Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:43

Nou het zat meer tussen m'n oren denk ik, vond het een eng idee om een set deadlifts of squats zo snel mogelijk te doen en had het idee dat ik dan heel erg zou inleveren op houding. M'n vriend was er de eerste keer dat ik ze deed (begin van deze cycle dus) gelukkig bij om te corrigeren waardoor ik het minder eng vond en toen ging het dus eigenlijk na de eerste of tweede set al wel prima :') Hoewel m'n squats wel stuk langzamer zijn dan m'n deadlifts, maar goed.

“But there's still tomorrow, forget the sorrow.”

Eulogy

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:26

Ja magnesium idd :j Eiwitten zou ik eerder uit voeding halen maar op zich is er niks mis met shakes. En voor een deel is het ook gewenning imo, ik heb vrijwel nooit echt spierpijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:30

BCAA's zijn voor 99% van de mensen echt heel erg overbodig :P Waarvoor wil je supplementen gebruiken? Ik zou eerst concentreren op de basics.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:10

Nee supps zijn er niet voor niks, er wordt namelijk lekker verdiend aan iedereen die de hype gelooft :o

De basics zijn correct trainen en je voeding op orde hebben, daar is echt bij het overgrote deel van de mensen nog genoeg aan te doen :) Pas als dat echt 100% is, is er imo winst te be halen met supplementen (magnesium, eiwit en pwo etc uitgezonderd).

Zeker als je eiwitinname op orde is, voegen BCAA's echt (vrijwel) niets toe voor de meeste mensen, Google maar :P Ik zou er in elk geval geen geld aan uitgeven als ik jou was.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:07

2 gram per kg lichaamsgewicht is idd eerder de max, 1-1,5 gram of zo is meer dan zat over het algemeen. Zou de oorzaak van je duizeligheid dus inderdaad ergens anders zoeken, even bloed laten prikken idd?

Ik weeg 62kg en eet rond de 100g eiwit bij 5x zware krachttraining per week.

Edit: maar waarom denk je dat het per se van te weinig eiwit komt? Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Maar goed, koop anders inderdaad whey oid als je het wil proberen, dan heb je bijna alleen eiwitten met minimaal extra khd/vet en het kan geen kwaad.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:21

En Griekse yoghurt? Ik vind kwark ook niet lekker.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 14:29

Ik heb na maandenlang klagen eindelijk een nieuwe gym gevonden :') De sportschool van de uni zit echt om de hoek van m'n huidige, heeft 7 racks, 8 platforms, is echt heel groot en is even duur als Anytime := Er is ook nog een indoor running track, sports hall die je af kunt huren en zo, gebruik ik denk ik niet maar het is wel gaaf.
Dacht dat je alleen lid kon worden als student maar is natuurlijk niet zo :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:53

Klinkt tof! Wat voor wedstrijden?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:30

Lous schreef:
MarlindeRooz schreef:
Helaas kan een vrouw niet zomaar zoveel spier aankomen. Maar 1,5 kilo kan ook vocht, hormonaal oid zijn.

Ik sport wel elke dag, daarnaast gebruik ik een hormoonloze anti-conceptie en dit al anderhalf jaar. Ik ben al 3 jaar clean van hormonale anti-conceptie, dus dat valt ook al af.
En vocht vasthouden. Hoe dan? Vraag ik me dan af.
Gewoon, iedereen houdt vocht vast en als je een keer meer koolhydraten of zo hebt gegeten dan is het bijvoorbeeld wat meer. Kan echt van alles zijn.

Doe je aan zware krachttraining? Want zelfs dan is het inderdaad onwaarschijnlijk dat het spier is. Maar joh, ik schommel zoveel ook wel eens van dag tot dag, hoeft echt niks te betekenen!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:09

Ik let daar ook totaal niet op, ben hier bij de losse gewichten ook een van de weinigen, maar kan me voorstellen dat het anders is als het nieuw voor je is.

4 liter water zie ik het nut ook niet van in.

Gister 87,5kg voor 5x5 gesquat :D En dat was denk ik ongeveer 9RPE dus nog niet m'n max. Laatste 5RM was 90kg dus gok dat dat nu verbeterd is :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:09

Ik vind eigenlijk de manier waarop je het normaal doet logischer, wat is het voordeel van 30 herhalingen? :=

Ik hou idd ook alles bij in MFP, als ik het zo zie, vind ik het veel makkelijker om me eraan te houden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:50

Ik moet vrijwel altijd wachten voor een rek :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:53

MarlindeRooz schreef:
Eulogy schreef:
Ik moet vrijwel altijd wachten voor een rek :+

Nou, er was geen rek. Die was los geschroefd. _O-

Huh er is er maar 1?? Ja dat is wel echt poedersuiker haha, wij hebben er 3 en in m'n nieuwe sportschool zijn er iets van 10 en 7 platforms :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:40

Da's toch juist fijn, iemand die je kan corrigeren? :D Veel succes/plezier in elk geval!

Ik ben helemaal blij met m'n nieuwe sportschool, zeker nu er 3 maanden geen studenten zijn en het dus heerlijk rustig is <3 Sta nu te deadliften, mannn die blijven echt nog steeds achter :') Ik heb 6 oktober een wedstrijd!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:08

Ohhhh die honden <3 Wat lekker!

Ik heb niet zoveel goeds te zeggen over Crossfit haha, zeker als je al met blessures zit zou ik het lekker laten eerlijk gezegd :=

Ik mag de komende 2.5-3.5 week niks, ben afgelopen donderdag geopereerd aan gebied rond m'n linkeroor/hals dus zeker krachttraining is dan niet zo handig. Word nu al langzaam gek, maar denk dat lichte krachttraining als ik me weer goed voel niet zoveel kwaad kan := Momenteel ben ik nog niet eens aan het werk dus eerst daar maar eens op concentreren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:24

Bedankt allemaal - was een geplande operatie, maar wel een die in totaal al 8 keer verzet was :+ Dus ik had bijna niet verwacht dat het dit keer gewoon door zou gaan, wat dat betreft was het dus onverwachts. Niets ernstigs gelukkig :)

Netjes Enzino! Welke gewichtsklasse ben je en wat is daarvoor het qualifying total?
Krijg van je filmpje trouwens echt weer helemaal zin om ook weer te gaan, maar duurt nog wel 3 weken voor ik weer echt zwaar mag helaas -O-

Denk dat ik volgende week wel weer naar de sportschool ga, maar het dan vooral bij cardio en lage gewichten hou. Bah :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:16

Ik kon ook toen ik 52kg woog amper pull ups en ik ben echt best sterk :+ Beste is om gewoon assisted pull ups te doen tot je ze unassisted kunt. En dan beter met elastiek dan op zo'n apparaat.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:21

Maar nogmaals, je kunt echt prima een sterke rug/lats hebben en nog geen pull ups kunnen :) Pull ups leer je door pull ups te doen. Je kunt idd bijvoorbeeld ook een bankje oid gebruiken om omhoog te komen en dan focussen op een hele langzame negative, dat helpt ook.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:53

Wat tof Evelijn! Ik heb in oktober m'n eerste wedstrijd, je tip over commando's is alvast een hele goeie!

Enzino, heel netjes! Ik herken veel van je form problemen, bij mij is het inderdaad ook omdat ik kracht mis in m'n bilspieren in vergelijking met de rest, dus daar focussen we dit blok op en dan kijken wat dat doet. Ik ben onwijs quad dominant en vind hip thrusts en dergelijke ook echt vreselijk maar goed :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:16

Conventional deadlifts vs sumo is wat dat betreft wel anders imo. Het ligt er gewoon aan wat het beste bij je bouw past ook, en als je met sumo veel meer kunt tillen dan met conventional, waarom zou je het dan niet doen? Conventional voelt voor mij bijvoorbeeld net niet lekker als ik zwaarder ga.

Overdreven archen etc vind ik wat dat betreft toch wel anders.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:14

proven02 schreef:
briitje schreef:
Zijn hier mensen die ook aan deloading doen en zo ja op welke manier ?

Informatieve link : https://fitguide.nl/training/deload/

Wat een interessant artikel! Heb ik nog nooit gedaan (ook pas 4mnd echt serieus met vast schema aan het trainen) maar als ik het zo lees lijkt het me wel heel verstandig om te gaan toevoegen.

Ik heb zelfs elke 4 weken een gepland deload, aan het eind van elk trainingsblok :) Is wel vooral nuttig als je ook echt hard genoeg traint.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:13

Ik sport op Vans (deadlift en bench dagen) en op m'n Adidas lifters op squat dagen. En als ik deadlifts en squats heb wissel ik ze dus tijdens het trainen om haha.

Ligt er gewoon heel erg aan wat je doet, als je cardio of HIIT of zo doet kun je beter hardloopschoenen hebben maar voor powerliften juist totaal niet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:03

Ik wilde net zeggen, ik heb eigenlijk helemaal geen leggings die doorschijnen, zijn ze dan niet gewoon te klein?