Chronische pijn en hypermobiliteit

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tieneke

Re: Chronische pijn en hypermobiliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:34

Ik heb ook sinds mijn kindertijd te maken gehad met spier- en gewrichtsklachten. Aanvankelijk benoemd als 'groeipijn', maar later bleek ik Lyme te hebben. Buiten het Lyme-verhaal ook last gehad van gewrichten die uit de kom sprongen (knieën), maar dit werd na verloop van tijd wel minder, in tegenstelling tot bij jou.

Maar de Lyme gaf me erg veel pijnklachten. Spierpijn, abnormaal gevoel van verzuring, etc. Ik heb redelijk wat dingen geprobeerd. Je angst voor de toekomst herken ik heel hard: op het 'toppunt' was ik 25-27 jaar en kon ik zelfs een tijdje niet meer werken. Ik was erg bang en zag het licht ook niet meer echt.

Als laatste heb ik cbd-olie geprobeerd en dat heeft op twee-drie weken zowat 95% van mijn pijn weggenomen. De vermoeidheid is voor een stuk wel gebleven.

Wel met mijn arts doorgesproken. Moest je dit overwegen, zou ik je dat echt aanraden, het is namelijk niet altijd ideaal met bijvoorbeeld andere medicatie en kan ook bijwerkingen geven (ik had een paar dagen onafgebroken migraine).

Praat er in elk geval over. Deel je angsten met mensen die je vertrouwt, want als jonge vrouw is het niet evident om allerlei dingen te moeten missen, om niet altijd mee te kunnen. Ga op zoek naar wat wèl kan en waar je nog energie uit haalt en zoek die dingen op.

Wat mij totaal niet hielp, waren facebookgroepen. Gezeur had ik al genoeg van mezelf, dat van anderen kon ik er Cru gezegd niet bij nemen :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie