Draagdoek

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:19

Hallo,
Mag ik hier ook mee kletsen?
Ik heb twee kinderen, van bijna 3 en 4,5.
Mijn verzameling bestaat momenteel uit een storchenwiege inca Mt 5(mijn eerste doekje), natibaby monkey island Mt 6, een manduca petrol, een diens drager custom made en een kibi licht bruin met stippen. Die laatste draagt mijn partner mee.
Vooral de jongste draag ik nog veel met dagjes uit ed. Maar de oudste ook nog regelmatig. Zij is een heel gevoelig meisje en dan is er niks fijner dan even bij mama op de rug.

JustMe8484

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:09

Ik heb een 3 in 1 draagcover van hoppediz. Ideaal ding. Fleece deel, regen deel, kun je los gebruiken of samen. Met een ukje droeg ik ermee op de buik. Cover over kind heen en dan jas los aan. Vaak onderste deel dicht zodat het niet zo wappert. Maar met een wat groter kindje wat ook af en toe wil lopen droeg ik met drager over de jas en dan de cover erover. Als kind dan toch even wil lopen gaat dat ook makkelijk.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:16

Die 3 in 1 van hoppediz heeft bandjes die die je of gekruist of om je armen kan doen. Dan zit je niet met iets om je keel. Die vind ik in de winter met de twee lagen heerlijk. De regenlaag houdt ook wind tegen waardoor hij echt lekker warm is met kouder /guurder weer

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:08

Ik gebruik voor mijn strekkende peuter van 15 kg de shbc. Ik krijg de dh niet onder de knie en de shbc is voor ons beide heerlijk dragen

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:20

Ik heb een storchenwiege inca. Dat is een dun katoentje en vond ik heerlijk met newborn.

Nu ook een natibaby linnenblend maar die is idd behoorlijk stug. En dan heb ik 'm al tweedehands. Voor mijn peuter en kleuter van beide 15 kg prima. Maar niet elke knoop krijg ik er goed mee. Zou 'm nu nog niet voor een new born gebruiken. Maar hoop stiekem dat ie nog zacht wordt want ooit hopen wij nog op een 3e

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:13

Oh ik heb echt nooit problemen gehad met het snijden van de storchenwiege. Vond 'm juist heel prettig. Maar geloof dat ik wel vaak of een rolletje had, of de bovenkant net dubbel geslagen. Dat scheelt snijden. In de knietjes nooit last van gehad en zelf ook niet eigenlijk.
Ook fijn zo dun omdat ik het dan makkelijker vond te bepalen wat ik uk er onder aan deed. Ook in de zomer vond ik 'm heerlijk. Veel gedragen in de bergen met hogere temperaturen en dan is zo'n dun katoentje echt heerlijk

Oh en een vriendin die haar uk tot nu toe alleen in de draagzak in slaap kreeg heeft 'm laatst geleend en dat was de eerste keer dat een doek bij haar zoontje sleepy dust had!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:29

Ah ja, ik heb de mijne tweedehands gekocht en die was dan ook al boterzacht. Vandaar dat ik mij geen voorstelling kan maken bij een stugge storchenwiege, haha

Ik kon mij überhaupt pas een voorstelling maken van een stugge doek toen ik de natibaby kreeg...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:12

Hallo,
Mag ik mij hier ook melden? Misschien al wel eens gedaan maar nu zwanger van de 3e zou ik graag (weer) mee kletsen!

Ik heb gelijk een vraagje, wie weet kunnen jullie mij helpen.
Ik zag laatst op fb een draagdoek met bloemen van een Japanse sierkerd voorbij komen. Een licht roze. Het was een nieuwe release. Ik kan 'm echter nergens meer vinden. Als ons kindje straks een meisje blijkt te zijn is dat echt mijn diso. Maar ik weet gewoon niet meer welk merk het was en diverse zoektermen leveren mij alleen andere doeken op.
Wellicht heeft iemand van jullie een idee?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 07:15

Chubby schreef:
Didymos kersenbloesem?

Ik heb een oudere versie op de kop weten te tikken, erg mooi!

Ja dit is 'm! Zo raar ik had al eens op didymos kersenbloesem gezocht en niet gevonden, alleen oudere versie idd maar die was net anders. Nu op didymos zelf gezocht en gevonden. De didymos cherry blossom yayoi. Is het.
Mijn ouders hebben zo'n boom in de tuingehad en vond 'm altijd zo mooi. Uiteindelijk is hij omgehakt, vorig jaar. Zo zonde hij heeft er echt mijn hele leven gestaan. Deze doek heeft echt dezelfde kleur als die bloemen en vind 'm echt prachtig. Dus als het een meisje is leek me dat een mooie herinnering aan de boom...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:55

singa schreef:
JustMe, wat een leuk verhaal bij de doek. Heb je hem al besteld? Succes nog met de zwangerschap!

Hopelijk vandaag meer succes, Yalou!

Wat betreft zachte ringslings: welke merken en/of blends raden jullie aan? Die goed ademen? Ik had gedacht dat tencel daar prima aan zou voldoen. Nuja, ik gun de doek nog even het voordeel van de twijfel, misschien wordt hij vanzelf wat zachter.

Nee, we weten het geslacht nog niet en ik vind deze voor een jongen toch echt te roze. Dus ik hoop 'm als kraamcadeau van m'n ouders te kunnen vragen als het een meisje is, haha.

Ik heb ooit een heel goedkope katoenen ringslang gekocht. Weet niet eens welk merk meer. Maar daar werd ik niet blij van. Nooit meer gebruikt. En nu anti ringsling. Ik zou dus wel aanraden om er wat meer geld in te steken zodat je niet dezelfde fout en frustratie krijgt als ik...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:24

Ik vind dh en ruck ook lastig. Als het niet te warm is knoop ik met de shbc. Deze heb ik geleerd met een consult omdat ik een strekkertje had. Vind het een fantastische knoop en super stevig. Ik weet niet wat de reden is dat jij dh en ruck niet fijn vind maar dit is voor mij echt de uitkomst.

Ik heb een kokadi draagzak gehad, van doeken stof dus, maar vond deze zeker niet zo comfortabel als een doek.

Zelf zweer ik nu bij mijn costum made van diens. Die van mij heeft alleen achterkant van rugpand van doeken stof voor het leuk zeg maar. Andere laag en de rest is van canvas. Voor mij is het vooral de heupband die het 'm doet. Heb bij veel dragers dat ze te slap zijn en dubbel klappen. Dus ik vind juist een stevigere band fijn, en dat heeft deze op mijn verzoek.

Ik heb hetzelf nooit geprobeerd maar kan me voor stellen dat een half buckle misschien ook meer in de buurt komt?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 04:57

Yalou: gefeliciteerd gave aankondiging!

Hebben hier mensen ervaring met de truien van lennylamb?
Ik kan via een vriendin voor 25 euro de nieuwste versie van sweat stof overnemen en via marktplaats een oudere versie van fleece.
Ik heb een draagjas die net niet super zit en waar hals van mij en kleine erg open zijn.
Ik zoek met name iets om snel aan te kunnen trekken bij o.a. Naar school brengen van de oudste twee. Maar vraag me af of deze dan warm genoeg zijn en welke ik beter kan nemen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:20

Britt schreef:
Fleece zal altijd meer lucht doorlaten is mijn ervaring. Maar wat volgens mij het grootste verschil is tussen oud en nieuw is dat de nieuwe een rits moet hebben waardoor aantrekken makkelijker gemaakt wordt, dat zou altijd mijn voorkeur hebben.
Maar het zijn en blijven truien en in de winter is dat waarschijnlijk niet echt warm genoeg voor buiten. Maar voor €25 kun je je geen bult vallen, daar ben je hem ook weer zo voor kwijt, mocht het toch niks zijn.

Gefeliciteerd Yalou *\o/* <3

Is ook zo. Alleen heeft die minder mooie kleuren en in mijn beleving is fleece wat warmer. Maar hangt ook af van de kwaliteit fleece.
Ik vind 2e hands fleece zonder te zien ook wel lastig kopen. Bij vriendin weet ik zeker dat 't goed zit en wat ik krijg voor m'n geld.
Oh dilemma dilemma, hahaha ik ga nog een uurtje twijfelen

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:56

Ik heb een draagjas van bonprix waar je ook mee kunt rugdragen. Heb 'm nog niet uitgeprobeerd met rugdragen maar met buikdrager is hij bovenaan erg bloot.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie