Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Re: Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:13

Ik poets al meer dan 20 jaar elektrisch, moet ik een weekend op een gewone tandenborstel dan weet ik gewoon dat het weer raak is. Echt een verschrikking!

Maar ik kan me voorstellen dat mensen die altijd met de hand tandenpoetsen met een elektrische borstel veel te hard drukken en het juist erger maken. :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:32

Je bent 18, waarom kan je zelf de tandarts niet bellen? :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:47

Maar je hebt wel tijd om te Bokken... :Y)

Sorry, slechter excuus is er natuurlijk niet te verzinnen. :roll:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:03

Nou dat moet je ook gewoon leren, je gaat later in je leven nog veel engere telefoongesprekken voeren. Ik spreek uit ervaring. Een keer flink gejankt, mezelf een schop onder m'n kont gegeven en het was zomaar klaar.
Daarbij kan je ook in je pauze gewoon bellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:33

Heeft de tandarts je al eens zien poetsen dan? Wij in ieder geval niet, kan me niet voorstellen dat het dan te beoordelen is. Heb je je tandarts al eens verteld dat je soms wel 10 minuten poetst?

Voor iemand van 18 vind ik wel dat je tandvlees met name beneden al heel veel omlaag is getrokken... Tandhalzen zijn wel heel erg zichtbaar...

Eerlijk gezegd krijg ik uit je reacties niet echt het idee dat je nu echt een oplossing wilt, cq het beste voor je tanden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:24

Peindumaitre, minder suiker en minder snoepen en dan 7 stuks fruit op een dag aanraden???

Dat is wel echt het uiterste van elkaar he?

Uitgaande van niet alles in één keer opeten, kom je ook heel rap richting de max aantal eetmomenten per dag aangeraden voor behoud van een goed gebit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:07

piendumaitre schreef:
Janine1990 schreef:
Peindumaitre, minder suiker en minder snoepen en dan 7 stuks fruit op een dag aanraden???
Fruit en groente stuks!

Vers fruit daar gaat het lichaam anders mee om als met al die toegevoegde suikers in al die koekjes, snoepjes en witte suiker. Koekjes en snoepjes vervangen door groente en fruit (7 stuks per dag groente en fruit totaal en niet zoals jij zegt 7 stuks fruit).
Dit advies heb ik van een diëtiste voor mijn eigen lichaam en ik voel me echt stukken beter (doe nog meer hoor).

Veel soorten groente zitten ook boordevol suiker...

Rode vruchten vallen nog wel een beetje mee. Maar zoals de reclame zegt, wij zien een banaan, je tanden zien verborgen suikers. En in het geval van een banaan ook niet weinig.
Wortels is van hetzelfde laken een pak.

Ik ben in ieder geval niet zo happig op fruit in die zin. Suikers voeden namelijk ook ontstekingen.

Extra vitaminen en mineralen kan je soms echt beter uit een potje halen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:57

LoveGlove schreef:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik wil juist zo min mogelijk uit ‘een potje’ halen. Je zult me ook echt niets zien slikken totdat het echt MOET. En een medisch persoon het heeft gezegd. Mam zei vanmorgen ook al: je zal wel antibiotica krijgen. Ik heb dan zoiets: waarom zou je voor alles antibiotica krijgen? Weet je wel niet hoe slecht dat kan zijn? Ook zoiets als een paracetamol. Mijn ouders nemen er bij een klein beetje hoofdpijn al meteen 2. Alsof het snoepjes zijn. Ik raak ze niet aan totdat de pijn gewoon echt ondraaglijk is. En vitamine pilletjes behandel ik dus hetzelfde. Behalve B12. Maar ik heb ook voor meerdere redenen gekozen om vegetatiër te worden, waar mijn eigen gezondheid als een reden telt. Ik ga binnenkort toch een keertje bloed prikken. Dan kom ik er wel achter of ik extra vitaminen moet slikken. Ik eet liever fruit dan vitaminen pilletjes. Dat betekent dus wel dat ik gewoon beter moet poetsen. Zo simpel is het.

Misschien is het in jouw situatie ook niet zo heel gek om eens een keer te gaan bloedprikken.

Niet elk lichaam kan tegen de manier waarop wij eten. Kijk voor de grap ook eens de docu The Magic Pill op Netflix.
Daarbij plegen we gigantische roofbouw op onze landbouwgrond, waardoor veel gewassen veel minder vitaminen en mineralen bevatten dan pakweg 30 jaar geleden. In sommige gevallen echt schokkend veel minder. Grootste waarden waar groente en fruit in dalen zijn magnesium, ijzer en koper. Amongst others...
Citaat:
Grootste minerale verliezers

Natrium
Snijbonen (bijna 100 procent afname)

Kalium
Spinazie: van 490 naar 230 mg (afname 53 procent)
Aardappels: 568 naar 360 mg ( afname 36 procent)

Fosfor
Spinazie: van 93 naar 28 mg (afname 70 procent)
Aardappels: van 0.15 naar 0.08 mg (afname 47 procent)

Magnesium
Wortels: van 12 to 3 mg (afname 75 procent)

Calcium
Broccoli: van 160 naar 40 mg (afname 75 procent)
Lente-ui:van 135 naar 35 (afname 74 procent)

IJzer
Spinazie: van 4 naar 1.6 (afname van 60 procent)
Koolraap: van 0.35 naar 0.1 (afname 71 procent)

Koper
Spinazie: van 0.26 naar 0.01 (afname 96 procent)
Waterkers: van 0.14 naar 0.01 (afname 93 procent)

Bron: http://tekstproducties.nl/wordpress/?p=697

Allemaal micronutriënten die ontzettend belangrijk zijn voor de werking van ons lichaam.
Vergeet daarbij niet dat we in het westen een voornamelijk tarwe georiënteerd dieet hebben, wat eigenlijk gelijk staat aan suikerbomdieet en wat totaal niet gelijk staat aan wat met vroeger kreeg.
Nu zou in geleidelijke mate het menselijk lichaam hier heel goed mee kunnen evolueren, maar in werkelijkheid is het voornamelijk na de tweede wereldoorlog overdaad geworden, gelijk met de manier waarop de landbouw vooruit is gegaan.

Gevolg is dat het menselijk lichaam eigenlijk helemaal niet is opgewassen tegen ons huidige eetpatroon. Een heleboel mensen zullen een sterk lichaam hebben en weinig tot geen last ondervinden. Een heleboel andere mensen zullen juist veel last hebben van kleine klachten die ze waarschijnlijk aan andere zaken wijten, terwijl het relatief eenvoudig is op te lossen. Kleine klachten worden steeds grotere klachten en in medische trajecten wordt er vaak geen eenduidige oorzaak meer gevonden, waardoor er maar symptomen bestreden worden.

Daarbij worden heel veel zaken niet erkend door huisartsen en doktoren. Ik kreeg vreselijk pijnlijke cystes in mijn gezicht. Dermatoloog gaf aan dat dit niet door parfum, suiker, eetgewoonten of whatsoever kon komen... Er zat gewoon een foutje in de opbouw van mijn huid. Toen ik ging experimenteren met eten kwam ik er achter dat ik niet tegen varkensvlees kan, wat ik veel at.
Het is niet voor niets dat er in veel culturen geen varkensvlees wordt gegeten. "Onrein" verklaard door religie, of...???

Als je een mond vol ontstoken tandvlees hebt, zou ik suiker als eerste gaan schrappen. Waarom? Suiker is een voedingsbron voor ontstekingen. Omdat je slijmvlies is aangetast, kan het suiker veel eerder bij de ontsteking komen en is het dubbel feest. Immers kan je slijmvlies niet meer de functie van soldaat spelen.

Dat je antibiotica wilt voorkomen, dat kan ik begrijpen. Mijn ervaring is dat het ook niet zomaar wordt gegeven tegenwoordig. Ik ben er zelf een klein half jaar terug erg ziek van geweest, maar dat was omdat ik een andere ziekte had. Maar je kan een hele hoop supplementen nemen waarbij je het overschot zo weer uitplast. Is allemaal op internet te vinden.

Zelf neem ik als gevolg van mijn ziekte nog elke dag 1,5 gram vitamine C (ver boven de dagelijkse hoeveelheid, maarja, als je reserves volledig uitgeput zijn kan je wel wat extra's gebruiken en het te veel plas ik uit), 2 pilletjes kurkuma met zwarte peper (vanwege de ontstekingsgevoeligheid van mijn huid als reactie op verschillende soorten eten), magnesiumcitraat (als gevolg van ziekte, reserves-verhaal en draagt bij aan minder ontstekingen), chlorella (betere spijsvertering en daardoor meer energie).

Het is gewoon heel simpel, als je lichaam niet op kan nemen wat het nodig heeft, dan valt het de reserves aan. Als die op zijn wordt je ziek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:40

Sojamelk zit vrij hoog in koolhydraten als ik me niet vergis. Daarvoor hoeft het niet per se aangemaakt te worden met suiker, het zit van nature in de boon. Bonen zijn zetmeel, zetmeel is suiker.
Probeer eens amandelmelk of kokosmelk/water.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:03

freetorun schreef:
Best vermakelijk hoe een tandprobleem-topic gaat van advies over (zo-snel-mogelijk) een tandarts bezoeken tot bijna een popcornwaardig conversatie.
:=
Ts:
Je hoeft nier overal zo tegenin te gaan of alles uitgebreid uit te leggen. Prik eens wat bloed, koop die tandenborstel en bezuinig vooral niet op je lichaam. Dat komt je uiteindelijk vooral duur te staan :j

Echt he... Ik blijf me maar verbazen...

TS, wees verstandig en summier met je al je 'maren', want de mate waarin je serieus genomen wordt begint enorm te krimpen... En terecht ook met al je smoesjes.

Als je iets écht wilt, dan geef je jezelf een schop onder die eigenwijze kont van je en doe je er iets mee. En reageer je hier pas weer als het niet blijkt te werken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:28

Huh? Je hebt 'm toch zelf betaald?
Ik neem altijd mijn elektrische mee, anders is het toch weer feest. En voor die twee of drie tientjes... Heb ik geen zin in ellende.

Een gewone tandenborstel die gebruikt is, bewaren tot een volgende vakantie vind ik redelijk goor. Die dingen kosten nog geen tientje. Dus die zou ik, ALS ik het voor een vakantie zou gebruiken, gewoon nieuw kopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:03

Wauw de weg naar zelfstandigheid is nog lang... :roll:

Misschien is het goed dat het je een keer overkomt, dan voel je wat het doet in je portemonnee... Let je een volgende keer beter op.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie