denk ik dan.

Dat levert behalve stank geen gezondheidsrisico's op i.t.t derdehands rook:
https://www.trimbos.nl/docs/50500817-bc ... 1c64f2.pdf

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:01

BloemBloem schreef:
Ik geloof dat ik er overheen ben.... nu ik voor deze hete vuren heb gestaan.

Alles ging goed, zelfs tijdens de turbulentie. Nu alles op alles zetten om mijn ouders zondag over te laten vliegen!

Ik heb even gemist waarom jij niet op dezelfde vlucht mee kan/mag als je ouders. Was dat niet praktischer geweest qua hen kunnen steunen?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie