Naar de sportschool!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

ingedebruijn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:44

Hahaha dan heb je je beweging wel gehad. Gisteren niet meer geweest. Ben nu wel bezig. Net 18 minuten gedaan. Water liep van me af maar merk wel dat ik de passen makkelijker maak inmiddels op de hogere tempo stukken dus er zit progressie in. Ga donderdag voor de 20 minuten en dan begin ik weer op 10 minuten met afwisselend 7,5 en 9.

Verder weer armen etc aan het trainen. Zie mezelf haast met de dag groeien.

Rust zacht mijn lieve, lieve Estada.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:42

Ik ben na 100 meter roeien al aan gort haha. Volgens mij zat ik op 10 minuten met 900 meter de laatste keer. Vind er niks aan.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:44

Zo sporten was vandaag echt een drama. Ik had al geen zin meer toen ik het parkeerterrein op reed. Afschuwelijk druk. Was binnen echt een mierennest. Alle gewichten foetsie, alle machines in gebruik. Ik was er na een half uur zo klaar mee dat ik weggegaan ben.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:03

Ja was nu echt door hemelvaart. Heb dit nog nooit meegemaakt.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:28

Suuszels schreef:
Iedereen nog fijn getraind afgelopen dagen of ook lekker genoten van het zonnetje?

Gisteren dan de obstacle run, was warm en stiekem toch wat pittiger dan gedacht :) maar we hebben ongeveer 2u15 over 14km gelopen dus dat is best prima geloof ik!
Vond het echt heel leuk :)) heel leuk opgezet, soms wel echt lange stukken rennen maar leuke obstakels en maar bij 1 obstakel was het echt druk. Dat was de 'parachute' en die ging op gewichtsklasse. Maar van iedere gewichtsklasse was 1 rij, ik hoefde <60 niet te wachten, maar de mannen wel bij 70-80kg. Is ook niet zo gek lijkt mij.

Verder alles geprobeerd, 1 keer vest hard gevallen van een obstakel.
Vandaag voel ik mij een beetje overgereden door een vrachtwagen :D

Toch maar mooi gedaan!! Hoe ging het klimmen?

Ik ben er even uit. Goed ziek helaas al een paar dagen nu.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:46

Suuszels schreef:
Hmm wisselend, er was zo'n monkey rope die heb ik inclusief blauwe kuiten gehaald, omhoog klimmen in een touw heb ik de technieken niet voor helaas en de monkeybar op het einde redde ik niet meer qua armkracht :(
Andere obstakels gingen best aardig :)
Moet toch nog even wat verder trainen. Denk dat ik over ga op 2x per week krachttraining en 2x bootcamp, denk dat als ik vaker krachttraining doe ik sneller resultaten merk.
Heel misschien volgend weekend er nog 1 lopen :o

Haha de smaak te pakken dus! Welke zou dat zijn? Ik train altijd kracht mee maar merk dat het lastig is om de obstakels te trainen in de sportschool. Is toch niet te vergelijken denk ik.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:52

Mijn vriend gaat dit jaar nog de 42 en 60 doen van Strong Viking. Ik vind 13 voorlopig zat. Dat is om werkelijkheid meestal zo'n 15km.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:40

Ja het mooie vind ik aan die runs dat iedereen zijn eigen grenzen kan opzoeken zonder dat daar neerbuigend naar gekeken wordt.
Ik heb alleen moeite met mensen die dingen overslaan omdat het vies is. Tja ga dan gewoon hardlopen.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:39

Goed bezig!
Ik ren met mijn vriend. Hij doet de lange afstanden verder in zijn eentje.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:42

Bij mij ligt het even compleet stil. Bijna een week ziek geweest. Volgende week gaan we twee weken op vakantie met de honden dus dan bouw ik dan wel weer conditie op. Ik vind het voor nu wel even goed.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:26

Underarmour:)

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:30

Hier geen sportschool. Lekker op vakantie in de Ardennen met vriend en de twee huskys. Vandaag 10km door de bossen gelopen. Zalig!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:02

Suuszels schreef:
@ingedebruin, weet jij of je vriend nog extra eten krijgt tijdens de obstacle runs van 30+ km ? Of alleen maar banaan. Gisteren ging het gesprek op de sportschool daarover :+ er zijn een aantal die volgend jaar 42 willen lopen en ondanks dat ik eigenlijk niet wil kriebelt het haast wel om mee te gaan :')

Ik heb nog even navraag gedaan. Hij had tijdens de run vanuit de organisatie winegums en een stukje energybar van nutrition. Daar heb je er in totaal 5 van op de 19km route. Vanuit mij had ie nog monsterenergy, bananen en chocomelk. Je zou nog kunnen kijken naar van die energygel verpakkingen. Maar dat vindt hij niet te vreten.

Wij lopen iedere dag zo'n 6km met de honden. Kan na deze weken even geen heuvels meer zien denk ik. Wel een lekkere training voor de beentjes. Morgen gaan we even met z'n tweetjes eruit. 10km kajakken.

Afbeelding

Afbeelding

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:13

Eulogy schreef:
Ohhhh die honden <3 Wat lekker!

Ik heb niet zoveel goeds te zeggen over Crossfit haha, zeker als je al met blessures zit zou ik het lekker laten eerlijk gezegd :=

Ik mag de komende 2.5-3.5 week niks, ben afgelopen donderdag geopereerd aan gebied rond m'n linkeroor/hals dus zeker krachttraining is dan niet zo handig. Word nu al langzaam gek, maar denk dat lichte krachttraining als ik me weer goed voel niet zoveel kwaad kan := Momenteel ben ik nog niet eens aan het werk dus eerst daar maar eens op concentreren.

Jeetje beterschap! Hopelijk niks ergs? Snel herstellen dan maar!!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:09

Hier vandaag weer 9km gelopen. Foto is op een rots gemaakt waarvan wordt gezegd dat de oude paarden daar geblinddoekt, achterwaarts naar beneden werden gegooid voor de roofdieren.

Afbeelding

Heb mijn werktijden aan laten passen o het werk zodat ik nu 4 dagen kan sporten als ik terug ben van vakantie. Krijg dan ook weer een nieuw schema.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:18

Rachelle_99 schreef:
Heyhey! Ik kom hier even binnenvallen met een vraag als dat mag O:)

Ik zou graag willen beginnen met sporten, maar weet niet of er bepaalde sportscholen geschikter zijn voor beginners. Ik heb (vrijwel) geen ervaring en vind het dan ook een beetje eng om tussen de gevorderden te staan, maar daar moet ik denk ik maar mee leren leven. Het liefste zou ik bij een sportschool gaan die op meerdere plaatsen zit (zoals BasicFit), met welke sportschool hebben jullie goede ervaringen? Alle overige tips zijn trouwens ook van harte welkom :o

Wees welkom! Net als mijn voorgangers raad ik wel een sportschool aan waar je echt betrouwbare begeleiding kunt vragen in het begin. Mijn ervaring met de goedkope is dat die vaak maar wat doen. Ik sport zelf bij BigGym en daar mag iedereen pt geven. Dat is ook wel te zien. Niveau is om te janken. Dan kun je beter bij een duurdere starten maar ik weet niet uit welke sportscholen je kunt kiezen?

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:17

Zo mag me hier ook weer melden na een tijdje. Vanaf morgen het sporten weer oppakken. Ben benieuwd hoe het gaat na zo'n tijd. Wel sportief bezig geweest maar geen krachttrainingen gedaan.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:33

Van harte gefeliciteerd! Geniet van je rust!!

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:10

Vandaag voor het eerst weer geweest. Vreselijk. Na een half uur vond ik het prima. Had honger en was snel moe. Vrijdag maar weer. Rustig weer in komen.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:17

Ik was de motivatie even compleet kwijt na de vakantie. Gisteren was ik het zat. Ik moet immers in oktober nog wel een run doen van Strong Viking. Besloten om met behulp van de 10km podcast van Renate Wennemars het hardlopen weer op te bouwen. Hoop zo ook mijn tempo hoger te krijgen want die ligt met 6 gewoon veel te laag.
Zojuist de eerste les gedaan. Helemaal kapot. Eerste minuutjes voelde het echt alsof ik aan het sprinten was. Pas tegen het einde van de les kon ik er een beetje ontspanning in vinden maar dat zal toch wennen blijven. Donderdag les 2. Zijn er in totaal 36 en het is de bedoeling dat je er 3/4 per week doet.

Benen waren daarna goed op dus nog even het bovenlichaam aangepakt. Momenteel vind ik mezelf dus erg zielig. Voel al een enorme spierpijn op komen haha dus eerst maar een warme douche.

Hoe gaat het met de rest?

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:47

Suuszels schreef:
Hmm ik Ken het ook niet, nu doe ik maar 1 of soms 2x per week krachttraining en 2x bootcampen vaak...

Goed bezig adamootje! Fijn dat je op deze manier weer je motivatie hebt!

@inge, de brother edition? Die loop ik als het goed is ook mee :)
Vanavond mijn eerste obstacle run training, heb alleen een beetje spierpijn ivm alle lowsquats gisteren.

Yes klopt. Maar ga denk een hoop skippen. Hou niet van dat sociale gedoe met sporten of een run.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:38

Ik zit met de deadlifts op 10 en legpress op 32. Is maar net wat je lichaam ook gewend is. Zit met de legpress wel helemaal met de voeten bovenin en stoel op het voorste gaatje.

ingedebruijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:38

Luca03 schreef:
Aha, dit topic zocht ik. Ik ben net terug begonnen met fitnessen na een stop van 3 jaar. Nu heb ik enorm veel last van spierpijn. Ben gisteren geweest en zou morgen terug willen gaan maar ik kan momenteel niet normaal wandelen door de spierpijn in m'n benen. Help? :') :')

Rustig bewegen kan je morgen juist heel goed doen. Gewoon een kwartiertje op de loopband bijvoorbeeld. Wandelen.. langzaam hardlopen. Dan loop je het er eerder uit dan met niets doen.