Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

brokjes

Re: Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:50

Hoi allemaal, dat hsp voor mij geldt is al lang vrij duidelijk.
Ik heb een bijbaan waar ik graag ben, ik werk er alleen avonden en dan is het heel rustig. Nu de zomervakantie eraan komt ga ik extra werken. Het is kassa werk en ik heb op speciale dagen (Koningsdag, hemelvaartsdag) al eens een hele dag gewerkt. Ik merk dat ik dat niet aan kan en het na een paar uur niet meer is vol te houden (wazig zien, misselijk, oorsuizen, van alles laten vallen ect.) Ook zeg ik dan 'goedemiddag' tegen mensen die net hebben afgerekend of andersom :+
Ik ga dinsdag het gesprek hierover aan. Vind het zo lastig, wil deze baan eigenlijk niet kwijt. Anders zit ik in de zomervakantie ook maar alleen thuis.

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:05

aria, ik ben in gesprek gegaan bij mijn bijbaan. er werd zo lief en begripvol op gereageerd! opties worden besproken, misschien halve dagen.

succes met jullie drukke perioden!

vraag me af of dit ook herkenbaar voor jullie is, ik heb dat ik bij bepaalde personen iets op pik, terwijl ze wel gewoon vriendelijk zijn. ik vind het dan heel lastig om te weten wat er bedoeld wordt. ik heb momenteel zo'n docent..

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 07:35

Ladyson schreef:
Ik worstel zelf erg met wat is "normaal" (HSP) gedrag dat ik moet accepteren en wat is een ontwikkelpunt waaraan ik moet werken. -O-

ik denk dat het vooral belangrijk is om te kijken hoe jij tevreden met jezelf bent. maar pas op, blijf wel bij jezelf. je hoeft niet alles altijd te kunnen toch? kijk naar waar je wel goed in bent en focus daarop. ik weet niet waar je precies mee worstelt?

ik heb een vraag, in wat voor banen zijn jullie werkzaam (of geweest) en wat vond je hiervan? snap dat iedereen hele andere dingen doet, maar misschien kan ik er toch wat wijzer van worden.
ik had gister een gesprek met mijn studieloopbaan begeleider, ik ga na de vakantie naar jaar 3 HBO. dus dat betekend minor en stage. ik wilde de computer kant op met mijn minor maar zij adviseert me om nog eens na te denken. nu ik dit aan het doen ben, is mijn keuze ook wel gebaseerd op dat ik het 'veilig' vind als hsp. maar echt leuk, weet ik niet. volg trouwens een studie in het groene vakgebied.

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:49

niet tegen de radio kunnen snap ik heel goed hoor, ik zoek dan een rustigere plek op, helemaal niet erg!
vind dit net zoiets als eten. sommige mensen lusten bepaalde dingen niet en eten dus wat anders. maar snap dat er complexere dingen bestaan

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:10

Bambi1995 schreef:
Hebben jullie dat ook dat je na gesprekken met mensen echt dood moe bent? Mijn ogen vallen dan echt bijna dicht en dan kan ik wel op bed gaan slapen.

nee gelukkig niet, heb je dat bij alle personen waarmee je praat? en op alle plekken?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie