Hoofdpijn na zwangerschap

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gwenvd

Hoofdpijn na zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:08

Wie heeft dit ook gehad en wie heeft een idee wat ik ermee kan?

Mijn zoontje is nu 2 maanden, helaas heb ik voor de 2e keer erg last van het ontzwangeren. De hormonen komen mijn oren uit sinds ik 3 weken terug ongesteld werd.

Ik heb non-stop hoofdpijn, boven mijn rechteroog. Pijnstillers helpen matig, het ene moment beter dan het andere. Als het te erg is kan ik niet meer nadenken of functionere (niet handig met 2 kinderen).

Ook slaap ik vreselijk slecht, niet door de baby hoor maar door die hormonen. Uren lig ik wakker terwijl ik doodmoe ben. Vannacht ben ik in huilen uitgebarsten omdat ik het zo niet meer trek. Ik weet nog van de vorige keer dat het echt uitzitten is, ineens is het over maar ik voel me echt heel alleen in dit stuk. Niemand om me heen herkend dit en begrijpt hoe zwaar het is met non-stop hoofdpijn.

De huisarts geeft aan een spiegel op te bouwen met pijnstillers, dat doe ik nu ook maar het komt er geregeld gewoon doorheen 2 uur voor ik nieuwe pijnstillers kan nemen. Ik neem nu PCM en alsnog te erg is een advil of ibuprofen.

Ik word heel chagrijnig ervan, ben kattig tegen mijn man en oudste zoontje terwijl zijn het njet verdienen. Ze zijn heel lief en kunnen er ook niks aan doen. De baby kan ik soms helemaal niet hebben, die zit echt aan me vast geplakt anders huilt hij snel en daar kan ik helemaal niet tegen. Al moet ik zeggen dat de laatste dagen hij wat langer kan spelen.

Ik hoop dat iemand het herkend zodat ik me niet zo alleen meer voel :(

Gwenvd

Re: Hoofdpijn na zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:14

Nee geen borstvoeding meer. Daar ben ik ook snel mee gestopt. Het begon pas toen ik bijna ongesteld werd.

Toen ik ooit aan de pil was had ik hetzelfde.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:30

Kiomiamigo: dank ga ik opzoeken

Taffje: ja mijn moeder heeft wel hoofdpijn gehad maar ook jong haar baarmoeder verloren door een vleesboom.

Keet: eerste bevalling ingeleid en toen ruggenprik gehad. Dit keer zonder iets bevalllen. Pijnstilling of medicatie bedoel ik.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:48

Ah oké dat wist ik niet.

Zonnebloem, ja zou dat kunnen helpen? Ik had me eigenlijk voorgenomen geen hormoon meer in mijn kijf te stoppen. Wil me ook laten steriliseren tzt

Nee nog geen bloed laten prikken, ook niet heel veel bloed verloren maar kan altijd weer laten prikken.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:54

Ja? Ik dacht dat he dan ook lichtflitsen enzo moest zien.
Ik ga morgen wel maar t spreekuur.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 10:52

Veriye, hoe lang heeft het geduurd?
Sillyb ik heb toevallig morgen een afspraak bij een bekkenbedemfysio. Misschien weet zij ook iets?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 13:59

Bedankt voor alle reacties!

Ik zou nooit zomaar wat innemen hoor, altijd in overleg met de ha.

Veriye: pfoe wat lang, hoop echt dat t eerder weg gaat.

Polly: tja ik doe men best maar met een 3 jarige, een paard en een huishouden best lastig. Ik vind t ook niet erg als hij bij me zit of in de draagdoek maar alles is me ju gewoon een beetje teveel. Ik voel me zo opgesloten.
Vanaf vrijdag gat hij wennen op de opvang, dan hoop ik wat meer rust te vinden.

Dieselpaard: zou goed kunnen hoor dat het ook een combi van slaaptekort is. Ik snap ook gewoon niet waarom ik niet slaap. Ik had dat vorige keer dus ook sn het is zo vreselijk frustrerend.

Ik heb Een hele lage bloeddruk, hierdoor snel flauw en licht in men hoofd maar dat is wel aardig onder controle.

Net bij mijn paard geweest met de kids ( heb daar een oppas) nu helemaal uitgeput thuis. Hopelijk kan mijn man even de zorg overnemen dat ik even kan slapen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 14:21

Morganlefay schreef:
Klinkt alsof je hormoonhuishouding een beetje van slag af is (baby blues). Hop naar de huisarts en bloed laten prikken.

Dat idee heb ik ook. Morgen ga ik weer naar ze toe want ik moet wel voor mijn kindjes kunnen zorgen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 17:06

Paard is echt mijn ontspanning maar wellicht een beetje minder.

Ik ga ook een stapje terug doen. Vanavond heel vroeg naar bed met melatonine, mijn man doet de nachtvoeding.

Krijg net bericht van een vriendin die net is bevallen dat haar dochter al 6 uur achter elkaar slaapt. :( onze eerste week was een hel door borstvoedingsellende.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 18:44

Dank jullie wel, wil ik inderdaad niet horen. Ik ben al heel blij met mijn zoontje hoor, die heeft tussen 19.00 en 20.00 de laatste fles en dan om 3 uur weer.

Mijn oudste sliep pas door met 2,5 zeg maar 2 maanden voor de jongste kwam.

Mijn man helpt veel, hij werkt voor zichzelf en stopt vaak al tussen 4 en half 5. Ik heb wat dat betreft echt niet te klagen. Maar hij moet wel centen verdienen dus kan ook niet helemaal niks doen. Hij kookt wel altijd en doet de oudste in bad.
Ik denk ook dat ik misschien teveel druk op mezelf leg als ik ook maar even mijn handen vrij heb, dan race ik door het huis voor het huishouden.
Alles bij elkaar heb ik T niet slecht en gaat T allemaal wel goed maar die hoofdpijn en niet kunnen slapen nekt me gewoon.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 19:24

Ja ik zal het vragen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 08:46

Ben net terug, eerst beginnen met PCM 4 x per dag en aanvullen met 3x per dag advil, naproxen of diclofenac. Advil heb ik liggen dus daar maar mee beginnen. Als T niet helpt weer terug.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 09:39

Ik geef geen borstvoeding :)

Opzich vind ik het prima, ik weet de oorzaak en dat is uitzitten tot alles weer stabiel is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie