Naar de sportschool!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:52

Maanlicht schreef:
We hebben een soort dans choreografie gedaan. Je springt eigenlijk een heel uur lang op de maat van de muziek, en daarbij “dans” je dan ook een soort van. Heel zwaar, maar heel erg leuk!

Dat lijkt mij ook leuk om eens te doen, waar heb jij dat gedaan? Lijkt mij sowieso leuk om een keer een uur op de maat te dansen, maar dat is een ander verhaal haha

Mama3

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:55

Ik zit in een goede flow, had echt moeite om het ritme en de regelmaat weer op te pakken. Ik ben vandaag voor de derde keer op rij geweest en ik voel mijn bovenbenen..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:51

Onze buren zijn onlangs naar Amersfoort verhuisd, Ik zal haar zaterdag eens polsen of ze mee wil. En anders vind ik vast iemand op de sportschool die met mij mee wil naar Hilversum. Bedankt Maanlicht

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:56

Ik vrees dat ik ook zoiets heb maanlicht (Ik heb het net even gegoogeld). Ik ben altijd al extra voorzichtig ivm artrose in mijn spronggewricht maar vrijdag zat ik er zo lekker in, maar een dubbel lesje, met veel jumps etc zijn toch teveel geweest. Waarschijnlijk icm training op ma di woe, overbelast en de rest van de vrijdag tot 23.45u op hakken..

Ik had vrijdagavond en gisteren enorm veel pijn in mijn scheenbenen, aan de voorkant, vanaf 10cm onder m'n knie tot beneden.

Vandaag de hele dag op de bank gebleven, het lijkt nu iets beter. Ik laat de sportschool qua benen deze week maar even achterwege en de loopband ook.

Ik ga vrijdagavond op wintersport, 1150km rijden en ik wil graag skiën, Ik hoop dat rust voldoende helpt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:06

ingedebruijn schreef:
Goed bezig allemaal!! Die gewichten kan ik me echt niet voorstellen. Ik weeg zelf maar 59 kilo.. ik zie mezelf echt geen 50kg huffen of meer haha.

Hoe zo niet? Ik weeg hetzelfde als jou en kan dat ook, sommige oefeningen zelfs dubbel mijn gewicht. Jij kan dat ook hoor. Misschien niet morgen meteen, maar dat komt vanzelf!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:52

Veel succes Dreamer, het komt gped, jij kunt dit, daar ben ik van overtuigd! En dat alleen al op basis van je sportieve berichten. Succes

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:18

Ik heb mijn schema op A4 op een klembord en neem dit gewoon mee en noteer dan de datum, gewicht en aantal reps. Maar mijn schema gaat geen 3mnd mee..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:32

Gefeliciteerd Dreamer, top gedaan!

Ik ben vandaag weer geweest, na 2 weken zonder sportschool (week op wintersport, dagen daarvoor en erna huishouden, werk etc, dus te druk). Maar man wat viel het me tegen, niet qua gewicht, reps of conditie, maar ik kreeg er zoveel trek van dat ik bij de ah veel te veel koekjes heb meegenomen (kletskoppen en reuze mergpijpen) en beide pakken zijn al half op.

Vanaf morgen doe ik weer normaal. Heb de sportschool wel echt gemist, het is toch een deel van je routine en het was zo heerlijk rustig vanmiddag, heerlijk, nog geen 10 man

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:30

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Woensdag en vrijdag weer heerlijk gesport. Vandaag ook nog 2u kunnen gaan met dank aan de weergoden, waardoor de tenniswedstrijd van mijn zoon last minute werd afgelast. Sneu voor hem, maar een meevaller voor mij, haha.

Morgen, woe, vr en zo staat weer op de planning en vanaf morgen ook weer op mijn voeding letten. Die 2 kg extra zie ik echt goed en moeten er snel weer af. Dus geen ongezonde snacks en snaai meer, al zei ik het vorige week ook al, nu doe ik het echt!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:40

Welkom aan de nieuwe sporters. Wat gaan we hard zeg. Ik heb een beetje moeite om te onthouden wat ik van wie heb gelezen dus sorry dat ik afentoe wat onpersoonlijk post.

Wat heerlijk Marlinde, als je zo door gaat kun je van het voorjaar die hele stapel aan. En van het geld wat je daarop bespaard kun je weer leuke kleinere sport outfits kopen.

Wie had er ook alweer een nieuwe legging? Een blauwe, echt een toffe kleur.

Lau; je hebt de smaak nu al te pakken, lekker bezig.

Eske; ook een korte workout is een workout. Goed dat je ondanks weinig tijd toch lekker gegaan bent.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:49

Afgelopen week braaf 4x geweest. De sportschool van vandaag heb ik naar morgen verschoven.

Vanwege het schietincident moesten wij op kantoor blijven en zag ik online dat de sportlessen geschrapt waren. Ik was 2u later thuis dan vanmorgen gepland. Gelukkig kan ik morgen, woe, vr en zo gewoon gaan en blijf ik in de flow.

Tof trouwens Frummels dat je een abonnement hebt gekregen, heel lief. Veel plezier daarvan!

Succes Lau, Ik ben geen ster in koken, bij gerechten die langer dan 20 min duren haak ik al af, haha
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 18-03-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:07

Marije_jiplover schreef:
Ik ken de oefening ook alleen maar met hoofd neutraal en naar het plafond kijken.
Zo moeten wij die iig uitvoeren van onze instructeurs.

Hier precies zo en bij verzwaren enkelgewichtjes van de action gebruiken (leen ik van mijn turnende dochter

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:27

Mocht het nog nodig zijn, dan wil ook wel meedoen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 16:51

Herkenbaar Inge, hier was het ook bizar druk, terwijl er maar 10 fiets en voor de deur stonden. Ik was in shock toen ik boven kwam. Zo druk heb ik het nog nooit gezien. Bij ons waren ze open van 9 tot 2. Ik was er rond 12u en gelukkig was een groot deel om half 1 al weg en kon ik relaxt verder gaan waar ik gisteren gebleven was..

Ik heb morgen een half uur pt en kijk daar echt naar uit.

Ik ben het hardlopen op de loopband aan het uitbreiden en dat gaat best goed. Vorige week kon ik nog maar 5 min volhouden en na 1 min snelwandelen weer 5 min en nu ren ik sinds maandag 10 min achter elkaar.

Kracht gaat ook lekker, zaterdag nog een compliment gekregen van een trainster, dat ik zo sterk en krachtig ben. Maar zo kijk ik alleen niet naar mezelf..

Morgenmiddag nieuwe zomerkleding kopen voor de vakantie vlgd week, misschien dat ik het dan beter zie

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:24

Pas maar op Suuszels, straks raak je nog verslaafd aan o.r. haha. Nee hoor, knap dat je in die warmte zo goed hebt gedaan.

Ik ben vorige week per toeval alle dagen geweest op de dinsdag na. Vrijdag had ik een half uur pt, wat 45 min werd. Zo kan ik wat langer mijn schema houden en bouwen we er wat extra uitdagingen tussen.

Ik zat op een plateau van 50 kg bij de deadlift, daar wat uitvoeringstips bij gekregen waardoor ik nu op 65 kg zit (4x6hh).

Verder nog wat oefeningen samen gedaan en uitgebreid. Fijn ook de complimenten en bevestiging dat je goed bezig bent.

@Sanne Ik snap wel dat je de BP hebt gelaten nu je vriend er niet bij was, maar was er ook geen trainer of ander lid om je te helpen? Hier is het iig wel gebruikelijk om iemand te vragen. Goed dat je DL wel hebt gedaan. Doe je dat met een kettlebel?

Aankomende week weinig trainen. Morgen wel, de rest nog twijfelachtig. Zaterdag ga ik een weekje naar Zakynthos. Maar de rest vd wk ook dingen gepland staan. Ik probeer woe en vr nog ergens tussendoor, al is het maar een uurtje, anders ga ik chagrijnig op vakantie denk ik.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:02

Ik draag nu korte broekjes van Bjorn borg en Nike. Ik koop het bij de plaatselijke sportwinkel

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:24

@linnie, ik heb een abonnement op krachttraining voor vrouwen en vindt het een leuk en leerzaam tijdschrift. Ik had een half jaar abo, maar ga een jaar abo vragen voor mijn verjaardag. Ik vindt het zeker de moeite waard

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:24

Wauw Lous, wat een verschil, knap hoor, op naar dag 100!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:49

Wat knap Lous! Gefeliciteerd. Heb je ook de waardes van ervoor? Ik ben benieuwd hoeveel het verschil is.

Ik zit er nog steeds lekker in. Inmiddels wat vooruitgang geboekt bij de squat. Ik had heel lang een plateau van 60 kg en kan sinds vandaag 5 reps van 65 kg. Ik heb 2 opwarmsets, dan 3 setjes van 10reps op 50, 55 en 60 kg en vandaag een set van 6 op 65 kunnen toevoegen. Ging niet gemakkelijk, maar ik was daarna heel blij.

Verder nog wat sterker in allerlei oefeningen geworden en op de loopband maak ik vorderingen. Ik ben in 2 mnd van 5 min hardlopen naar 20 min gegaan. Ik hoop dat ik dat kan uitbouwen naar een half uur rond sept en dan een rondje buiten kan rennen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:06

Gisteren weer een follow up gehad. Van 3 schema's ga ik nu naar 2 schema's, blijven wel full body schema's, eentje alleen pull, de andere push. Ik ben benieuwd, heb er in ieder geval veel zin in!

Ik was blij met de resultaten, Ik ben 1.5 kg afgevallen, vis van 6 naar 5 gegaan, vetperc -0.8, alleen spier valt tegen +0.01.

Gelukkig voel en zie ik het anders, en de spiegel en foto's ook.

Trainer wil dat ik 5gr creatine ga gebruiken, en ik voeg daar zelf nog magnesium aan toe. Ik vraag me alleen af of het echt ernstig is om 7gr te gebruiken, Ik zag poeder niet vinden en heb nu kleine ronde pilletjes.

Ben benieuwd wat het voor mij doet.

Verder zit ik nog steeds in een goede sport flow, nog steeds progressie en ik heb onlangs het hardlopen op de band kunnen uitbreiden naar 30 min op stand 9.5. Daar ben ik ook heel trots op, totdat ik daar op ging trainen kin ik nog geen 5 min volhouden.

Iedereen nog in een goede sport flow?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:58

Ik sport ook bij een relatief kleine sportschool en vind dat heel fijn. Bijna altijd zie ik dezelfde gezichten en allemaal heel relaxt met elkaar.

De airco draait volle toeren maar ik vond het vanmorgen zo benauwd dat ik met nog 1 oefening te gaan ben afgehaakt... (3 supersets van 4x15hh) Ik had echt de puf nuet meer.

Deze week jarig geweest, heb mezelf een Samsung Galaxy active cadeau gedaan. Ben benieuwd! Had eerdt de fitbit versa gekocht, maar toch omgeruild vandaag

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:55

Ik heb de Nike free tr9. Deze hebben een demping, zitten heerlijk en hebben een platte hak. Ik zie met regelmaat vrouwen op all stars, maar ik heb artrose en heb wat enkel ondersteuning nodig.