Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:28

Ik ben 4 keer onder narcose geweest een aantal jaar geleden, ivm mijn angst. Moest het altijd zelf betalen (o.a. gaatjes vullen, kies trekken, wortelkanaal). Verstandskiezen trekken krijg je veel eerder vergoed volgens mij.
Nu is mijn angst ietsje minder gelukkig, dus gaatjes vullen gaat net. Als ik iets ergers krijg denk ik dat narcose weer moet.

Oxazepam helpt bij mij totaal niet. Heb vorig jaar een kleine operatie aan mijn tandvlees gehad en oxazepam deed niks voor de zenuwen helaas.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen

Re: Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:52

Ik ga ook naar een angstkliniek in Beuningen, daar ben ik onder narcose geweest. Ze stellen wel als doel dat je weer 'normaal' behandeld kan worden, want die narcosetroep is natuurlijk niet heel best voor je lijf en er zit altijd een risico aan.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:23

cursebreaker schreef:
Het is idd wel belastend, maar ze proberen het zo minimaal mogelijk te houden.
Ik heb nu 2 behandelingen gehad verdeeld over een aantal jaar. Je moet het natuurlijk niet maandelijks doen. Bij mijn kliniek wordt er gelukkig absoluut niet verwacht dat je weer terug naar 'normaal' gaat. Bij sommige mensen is er geen weg terug en dan kun je gewoon onder behandeling blijven. Gelukkig maar, anders had ik een probleem, want ik zal nooit meer terug kunnen naar een gewone tandarts. Deze angst kom ik echt niet meer overheen. Met controles kijken ze bij mij dus ook alleen en doen ze ook nooit zomaar iets, tenzij nadrukkelijk afgesproken is/wordt wat er gedaan moet worden en of je dat met of zonder narcose wil.

Ik zal ook nooit over mijn angst heenkomen. Een gaatje gaat met heel veel moeite, maar dan houdt het aardig op. Controles is ook echt alleen kijken en tandsteen verwijderen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie