Ik word er zelf stapelgek van..
Sinds jongs af aan ben ik een fanatieke knarser. Heb sinds een aantal jaar een speciaal knarsbitje om mijn tanden te beschermen. Mis de helft al van mn kiezen (voortanden doe ik het gelukkig niet mee). Paar maand geleden is er zelfs een stuk kies afgebroken.
Inmiddels heb ik zoveel pijn in mn kaak/spier (vooral rechts) dat eten heel pijnlijk is en eigenlijk niet te doen is, ook gapen is erg pijnlijk. Eerst was het alleen sochtends en trok t weg. Nu is t de hele dag. Loop ook rond met een zeurende pijn/gevoel van dikke wang.
Ben gedurende dag ook erg moe en wordt nooit uitgerust wakker. Het belemmerd me echt in t dagelijkse leven..
Mijn bitje slijt ook flink. Daar waar de meeste mensen er heel lang mee doen heb ik m binnen een klein half jaar kapot gebeten. Hij is toen gerepareerd met een soort gaasje, die is goudkleurig, maar er komt steeds meer zilver zichtbaar (slijtage). In het ziekenhuis hebben gezegd hier kom je niet doorheen... nou ik dus wel

Maar wie o wie heeft de gouden tip? Ik smeer ook elke dag voltarengel op de pijnlijke plekken en dit haalt net de scherpste randjes van de pijn af..
September (eerder was er helaas geen plek) ga ik weer naar mn tandarts en bespreek ik t daar ook even..