Draagdoek

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

DiantaM

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:38

Oh heerlijk quera daf is extra genieten.

Ik begin wel echt fan te worden van de RS. Heerlijk om haar hier in te hijsen. Ik moet alleen nog wat tips hebben want bij het aan trekken zakt die ring toch flink

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:15

Nope!

Lautje, mooie AP doek. Ben niet zo van dat motief maar ik vind het wel mooie kleuren.

Wij zijn net terug van vakantie en heb mijn RS bijzonder veel gebruikt. Heb een AP zebra met katoen en linnen en dat ding is zooooo fijn. Echt veel plezier van.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:08

_lautje_ schreef:
[ [url=m/faeOZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijke doek! Julia kon er ook heel fijn in met een Robins Hip Carry. Vond ze ook echt leuk en gezellig.
Met Sophie moet ik nog even oefenen met die knoop. Had m afgekeken van de tutorial van Lenny’s Lamb omdat ze deels voorknoopte wat mij ideaal leek voor naar de psz brengen ofzo. Kan ik thuis voorkknopen en dan daar Sophie er snel instoppen. Handiger dan sjouwen met maxi cosi.

Hij staat je prachtig!

Ringsling is dan ook makkelijk hè? Daar ben je ook binnen een paar seconden klaar mee.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:44

Peppertree schreef:
Wat een lijst, Yalou! Wel gaaf :)

Ik heb mn ByKay ringsling, Yaro la Vita Autumn Rainbow en ergobaby draagzak te koop gezet. Hoop dat ik van de opbrengst een fijne ringsling kan kopen.

Heb er nu een gezien met baby alpaca. Klinkt heel fijn!

https://www.slingomama.nl/nl/yaro-ring- ... sling.html

Vanaf hoeveel kilo zijn babies ‘bigger’ :o ?

Is een Leopard patroon toch? Heb je misschien al naar de Leopards van Artipoppe gekeken? Daar zitten ook hele fijne doekjes bij.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:39

_lautje_ schreef:
Hier met 6,5 maand net over van 62 boven naar 68
En 56 broekjes naar 62.

74 met 3 maanden is wel heel zeldzaam hoor. Meestal is dat rond de 6/7 maanden :Y)

Hier ook eentje die dat met gemak haalde. Maar ze kwam er al erg groot uit.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:23

Mn joolz gaat altijd mee naar de dierentuin, al is het voor de spullen. En daarin wissel ik de jongste dan af met lopen en in de ringsling. Voordeel van de ringsling is dat ze er dan snel in en uit kan en ze niet zo strak zit met haar armpjes.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:35

Liselot schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met zogenaamde aquaslings?
Mijn oudste zwemt enorm graag en wij gaan dus vaak naar het zwembad (is een subtropische, dus lekker warm). Squish wil ik dus vanaf een week of 10/12 lekker mee gaan nemen.
Hoe zit het met comfort en warmte regulatie van de baby? Normaliter krijgen ze het snel koud in het zwembad (al dan niet in het water) en is een halfuurtje doorgaans meer dan zat. Maar kan je op deze manier een uur of 2 blijven?

Ik denk dat je ook met een aquasling niet heel lang in het water kunt blijven. Buiten het water natuurlijk wel als het een aangename temperatuur is. Let wel op dat sommige zwembaden er moeilijk over doen en het niet toestaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:59

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:38

Of bedoel je dat je hem nog niet in een zitje voorop wil hebben? Ik heb dat altijd gedaan zodra ze goed kunnen zitten. Niet wanneer ze zelfstandig tot zit kunnen komen. Nu was dat bij die van mij ook redelijk snel.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:25

Voor de draagzak en fiets gelden volgens mij andere normen. Voor de meeste houdingen op de rug moet hij inderdaad zelfstandig tot zit kunnen komen. Maar voor een fietszitje moet hij gewoon goed zelfstandig kunnen zitten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 13:12

Tink89 schreef:
DiantaM schreef:
Voor de draagzak en fiets gelden volgens mij andere normen. Voor de meeste houdingen op de rug moet hij inderdaad zelfstandig tot zit kunnen komen. Maar voor een fietszitje moet hij gewoon goed zelfstandig kunnen zitten.

Mijn fysiotherapeut is het daar ontzettend niet mee eens, die zegt dat kindjes écht pas op de fiets mee mogen als ze zelfstandig tot zit komen.

Ja ik heb het ook nooit eerder gedaan, mijn kinderen zijn van de zomer dus pas de zomer erna gaan fietsen. Maar ik heb het nog nooit anders gelezen.

Als je er over nadenken.. een fietszitje lijkt mij veel belastender dan een goed ondersteunende draagdoek. Dus het klinkt logisch wat je fysio zegt.