3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:20

Yonker schreef:
Aria_zz schreef:
Ik ga Maanlicht even een hart onder de riem steken.
Keto is geen dieet maar een levensstijl.
Ze geeft aan dat ze wel wil meegenieten van familiefeesten en speciale gelegenheden, of eens sushi.
Die ‘cheat’ momenten zijn dus niet zoals op een ‘normaal’ dieet.
Doe ik overigens ook, werkt perfect.

Je kunt prima carbcyclen ook eens je lichaam goed is aangepast aan ketosis. Dat is ook een optie. Het gaat er om dat je weet wat eten met je lijf doet en waarvoor je het wil gaan gebruiken. Je hoeft ook niet altijd in ketose te zijn en gaat er niet ziek van worden als het niet zo is.
Maar als je keto doet, moet je het idd goed doen. Heb wel het idee dat Maanlicht daar op gericht is.

Ik snap gewoon niet waarom het keto noemen als ze wss niet in een ketose gaat raken? Want met haar lijstje met ijs enzo raak je niet in een ketose. Niemand hier zegt dat, dat erg is. In tegendeel zelfs, ik vind dat je met zo’n lichaam als maanlicht moet genieten. Ze ziet er hartstikke goed en slank uit!!! In mijn ogen probeert ze gewoon kha te eten :) maar goed, ik zal er over op houden, vind het alleen zo zonde als je er zo uit ziet om dan zo obessesief ermee bezig te zijn. Ik wil maanlicht ook echt niet aanvallen en alleen maar helpen :)

Kan mij hier alleen maar bij aansluiten! :j

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:36

Maar het is niet zo zwart wit gezien he, gezond of ongezond. Het gaat erom wat je in je mond stopt..

Minder kcal eten = afvallen.

Carbs heeft je lichaam ook gewoon nodig. Keto is niet echt iets wat ik een sporter zou aanraden..

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:12

Thanks Kymberley. Heel veel mensen zijn erg gefocust op die cijfers van de weegschaal. Logisch aan de ene kant (mensen die wat zwaarder zijn willen eerst kilo's verliezen en kijken nog niet zozeer naar spieren) maar zo niet nodig als je sport. Ik doel dan op fanatiek krachttraining of CF oid.

Door middel van krachttraining bouw je spiermassa op, spiermassa is zwaarder, gevolg weegschaal geeft aan dat je zwaarder bent.

Als je uiteindelijk in de spiegel kijkt zie je wel verschil. Dus ik ga inderdaad met je in het verhaal, meten is weten!

En ook wat Lisa zegt!

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:27

Heel veel mensen doen cheaten, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Want of je nou gezond/ongezond eet het gaat om het aantal kcal dat je naar binnen stopt.

Zoals al eerder werd benoemd al eet je een hele dag kroketten, zolang je een kcal te kort creëert val je af.

Als je naar linoleum of Kimmie hun lijstjes kijk zie je gewoon dat ze wat lekkers eten, dat inplannen in hun dag en vallen af. Zo kan het dus ook. Zonder gekke "diëten".

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:35

Klinkt lekker die lava cake! En moet inderdaad kunnen :D Heb je toevallig een recept? :)

Goed bezig Carlijn! Gaat lekker bij je! *\o/*

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:07

linoleum schreef:
Carlijn, lekker bezig :D

Ik heb een rok aan vandaag die ik tijdje geleden gekocht heb. Zat toen al niet heel strak, maar nu eigenlijk gewoon echt te wijd. Niet erg handig :')

Ik ben een beelddenker en zie je nu met je rok op je enkels lopen _O-
Heb je niet iets om hem vast te zetten?

Aria, thanks!

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:14

Hoe bedoel je dat je lichaam het niet kon verbranden omdat het zichzelf blokkeerde?

gribaldi

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:33

Oh wauw, je ziet er goed uit zeg! Bizar om dat verschil zo te zien zeg, petje af :D

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:42

Dan blijft er niks van je over _O-

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:23

Als je maar niet meer gaat roepen dat je dik bent, oké?

KHD heb ik gewoon nodig voor mijn spieren (opbouw/pomp) dus skippen zal ik ze niet gaan doen :)

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:44

60kg wegen en een vetpercentage van 40% hebben lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk :')

Waarom kan het doel niet enkel afvallen zijn?

Ik denk, dat als je dagelijks iets lekkers eet (ongezond is zo'n raar woord) dat je het prima vol houdt en juist niet terug valt in je oude patroon.

Nogmaals doe lekker wat goed voelt voor jezelf en ga je niet aan een ander meten ;) Ieder lichaam is anders...

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:18

PinkPrincess schreef:
Yonker schreef:

Ja dikke doei, je valt af omdat je een kcal tekort creëert en ja daardoor eet je wss minder suikers maar het heeft niks te maken met het wel of niet eten van suikers. Als je 1 mars per dag eet zal je ook afvallen ;)

In tegendeel. ;)

Verklaar je nader :)

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:33

PinkPrincess schreef:
Als je gewoon gezond eet en je lichaam geeft wat het nodig heeft dan is dat toch niet aan cijfers vast te houden. Als ik 1,450 eet per dag val ik dood neer!

Ik wil hiermee aangeven dat het enorm vastklampen aan die calorieën echt niet werkt voor mij.

Misschien zit je niet in het goede topic. Hier willen mensen afvallen (of zijn ze bewust bezig met voeding) en ja dan reken ze netjes uit hoe of wat. (want elk pondje gaat door het mondje)

Dat het voor jou niet werkt prima, maar als het voor andere mensen wel werkt!

Een goede diëtiste/voedingsdeskundige laat je nooit onder je BMR eten.

Tenzij je met een bepaald doel traint maar dan zit je niet bij een diëtiste. Dit is dan weer een ander verhaal.

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:50

Prima2Donna schreef:
Nou, even alles uittypen hoor.. xd

Ik plaats liever geen foto's van mijn lichaam hier op bokt, dus daarom heb ik wat plaatjes van google geplukt. Ik doe denk ik nu ruim een jaar een ab-workout routine van ongeveer 6 minuten. In de zomer voer ik het wat op, en af en toe voeg ik wat nieuwe oefeningen toe. Ik merk ook wel echt verschil met hoe het er eerst uit zag. De afgelopen weken ben ik met een beetje cardio begonnen.

Dit is hoe het er nu ongeveer uit ziet:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Hoe ik het graag zou willen hebben:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Ik let sinds een maandje denk ik nu veel strenger op mijn eten dan eerst. De afgelopen dagen had ik toetsweek en was ik veel meer thuis dan normaal, dus wat ik at is iets anders dan normaal.

Lijstje van gister:
O/T: banaan
L: een bruine bol en een wit bolletje van de bakker, belegd met vleeswaren
A: kipschnitzel die nog over was, een volkoren wrap goed gevuld met kaas + 2 plakjes kipfilet en een paar plakjes komkommer (normaal hebben we op zaterdagavond altijd een broodmaaltijd, maar omdat pap en ik nu maar met z'n 2en waren hebben we het iets anders gedaan)
T: een heeel klein stukje wit brood met wat nutella erop

B: 50 minuten fietsen en paard verzorgen

Gepland lijstje voor vandaag:
O: een half croissantje + een ei
L: volkoren boterham met salami en een aantal blauwe bessen erbij
T: een stuk zelfgemaakte chocolate mudcake
A: pastinaaksoep met waarschijnlijk een paar plakjes bruin stokbrood
T?: misschien een half bakje Qarc yoghurt met koekjesbodem

Heeft iemand nog tips of aanmerkingen? Ik merk dat ik een beetje op hetzelfde punt blijf hangen, maar ik ga binnenkort beginnen met de #100abchallenge, misschien dat ik dan weer vooruitgang ga zien.

Het is voor mij echt ontzettend lastig om niet ongezond te eten. Er is altijd wel iemand jarig die trakteert (zoals ik deze week haha, vandaar die mudcake) of dan ga ik weer eens met vriendinnen naar de stad om ijs te eten of bij de hema wat lekkers halen.

EDIT: ik gebruik sinds kort trouwens ook MFP om een idee te krijgen wat er allemaal voor calorieën/koolhydraten/vetten/suikers zitten in de dingen die ik eet. Echt super handige site vind ik dat. Ik merk dat ik het ook echt leuk vind om in te vullen wat ik ga eten die dag, en dan een beetje uitproberen met portiegroottes zodat ik de dag kan uitbalanceren :D

Je weet dat enkel buikspieroefeningen doen onzin is toch? En plaatselijk buikvet afvallen kan helaas ook niet. Je zult in totaal over je gehele lichaam kg verliezen. Plaatselijk vet verliezen is (helaas) niet mogelijk. Ik zou gewoon meer cardio doen en die buikspieroefeningen kun je er natuurlijk prima naast blijven doen maar helaas is dat niet voldoende om een "sixpack" te krijgen.

Zorg dat je niet te weinig gaat eten. En wat betreft dat ongezond je kunt ook nee zeggen tegen mensen he ;)

Je eet een half croissantje, wat is daar de reden voor? En gooi je de andere helft dan weg?
Als je MFP invult ook je olie en boter invullen, dat is iets wat mensen eigenlijk bijna nooit doen.

Verder veel succes :D

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:57

Hoeveel kcal eet jij eigenlijk Rien? Als ik dan zie wat je afgelopen vrijdag gegeten hebt denk ik, dat is niet veel zeker niet met hoeveel je beweegt.

Maar goed weet ook niet precies wat je doel is ;)

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:47

Welkom Laura.

IF is niks mis mee, als het je bevalt gewoon blijven doen. Enkel is dit niet voor iedereen weggelegd.

Ik mag maar 50 gr pasta (ongekookt). Ligt er net aan wat je doel is etc.
Dat je groentje lust is mooi meegenomen, kun je altijd meer van eten.

Rien, het was verder geen aanval maar gezien je niet de hoeveelheden erbij zet, lijkt het weinig.

Wat Marlinde zegt klopt wel, lekker direct :P Maar ieder pondje gaat door het mondje :')
Ik vind, (lees ik) het dan ook een excuus als mensen zeggen heb er geen tijd voor, druk blabla. Je hebt maar 1 lijf.

En als mensen te veel eten mag dat ook gewoon gezegd worden hoor, want karige lijstjes zeggen we toch ook wat van ;)

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:37

Maar je hoeft toch geen gewicht meer te verliezen? Je bent al zover gekomen ;)
Kijk gewoon in de spiegel en laat die weegschaal voor wat het is :P

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:13

Leuk Denice! Succes :D En die opmerking ga ik ook onthouden, krijg die ook regelmatig naar mijn hoofd geslingerd :')

SecretLIN, wat eet je verder zoal? Slik je vitamine C bij?

Dreamy, wat is je doel nu?

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:02

proven02, bij wie sta je onder begeleiding?

Dreamy, weet je op hoeveel % je nu zit? En naar hoeveel wil je toe? :)
Het niet meer tracken is soms wel even wennen, maar eigenlijk weet ik en jij ook wel hoeveel kcal er in producten zitten :P Dus stiekem en of dat nu bewust of onbewust is let je wel op. Enkel is het meer dat ik dan naar te weinig eten nijg dan meer en dat is dan net niet de bedoeling haha.
Wanneer ik weet dat ik een etentje heb of niet wil tracken, (zoals in het weekend) dan zorg ik dat ik doordeweeks netjes variërend en gezond eet en beweeg en dan laat ik het in het weekend los.
Voer dit dan ook niet in want ik weet zelf hoe ik dan ben. Dus loslaten is het beste.

Nu beweeg ik in het weekend ook wel ivm hond maar doe geen trainingen.

Spoiler:
Ik mag sowieso niet meer overdreven doet oid dat wordt thuis niet meer gewaardeerd :')

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:39

Oh dat is netjes toch, je ziet echt een hele grote verandering :D
Ik gok altijd wel te hoog in hoor, gewoon voor de zekerheid haha. Groente oid als dat te hoog is dat zijn niet de kcal. Overige producten let ik wel gewoon op, maar het is er vanzelf ingeslopen hier.

Cheatday heb ik niet, vind het woord ook niks haha. Ik kan niet een hele dag slecht/ongezond eten dan heb ik snel last van mijn lijf/darmen. Het is dan meer, zoals jij nu doet een moment inplannen. Dan met avondeten iets anders dan normaal.
Het is een gewoonte geworden en dat komt bij jou ook wel.

Ben heel benieuwd hoe het gaat nu je hoger zit en hoe je je daarbij voelt, dat is denk ik belangrijker :)

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:01

proven02, oh nee hoor dat niet maar ik was benieuwd van wie je een schema had gekregen, maar je maakt ze zelf begrijp ik nu :D Handig en slim haha.

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:27

proven02 schreef:
O: lactosevrije melk, havermout, honing, banaan, 0.5 scoop whey, rozijnen (425)
T: 2 volkoren boterhammen avocado met hummus (265)
L: rijst, biefstuk, mais, sperziebonen, bloemkool (381)
T: 2 volkoren boterhammen pindakaas en extra pure hagelslag, stukje bananenbrood (417)
A: zalm, zoete aardappel, sperziebonen, spinazie (377)
T: kwark, aardbei, blauwe bessen, cruesli, 1 blokje pure chocola en honing

Totaal: 2094
B: geen
Macros: E-115 F-60 C-269

Kcal zijn toch geen 2094? Als je alles optelt kom je toch hoger uit of zit ik nu mis?

Wel een lekker lijstje trouwens :D

gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:20

Ze reageren inderdaad op wat je eet. Vind dit ook wel erg weinig, zijn zat producten die je kunt eten die hoger in kcal zitten. Zonde om je lichaam te verzieken, (spreek uit ervaring).