3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:32

Ongezond in elk geval niet. Weet de percentages niet meer, maar niets vreemds of uitzonderlijks. En zoals ik zei, geen bodybuilder spieren. Maar je kunt best veel doen zonder ongezond laag te zitten of extreem te moeten zijn en toch wat spier definitie te hebben.
Maar dan moet je wel de tijd en moeite steken in goed eten en goede oefeningen.

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:37

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Imandra :j
vandaar dat een trainer soms wel kan helpen.

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:00

Hier gister een minder goed dagje en ben beetje ziek aan het worden ook. Hopelijk vandaag wat beter.

Veel succes primadonna, wel spannend zo’n dagen meelopen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:23

Een hele zaagfabriek dan nog Black Kelpie :')
Veel beterschap ook.

Dilan, fijn dat je het in de gaten wil houden. Maar kan aan vanalles liggen natuurlijk!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:33

Even snel, ziekte is zo goed als over, maar nu voor twee weken bij mijn vriend. Helaas moeilijk om gezond te eten, zal wel mijn best doen maar gister avond kwam ik toe en gingen ze als avondeten naar de McDo en kon niet echt voor iets anders gaan :+ probeer wel de gezondere keuzes te maken maar goed.
Deze ochtend op de weegschaal: 66.5kg. Dat is is zo een 8kilo minder dan in september. Maar toch 1.5kg meer dan ik gehoopt had.
Wil nog die 6kilo er af. Maar na deze ‘vakantie’ ga ik terug goed aan de slag.
Ben wel erg tevreden in die zin dat ik mezelf niet erg beperkt heb, niet echt geprobeerd heb om een erg groot calorie te kort te hebben maar wel lekker gesport. Dus zal ook wel wat spier hebben gekweekt.
Maar toch, die 6kilo wil ik nog kwijt. Moet lukken!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:50

Oei ja das niet fijn Emma. Hopelijk kun je snel vinden waar het aan ligt. Kun je iets doen moest het schildklier problemen zijn?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:13

Hm ja, hopelijk kun je er de vinger op leggen. Ik merkte vorig jaar de extreme vermoeidheid na de lunch op (als in: ogen niet meer kunnen openhouden en gewoon een uur gaan slapen) en dat bleek dan voeding te zijn. Ijzer te kort is ook zo een. Maar er zijn meerdere dingen die het kunnen zijn natuurlijk. Erg lastig. Hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid hebt en meer energie.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:47

__Sannne schreef:
Als we, in dit topic, nou toch eens net zo streng waren op teveel eten als op te weinig eten. :o

Nouja, dan zaten we waarschijnlijk niet allemaal samen in een topic :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:33

Laura, sterk van je dat het gewoon lukt om dan gezond te eten! helemaal top joh +:)+ is toch een overwinning. Beterschap voor je zoontje.

Dilan, proficiat met je rit! Ziet er uit alsof het een heerlijke dag was, mooi weertje ook. Zul je ook wel wat calorien verbruikt hebben.

Ik ben ook weer thuis en nood aan weer controle over mijn eten.
Heel leuk zo bij familie enzo, maar vind het toch oprecht heerlijk om te weten wat ik eet en te kunnen koken. Was me ook teveel zoet enzo (krijg je als avondeten taart, tja, dan heb je honger en ga je niet iets anders maken/halen).
Dus heel gezond was het niet. Heb me zondag gewogen, zat weer aan 69 maar wel net periode van de maand op dat moment. We hebben nu een appartement en in juni verhuizen dus vanaf nu heb ik meer controle over eten, ook wanneer ik bij mijn vriend ben. Ben ik wel erg blij om. Dan is het maar af en toe dat het eens ongezonder is in plaats van meteen een of twee weken aan een stuk.

Interessante discussie hier wel, ga ze niet opnieuw oprakelen. Maar snap het wel. Boeiend toch, daarom zijn we hier, om meningen te kunnen uitwisselen en ervaringen te delen. Sommigen hebben nood aan een eerder positieve input omdat ze zichzelf in het negatieve trekken, terwijl anderen nood hebben aan eerder restricties en op fouten gewezen worden. Beetje uitvissen wat voor jezelf werkt. Ik moet bv echt zeggen tegen mezelf: ah geeft niet, morgen weer beter. Anders ga ik de dieperik in en geef het op. Terwijl je natuurlijk ook jezelf niet moet toelaten alle slechte dingen te eten of je niet in te zetten voor je doel. Tis een balans zoeken denk ik.

Ik heb twee weken weinig vezels gehad en dat merk ik meteen. Darmen zijn helemaal in de war.
Vandaag wel gaan hardlopen een rondje.

Lijstje:
o: thee, twee bruine broodjes met kaas en een gekookt eitje.
T: koffie met een paar (4) kleine paaseitjes
L: bruin broodje met kaas
A: vis steak met frietjes, warme groenten en tartaar saus

B: half uur hardlopen, opruimen en in de tuin bezig zijn

Nog niet heel gezond dus, ben nog bij moeder thuis. Vanaf donderdag maak ik zelf terug eten. Kijk er al naar uit.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 20:20

Eens je een tijd met tellen bent bezig bent geweest snap je wel veel beter het hoe en wat van teveel of te weinig calorieën en wat je dan wel of niet moet eten om toch netjes uit te komen :j ik hou er niet van, maar heb het toch 6 maand gedaan en blij dat ik dat gedaan heb, ken mijn porties nu veel beter en kan het nu best op het gevoel (wat dus eigenlijk oefenen en meten is geweest).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:11

Ik probeer ook aan IF te doen, meestal 16/8, soms ook 18/6. Tot nu toe vind ik het wel oke.

Mijn lijstje van vandaag:
O: havermout
L: bruin broodje met kaas, twee kleine bolletjes met kaas
A: gekookte aardappelen met feta in tomatensaus, salade, gebakken vis.
T: stukje chocolade

B: veel verhuizen en slepen van meubels en andere dingen. Veel vermoeiender en zwaarder dan ik dacht :x

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:52

Die diepvries doosjes zijn echt top! Gebruik ze hier ook regelmatig, zeker met een slecht werkende ijskast is een aparte vriezer met dat fruit heerlijk, anders zijn ze in twee dagen niet meer goed.
Oh en gesmolten chocolade en bevrozen fruit is ook prima als je wil genieten zonder echt slecht te gaan O:)

Safiera (zal geen Laura zeggen anders wordt het te ingewikkeld :):) ) ik heb lang geteld :j daardoor ken ik nu mijn porties etc redelijk goed, als ook macros. Maar meestal houd ik af en toe een steekproef en check of mijn gevoel nog klopt bij de realiteit.
Was nu dus ook lange tijd bij familie en dan doe ik het niet, want ze laten het niet toe. Maar in eigen tijd doe ik het wel zoveel ik kan. Vooral omdat het veel praktischer is. Zou heel graag een tijdje omad doen (one meal a day) maar dat doe ik later als mijn lijf het ziet zitten en ik het consequent kan doen. Voor nu is het zo prima. Ik kan soms ook goed misselijk zijn van ontbijten dus vind het wel fijn dat over te slaan en dan langere lunch en gewoon te genieten van goed eten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:42

Laibadji, dat voelt echt goed ja! Goed bezig dus.

Marlinderooz, dat is flink wat dat je kwijt bent! Wel handig als je erg actief bent natuurlijk, dan heb je wat meer marge.

Lijstje van vandaag:
O: ‘tortilla’ met courgette, champignon, kerstomaten, spinazie, ui, parmezaan.
L: salade met kerstomaatjes, paprika en wat citroensap. Bulletproofkoffie
T: kopje koffie met stukje chocolade
A: soep met brood en kaas. Kom notenmix, pompoen en pijnboompitten, lijnzaad, frambozen.

B: wandeling

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:08

Lis_ol, je doet dus actief werk? Wel handig om dan zeker genoeg beweging te hebben :D

Castilja, als je je slecht voelt gaat gezond eten etc erg moeilijk natuurlijk, zeker als je slecht slaapt. Hopelijk helpt de HA en kan je snel toch weer voor jezelf zorgen.

Maanlicht, herkenbaar, hier zijn de sugar cravings ook helemaal terug: oooooh een ijstaartje, of een blikje cola, moet er nog bij kunnen toch :roll: :+
Succes met er vanaf raken! Ik doe met je mee.

Fleurtje, fijn dat het toch lukt om af te vallen. Is toch ook een zoektocht in hoe je lichaam reageert en dan is het soms wat uittesten tot je wat vind.

Linoleum, nog altijd flink lange stukken aan het paardrijden jij, heerlijk gewoon :):)

Dreamy, ik zag je foto een tijd terug, wat zie je er ontzettend goed uit zeg! Knap gedaan!

Wil graag op iedereen reageren maar dat zou een hele lange post maken. Maar ga zeker nog terug lezen en later reageren op de actievelingen hier :)

Pff examens en verhuis zit er op. Nu toch terug op gezond eten richten. Merk dat ik terug opgeblazen ben en minder oplet.
Nuja, moeder lag ook in het ziekenhuis, examens en klaarmaken voor en effectief verhuizen maakten gezond eten geen prioriteit. Eerst nog uitpakken en appartement wat gezellig maken. En een plekje zoeken waar ik mijn sportmat kan leggen zodat ik thuis work outs kan doen *\o/*

Nu terug de goede richting uit!
Nog steeds geen weegschaal; maar dat is even goed zo. Wil nog steeds rond de 5kilo kwijt. Gister gestart met de frigo vullen met gezond eten. Vriend wil kha proberen, gewoon om te zien hoe hij er zich bij voelt, geen verplichting. Afvallen moet hij niet.

Lukt het jullie een beetje met de warmte om voldoende binnen te krijgen? Ik merk dat ik echt erg weinig wil en kan eten.

Lijstje vandaag:
O: noten, pijn en pompoenpitten, aardbeien en Griekse yoghurt.
L: cappuccino, tomaat, mozzarella, basilicum combinatie met een beetje olijfolie.
A: zelfgemaakte wrap met salade, aubergine, courgette, paprika, feta, wat kruiden (chili etc). Stukje zwarte chocolade.

B: wandeling van 30min.

Ga proberen dit later in MFP in te voeren en te checken hoeveel calorieën het is. Dat gaat ook helpen er een duidelijker zicht op te krijgen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:31

Lis_ol, in de zorg kan ik me voorstellen dat je heel wat rondloopt! Verbruik je ook meteen heel wat natuurlijk.
Resultaten weet ik pas begin volgende maand jammer genoeg. Moeder is eindelijk van de zware pijnstillers af en kan nu naar rugschool etc. Dus er zou toch ietwat verbetering in moeten komen.

Tarzan, heftig voor je. Afvallen is vooral voeding, beweging is het kleinste deel. MFP (Myfitnesspal) app is handig om meer zicht te krijgen op hoeveel en wat je eet, kan soms al veel helpen. Professionele hulp zoals Imandra zegt is natuurlijk ook super, die kunnen je vast helpen om een plan uit te werken en je zo op weg te zetten.

Hier lekker gewandeld vandaag en gezond gebleven.
Lijstje:
O: zwarte koffie
L: salade met champignons, halumi, aubergine, courgette, ajuin, cheddar. (Was best veel, deel aan de kant gezet).
T: cappuccino.
A: mozzerella, tomaat, cheddar, basilicum. Potje noten, pompoen en pijnboompitten, yoghurt en aardbeien.

B: gewandeld, meer dan 10.000 stappen gehaald vandaag.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:09

Proven, wat een heerlijke trip! Zeker met dit weer.
Nachos zijn ook lekker joh :9

Gister zag het er zo uit hier:
O: thee
L: courgette en aubergine met wat paprika, calabreze saus met feta en stukjes mozzarella.
T: yoghurt met nootjes en aardbeien.
A: broccoli, zalm, ajwar saus met laatste stuk feta. (Was best veel, grote stukken).

Vandaag:
L: courgette spaghetti met champignonsaus met parmezaan. Saus op basis van boter. Eerste keer dat ik dit maakte, echt heerlijk.
T: aardbeien proteïne shake met amandelmelk.
A: tortilla’s met verse groenten, zelf gemaakt.

B: krachttraining en 10.000 stappen gehaald.
We zijn in de Ikea wat aankopen gaan doen voor de nieuwe woning, dus stappen halen was geen probleem O:) :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:42

Proven, hoe heb jij je zelfgemaakte cheesecake gemaakt? Ik heb er een tijd terug een proberen maken maar die is volledig mislukt O:)

Aight, dat is het leuke aan een nieuw kookboek en een enthousiaste vriend! We bladeren door het boek, zoeken wat lekkers en schrijven dat op de planner zodat we juiste inkopen kunnen doen en in de week niet zo moeten nadenken. Nog gezellig ook!

Gisteren was mijn lijstje zo:
L: opnieuw zelfgemaakte tortilla’s, wat overgebleven was van de dag voordien.
T: zelfgemaakte fudge, stukje chocola en koffie
A: ribbetjes van op de BBQ, warme groenten (courgette, paprika, ajuin).
Strawberry daquiri.

B: geen sport op zich, maar veel gekuist in huis (vorige huurder liet het zo vuil achter := ) dus wel flink bezig geweest.
7000 stappen gehaald.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:02

Dankje!
Goede cheescake maken is duidelijk nog niet zo simpel haha

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:00

Werk uitjes zijn wel moeilijker om goed rond je calorieën te zitten. Hopelijk lukt het.
Kookboek is deze:
Quick & easy ketogenic cooking. Maria Emmerich.

Vooral recepten zonder 1000 ingrediënten nodig te hebben, kan ik wel heel erg waarderen :')

Gisteren:
L: tomatensaus met courgette en paprika, salami, en daarin eitje.
T: fudge, zelfgemaakte koekjes, koffie
A: notenmix, pompoen en pijnboompitten, Griekse yoghurt, blauwe bessen.

Vandaag:
L: zalm, broccoli, paprika, ajvar saus.
T: koffie, 2 koekjes, suikervrije slagroom.
A: notenmix, pompoen en pijnboompitten, kokosvlokken, Griekse yoghurt, blauwe bessen. Proteïnenshake.

B: 30min krachttraining. Wandeling.

Maar verdorie wat is het heet! Sporten vroeg in de ochtend gaat gelukkig nog.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:43

Beetje te weinig idd, gisteren wel niet erg actief geweest.
De noten etc zijn wel erg calorierijk, vergat dat er ook nog lijnzaad bijzit (zowel gebroken als ongebroken). Dus dat is best stevig en ik maak ook een grote pot.
Maar door de warmte gaat het erg moeilijk. En gister teveel fudge en koekjes gegeten om eerlijk te zijn O:)

Maar nu je het zegt, ik probeer er vandaag nog iets extra's bij te doen, zeker aangezien ik gesport heb. Zal eens in de koelkast snuffelen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:51

Aight, nee was goed dat je reageerde :j
Ik kon er dan even kritisch naar kijken. Heb enkele crackers met pindakaas toegevoegd en wat extra groenten gemaakt.

Prikkelbare darm is erg lastig, maar idd meer te maken met hoe eten invloed heeft op je lijf i.p.v. hoeveelheid (alhoewel niet continue eten en maar paar tijden per dag ook voor meer rust kan helpen).
Lijstje bevat echt te weinig om gezond te zijn. Is voor je lijf gewoon niet voldoende. Van wat je darm wel verdraagt dan meer eten op zijn minst.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:51

Laura, oh wat is het warm met koken ja, is het buiten al bakken, sta je nog eens boven een vuur ook :')
Slaatjes zijn wel een oplossing. Of een eitje koken, dan moet je niet boven dat vuur hangen.
Maar met kinderen is dat wel erg lastig ja.
Wat goed van je trouwens dat je gezondere keuzes maakt! Zo ver ik van je weet is dat toch een enorme vooruitgang. You go girl!

Fleurtjeuh, ik doe keto/kha. Maar geen extreme (als in, enkel vlees etc). Ben je hier ook mee bezig misschien?

Sport zit er hier ook niet in vandaag.
Benen vol in de spierpijn van gister. En veel te warm. We gaan deze namiddag aan de rivier liggen om af te koelen. Boekje erbij, wat bessen mee, een paar flessen muntwater. En in de avond een ijsje. Eten ben ik me nog niet zeker van.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:14

Fleurtjeuh, ik stuur je even bp, aangezien dat een beetje off-topic is hier.

Imandra, nee inderdaad, met die hitte, dat gaat gewoon niet met sport.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:46

Lekker druk hier ineens :D

Marlinderooz, al dat lekkere eten rond je :9
Erg moeilijk om daar altijd af te blijven lijkt me.

Veel mensen die voor WW gaan zie ik. Kan me voorstellen dat het helpt om gewoontes te veranderen en meer structuur geeft. Mens is toch een gewoonte dier en zo iets maakt het toch duidelijker over wat je wel of niet kan lijkt me.
Veel succes alvast!

Woensdag was een wat ongezonder dagje. Niet teveel gegeten gelukkig.
Gister was een stuk beter:
M: tomatenroomsoep met uien en verse tomaten en grilkaas.
T: koffie, notenmix met yoghurt.
A: pizza. Zelf gemaakt en enorm rijk belegd. Die vulde dus enorm. Was wel echt heerlijk, onze oven kan duidelijk een krokante pizza bodem maken :):)

B: held uur krachttraining met wat pilates erbij. 10.000 stappen gehaald.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:44

Hier geen fitbit maar een Garmin vivosmart 3. Doet ongeveer hetzelfde. Erg handig om een beetje een idee te hebben. Vooral als ik bv nog een hongertje heb check ik of dit komt omdat ik veel verbruikt heb die dag of gewoon zin heb in iets.

Kimmie :(:)