Draagdoek

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:40

Een klein vraagje tussendoor.. :o ik wil mn kleine graag dragen als hij is geboren, heb binnenkort een consult bij een draagconsulent voor een doek. Maar nu biedt mn schoonzus me een draagzak van ergobaby aan, voor de makkelijk & voor mijn man bijv. Maar ik vraag me af wat jullie van dit merk vinden, is het echt ergonomisch zoals de naam doet vermoeden?

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

VogeltjeM

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:45

Dankjulliewel!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:02

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:03

Toch overweeg ik het wel, zo'n dure jas. Vanuit het idee dat ik hem een paar jaar erg intensief ga gebruiken en er hopelijk hierna nog meer kindjes komen waarbij ik hem intensief gebruik. Maar eerst maar eens wachten tot onze uk geboren is, of hij daadwerkelijk in een draagdoek wil :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:45

verootjoo schreef:
De stof vind ik nl heel fijn, maar er komt zo’n druk op m’n schouders. Het is niet echt snijden, maar de drukverdeling die niet lekker zit.
Anders vraag ik denk ik eens zo’n consulent.

Mijn consulent zei dat je met een dunne doek net zoveel kunt dragen als met een dikkere (zij draagt haar 6-jarige er nog regelmatig mee) maar dat er meer aankomt op de knooptechniek. Dat je a.h.w. sneller "vergeven" wordt bij een dikkere doek als je knoop niet 100% is. Dus misschien idd een consult overwegen.

Dat gezegd hebbende: ik heb naar aanleiding van mijn draagconsult mijn eerste ringsling besteld. Er staat ook "ringsling" op de verpakking. Maar geen ring te zien, die horen er toch al in te zitten neem ik aan? :+

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:01

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:06

Britt schreef:
Met mijn dunste doek kon ik B dragen tot een kilo of 8, daarna vond ik hem echt niet meer fijn. Maar nu voor T kan het weer prima. Toch pak ik sneller mijn andere doekjes, want ik merk dat ik toch verwend ben geraakt met andere blends :P
Die zijn ook dun, maar anders geweven en andere blend, waardoor ze heel anders dragen en aanvoelen.

Oeh, heb je tips voor fijne dunne doeken voor een beginner? <<)

Ik wil ook nog een geweven draagdoek voor mijn newborn, naast de ringsling. Mij is de hoppediz ultralight aangeraden, maar die komt maar in een paar saaie kleurtjes vind ik :o

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:04

Denken jullie dat deze doek geschikt is voor het dragen van een kleintje, en voor mij als beginner? Of zou hij wat lastiger te knopen zijn ivm de dikte? Vind hem zo mooi maar mijn draagconsulent zei dat ik er best eentje van max 200gr kon nemen.. :P

https://www.vonvavoom.nl/nl/little-frog ... gdoek.html

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:44

Dank jullie wel! Dan zie ik er toch maar vanaf... met pijn in mijn hart :o

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:43

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:52

marrlinde schreef:
Wat houdt op reis in?

En wat een lijst joh. Match je bij haar outfit? :))
Mijn man en rekening zouden gek worden als ik zo'n hoeveelheid doeken zou hebben...

Kreeg mijn nieuwe vandaag binnen, hij zit er duidelijk een stuk steviger in. Gelijk uit de verpakking even snel een testwandelingetje gemaakt naar de supermarkt, bevalt goed!
[ [url=m/sMtYkv.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Let niet op m'n "ik ben al weken ziek en kind blijft maar tanden krijgen" hoofd en wallen... := )

Oh gaaaf dat is degene die ik ook op het oog heb. Voor als hij wat groter is :D hij is nu nog bib haha.

Ik vraag me ook af hoe zo'n "reisje" werkt? En wat is daarvan het voordeel voor de eigenaar? :=

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:59

Hier een plakbaby van 3 weken oud, ik herken het nu al :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:15

Ik heb inmiddels ook een drager, van Ruckeli een Duits merk :) geschikt vanaf newborn tot en met rugdragen. Na de bevalling zijn mijn hersenen echt pap dus dit is wel zo makkelijk voor nu...

Afbeelding

Krijg zelfs mijn RS niet goed, laat staan een doek geknoopt -O- Ondanks al 2 consulten bij verschillende consulenten. Dus heb me er voor nu maar even bij neergelegd. Kraamdementie ipv zwangerschapsdementie..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:22

Chubby schreef:
Britt schreef:
En gelukkig, want dat scheelt me toch even een hoop geld :+

:')

Ik zou eigenlijk nog een Indio (Prima) willen in een meidenkleurtje, maar die vind ik niet zo veel meer te koop helaas.

Voorlopig moet ik het met deze doek doen. Heb ook nog een Gira ER maar da's meer een doek voor wat "meer kind".

[ [url=m/cvv5yF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een supermooie doek!! Welke is dat?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:46

Mijn man is ook helemaal fan en draagt nog meer dan ik, maar wij hebben dan ook een plakbaby dus voor een beetje rust moet hij wel :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:07

verootjoo schreef:
Hier idd ook plakbaby. De slaapjes overdag doet hij het liefst in de doek :=

Idem hier, lang leve de drager... zelfs met wandelen wil hij niet in de kinderwagen, alleen gedragen worden. :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie