Miskraam/missed abortion en psychische nasleep

Moderators: Hanmar, Polly, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:13

Hoi hoi.

Wat een pittige situatie TS.

Ik heb iets soortgelijks mee gemaakt in 2012.
Ik had toen al een zoontje van 1,5 we gingen als gezin naar de 12 weken echo waar bleek dat ons kindje al 3 weken overleden was. 2 dagen daarna heb ik een curretage gehad. Ik had gelukkig al een klein mannetje rond lopen. En na de controle echo (of alles in de baarmoeder goed was) ben ik niet meer ongesteld geweest omdat ik meteen zwanger was. Die zomer is onze tweede zoon geboren. En daarna hebben we nog een meisje gekregen en ik ben 38 weken zwanger van ons 4e (eigenlijk 5e kindje).

Ik vond het eerste jaar wel pittig na de miskraam. Maar ik had direct wat moois om naar uit te kijken. Ben sinds de miskraam wel erg bang dat het mis gaat. Ook nu nog... Ik kom overal verhalen en filmpjes tegen van stil geboren kinderen... Alsof internet me probeert te pesten. Probeer er positief in te blijven staan. Moet zeggen dat we niet heel vaak meer stilstaan bij ons verloren kindje. De kinderen weten wel dat er nog een kindje in mijn buik heeft geleefd.

Mijn gevoel zei bij mijn tweede zwangerschap ook dat ik het kindje nooit zou zien of vast zou houden heb dat ook tegen mijn man en ouders gezegd die wuifde het weg. Maar uiteindelijk bleek ik gelijk te hebben.

Bijzonder vind ik zelf dat ik 4x meteen zwanger was. Ik hoef mijn man maar aan te kijken en ik ben zwanger.
We hebben er 1x 6 maanden over gedaan. Vond dat vreselijk lang (wat natuurlijk helemaal niet zo is) en die zwangerschap is uitgelopen op een miskraam.

<3 <3 <3 <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie