Wat voor kapper/kapsel?

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Wat voor kapper/kapsel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 19:45

Ik ben een beetje ten einde raad...
Eind vorig jaar heb ik mijn haar korter laten knippen, een lob. Dit vond ik erg leuk, maar het groeide wel heel snel weer aan. Dus vlak voor kerst heb ik het nog wat korter laten knippen, toen was het me te kort (een bob). Dus wilde ik het wel graag weer laten groeien. Begin dit jaar ben ik ziek geweest, Pfeiffer, dus ik vermoed dat mijn lichaam niet echt iets over had om het haar snel te laten groeien (wat wel heel gebruikelijk is bij mij, mijn haar groeide doorgaans rond de 2cm per maand). Ik heb het kort daarna nog eens aan de onderkant laten inknippen voor wat meer volume en minder stijfheid, maar dat werkte maar heel kort.

Op dit moment is dit mijn haar:
https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5DC42547

Tijdens een goede momentopname op de ochtend. Ik ben lui met mijn haar, ik wil gewoon opstaan, borstelen en dan moet het goed zitten. Dit deed ik vroeger ook met langer haar, maar met lang haar is het niet zo erg wanneer het bovenop volume mist. Op de een of andere manier.

Maar nu gaat het lekker dubbelop, het hangt en het is kort... Kortom, geen model erin.

Als ik weer naar de kapper ga knippen ze er naar mijn zin weer te veel af. Voor meer model moeten er lagen in, maar dan heb ik een probleem met cap op zetten en loshangend haar waar ik nog geen oplossing voor heb bedacht.

Wie heeft er tips? Wat voor kapper is wijsheid (ik heb al gedacht aan afro/turkse kapper)? Of is er een slim kapsel om weer naar lang haar te gaan?

Reden dat ik nog niet echt vast bij een kapper zit is dat mijn voormalig kapster (die echt heel goed was) intussen is getrouwd/samenwonend/moeder en geen tijd meer heeft om naar haar privé salon te komen. Wat ik goed begrijp.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 20:18

Supervixen schreef:
Je hebt geen kort haar hoor, ik noem dit meer halflang. Ik heb zelf kort haar (op zijn langst max 10 tot 15 cm) en ga al een jaar of 15 naar de kinki kapper. Kost wat, maar ben altijd tevreden. Ze knippen daar gewoon erg goed.

Haha echt kort is het ook niet, maar voor mijn doen wel :')
Vorig jaar kon ik gewoon een donut gebruiken voor concoursen, nu echt niet :')

Ik heb inderdaad wel vaak gehoord van Kinki, maar wat onderscheid hun van de reguliere kappers? Ik ga op dit moment (heel spaarzaam wegens twijfels) naar een kapsalon die ook veel prijzen winnen.
In zekere zin ben ik gewoon heel nieuw wat kappers betreft, terwijl ik al mijn leven lang bijna elke 6 √° 8 weken ga :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 20:25

Bravura schreef:
Meen je dat, dat je 't kort vind? Vind 't een mooie lengte. Misschien meer lagen voor meer volume en zo eerst nog langer laten worden terwijl de voorzijde steeds wat ronder geknipt kan worden. Van daaruit weer naar lang dan. Zo wordt de lengte ook niet ineens weer kort. Eerst de achterkant er weer bij laten groeien.

Voor mijn doen is het wel kort :P
Hierkan je zien dat het lang veel meer model heeft.

Je spreekt nu trouwens een taal die ik niet goed begrijp, kan je me enigszins uitbeelden hoe die er uit ziet in de praktijk? Of meer uitleggen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 20:26

Amado7 schreef:
Naar de kapper? Hartstikke leuk zo je haar. En dat meen ik, niks meer aan doen!

Niet wat je wilde horen misschien :D Maar ik wilde het toch even zeggen!

Thanks, maar zoals ik zei, mooie momentopname... Daarom wil ik graag naar de kapper :')

Nu moet ik volgende week naar de familiedag, en zie ik er uit alsof ik 8 jaar ouder ben dan ik werkelijk ben :') Terwijl ik er gewoon vlotjes uit wil zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 20:32

Electra63 schreef:
Ik vind je haar leuk !

Kinki Kapper ging ik vroeger ook heen. Maar vind ik vooral goed in korte kapsels en kleuren.

Kan je aan vriendinnen niet vragen, wie een goede kapper heeft?

Vriendinnen zijn niet echt kappergangers... :o
Mijn moeder komt dan dichterbij, die gaat naar een kapster die ook een groothandel heeft in materiaal. Maar zij heeft ook echt apart haar, net pakjetouw... Misschien moet ik daar toch ook eens naartoe gaan.

Het probleem is ook niet dat mijn haar niet leuk is, maar het wil gewoon niet zitten :') Op de foto lijkt het heel wat. Maar een uur later hangt het verschrikkelijk.

Jij bent dus van mening dat ik niet per se een Kinki kapper moet opzoeken met mijn model haar?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 08:36

Doutz16 schreef:
Wat voor shampoo e.d. Gebruik je?
Ik zou het niet korter doen ofzo. Dat verandert niet direct iets aan het volume van je haar.
Daarnaast vind ik je lengte super mooi.

Even snel want ik moet zo weg...

Ik gebruik loving blends van Garnier, ben helaas gebonden aan parabeenvrije producten. Dus niet enorme keuze :o

Romy1234 schreef:
Meer lagen geeft misschien in het begin meer volume maar is niet de oplossing.
Mijn tip (ben zelf kapster): laat je haar knippen door een kapper die op de valling van het haar knipt en ook de punten inknipt om zachtere lijnen te maken.
Kinki kappers doet dat inderdaad bijvoorbeeld, maar zijn wel salons meer die dat doen, welke regio zit je?

Ik zit in Groningen, Friesland en Drenthe zijn vlakbij voor mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 16:27

Oei, loving blends wordt afgeraden dus... Ik kan overigens niet zeggen dat het sindsdien zo hangt, want bij langer haar heb ik er geen last van.

Probleem is echter dat ik heel moeilijk shampoo verdraag. Eerder gebruikte ik Yes To, maar iets in de samenstelling is veranderd, waardoor ik dus heel erg last krijg van jeuk/bulten/pukkels op mijn hoofdhuid. Dat leidt tot krabben en haren uittrekken...

Loving blends kan ik ook echt alleen over de roze-witte, de rest is een drama. Maakt mijn haar vet/dik/ranzig.

brokjes schreef:
weer langer laten groeien?

Dat is dus mijn bedoeling, maar door ziekte vermoed ik dat mijn lichaam geen prio geeft aan mijn haar :') Dus duurt het wat langer dan gebruikelijk bij mij. :P In de tussentijd wil ik er wel graag een beetje leuk uit zien. :Y)

Romeo2007 schreef:
Ik vind deze lengte juist vlot en jonger doen lijken dan het lange haar. Ik zou idd eerder investeren in een goede verzorging en styling dan een knipbeurt

Heb je suggesties qua styling die niet te tijdrovend zijn? O:)

Doubtless schreef:
Snorlex schreef:
Ik gebruik ook loving blends en mijn vrij wilde haren worden daar zwaarder en dus sluiker van.

Nu jij dat juist niet wilt, is het misschien verstandig te zoeken naar een shampoo voor volume of wat vetter haar. Zodat je kapsel wat meer lucht krijgt.

Daar kan droogshampoo ook heel goed bij helpen! Ik gebruik dat niet zozeer om droog te wassen, maar wel om mijn haar luchtig te houden en wat stroever te maken!

Bestaat dat parabeen en mineraal vrij? Want doorgaans kan ik er dus niet tegen...

Doutz16 schreef:
Misschien eens kijken naar een shampoo bar van lush. Ik gebruik die nu en mijn haar krijgt er veel meer volume van (en ik heb erg lang haar)!

Loving blends heb ik ook gebruikt, slap en vet haar kreeg ik er van, meer niet.

Is dat parabeenvrij?

Frummels schreef:
dat van de cap en loshangend haar zou ik geen rekening mee houden hoor bij laagjes. Mijn haar was nog een heel stuk korter dan het jouwe en dat ging nog heel makkelijk vast. Je moet er even wat handigheid in vinden. En voor die twee plukjes voor kun je misschien een schuifspeldje gebruiken, of je haar naar achteren kammen als je een staart indoet, voordat je je cap opzet :j

Als je deze lengte wilt houden dan zou ik voor lange lagen gaan, of voor andere haarproducten kijken. Gebruik je wel eens volumepoeder of droogshampoo? Dat doet voor mij echt wonderen. :)

En als je het weer lang wilt, dan zul je er even doorheen moeten. Dat is heel rottig weet ik, ben er zelf gelukkig net doorheen.
En je hebt er weinig aan, maar ik vind dit je echt vele malen mooier staan dan het lange op de foto die je erbij hebt! <3

Schuifjes onder een cap heb ik hele slechte ervaringen mee :o Jij niet dus?
Heb het al sinds de eerste champignon niet meer gedaan, dus misschien valt het onder mijn Uvex'en wel mee?

Die foto met lang haar is een hele oude foto hoor :P Sta ik niet echt op mijn voordeligst op :P
Maar jullie complimentjes doen me wel twijfelen of ik het niet nog even op deze lengte moet houden... :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie