Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Ladybird, Hanmar, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

daarisdekaas

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:22

Sinds een half jaar was ik mijn gezicht consequent 's ochtends en 's avonds. Ik gebruik een gezichtsreiniger van neutral, voor overdag nivea dagcreme met SPF en voor 's avonds iets van een olie. Nu is dat arganolie. Ik merk dat mijn huid hierdoor over het algemeen wat rustiger van is geworden dan daarvoor (afgezien van normale verstoringen door hormoonschommelingen, stress etc.). Ik gebruik meestal geen make-up, maar als ik die op heb haal ik dat eraf met een beetje olie en was ik daarna m'n gezicht als hierboven.
Hierbij moet ik zeggen dat ik wel in de grote stad woon en ik sta ervan versteld hoe vies mijn gezicht soms is na een normale dag in de stad als ik eens mijn gezicht schoonmaak met een wattenschijfje, ook als ik geen verder make up op heb gehad.

Ik ben het eens met het idee van 'less is more' als het gaat om gezichtsverzorging. Soms zie ik van die beauty goeroes online met een 5-staps gezichtsreinigingsroutine met allerlei dure producten en ik zie echt niet waarom dat nodig is (alhoewel ik ook niet minstens 3 lagen make up op heb, dat zal ook nog uit maken). Maar natuurlijk is er ook een niet verwaarloosbaar aandeel dat ligt aan je levensstijl, waar je woont, je hormonale huishouding, en je genetische achtergrond.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie