Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Banyu

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 11:36

Ik gebruik Rituals, dat is wel echter waar mijn face goed op reageert.

Gebruik de cleansing foam, tonic & dagcreme van de sensitive!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:56

Wie stoomt zijn/haar gezicht wel eens? En doe je dit dan voor of na het douchen? :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:37

Xritt schreef:
viphorse schreef:
Ik wil graag the ordinary proberen maar kom er gewoon geen wijs uit

Hier het zelfde probleem :j
Ik denk dat veel Google helpt. Die vrouwen, vooral meiden bij de Douglas weten ook niet altijd waar ze het over hebben. Ik heb geen fijne ervaring. Ik zoek het liever zelf uit.

Nu hoor ik de laatste tijd ook van vriendinnen, de yogaclub :D en op mijn werk. Heel veel goede ervaringen over Rituals. Ik gebruik het voor mijn lichaam. Maar voor het gezicht nog nooit gebruikt.

Van Rituals is mijn gezicht echt super rustig en kalmer geworden!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:02

IMANDRA schreef:
Rituals daar kan ik juist minder goed tegen, maar heb ook een vrij droge en gevoelige huid :)).
Had zelf The Ordinary producten maar nu ik op accutane zit gebruik ik op aanraden van de dermatoloog alleen micellair water en LRP hydraterende creme plus soms op plekjes aquaphor en LRP cicaplast gel. En lipbalsem. Heel. Heel. Veel. Lipbalsem.

@viphorse: Hier staat veel informatie! https://theordinary.com/regimenguide
Ik had zelf (droge & gevoelige acne-prone huid) niacinamide, hyaluronzuur en salicylzuur in mijn routine, samen met een FAB cleanser en La Roche Posay moisturizer. Vind TO wel echt heel fijn en betaalbaar!

Wist je dat Rituals vernieuwd is? Voorheen kon ik er ook niet tegen met m'n gevoelige huid. Maar sinds het vernieuwd is, reageer ik er super op!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:11

Sinds het nu de Namasté is. Geen precies meer wanneer eigenlijk.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:54

Iris82 schreef:
Ik ben sindskort helemaal fan van de Neutrogena hydro boost gel. Wat een aanwinst. Kan alle andere producten overboord gooien.

Wat is dat voor iets? :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:44

Iemand toevallig ervaring met Paula's choice, voor probleemhuid?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 13:54

Matheno schreef:
Banyu schreef:
Iemand toevallig ervaring met Paula's choice, voor probleemhuid?

Jazeker. De exfoliant is écht een droom!

Welke precies, die zwarte die ik ineens zooovaak voorbij zie komen?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 02:25

Toch maar besteld paulas choice, ik ben benieuwd.
Laatste tijd beetje stress, en ineens sinds paar dagen of naja 1 a 2 weken zit ik weee lekker onder de acne bulten :(

Paulas choice 15% korting nu, en nog 5 euro extra ivm nieuwsbrief

Misschien dat ik die van douglas ook wel eens ga proberen :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:10

De exfloriant ontvangen van PC. Straks eens gebruiken ben benieuwd hoe blij iedereen hier mee is. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:44

Matheno schreef:
Banyu schreef:
De exfloriant ontvangen van PC. Straks eens gebruiken ben benieuwd hoe blij iedereen hier mee is. :)

Ik weet niet hoe gevoelig je gezicht is, maar anders wel eerst even opbouwen. Ik gebruik het vooral savonds met daarna een goede hydraterende crème. Resultaten volgen heel snel!

Doe ik ook inderdaad. Nu sochtens rn savonds. 3x gebruikt tot heden :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:23

Ik ben toch aan het overwegen om over te stappen naar de Paula's Choice producten!
Mijn huid is laatste tijd zo erg, onderhuidse puistjes, vooral voorhoofd, neus en kin vet.

Maar vind het lastig om te zien welke huidtype ik nu heb. Volgens Rituals die ik eerst gebruikte, had ik een gevoelige huid, en gebruikte ik de sensitive lijn. Maar de nachtcreme was hier te vet van, en daar kon ik niet tegen! :(

2x genruikt, met spatel, nu op MP gezet, maar denk dat dat niet heel goed verkoopt, wat ik snap hoor.. :(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:06

Matheno schreef:
Banyu schreef:
Ik ben toch aan het overwegen om over te stappen naar de Paula's Choice producten!
Mijn huid is laatste tijd zo erg, onderhuidse puistjes, vooral voorhoofd, neus en kin vet.

Maar vind het lastig om te zien welke huidtype ik nu heb. Volgens Rituals die ik eerst gebruikte, had ik een gevoelige huid, en gebruikte ik de sensitive lijn. Maar de nachtcreme was hier te vet van, en daar kon ik niet tegen! :(

2x genruikt, met spatel, nu op MP gezet, maar denk dat dat niet heel goed verkoopt, wat ik snap hoor.. :(

Je kan online een test doen bij Paulas Choice. Misschien word je daar wat wijzer van.

Ik had daar inderdaad al na gekeken, maar dan kom ik op de gecombineerde/vette huid uit als vette huid.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:38

Het is inderdaad best prijzig, dit had ik ook bij Neoderma als Decaar, en uiteindelijk weinig tot geen verschil. ik heb gewoon echt een probleemhuid denk ik! :( Baal daar zo van!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:41

@EMR; klopt. Hier ga ik volgende maand toch maar poging doen tot een proefsetje van Paula's Choice te nemen. Ben echt zooo klaar met m'n huid! :(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 22:54

xxxmh schreef:
Gebruik nu paula's choice 3 weken en merk wel echt verschil. Helaas vandaag zwarte piet gespeeld dus mijn huid voelt echt heel droog en strak aan want mocht geen nacht en dagcrème gebruiken en schmink is ook niet echt goed haha

En welke gebruikte je precies als ik vragen mag? Mij werd de Clear ezyra streght ofzo iets aangeraden!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:09

Castilja schreef:
ItsMe2 schreef:
Castilja: dat klinkt mij allemaal bekend in de oren. Dus misschien is die crème het proberen voor mij ook waard.
Reinig je verder je gezicht nog? Of alleen met water?

Nee heb echt een routine om te reinigen! Ik wissel af tussen 'sleepy face' van Lush (aanrader!) en een cleanser van Dermalogica, maar dat is een fullsize verpakking die ik ooit eens gekregen heb bij een abonnement en enorm duur is. Werkt (helaas) super goed maar kan een nieuwe verpakking niet echt betalen :')

Ik merk als ik mijn huid met de juiste producten verzorgd de onzuiverheden echt uit blijven, zou de crème van Weleda zeker eens proberen!

Mag ik vragen welke cleanser van Dermologica?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:32

Voor nu proefsetje van Dermologica aangevraagd. Misschien hierna van Paula's choiche proberen. Kijken wat ik fijn vind e.d

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:43

ItsMe2 schreef:
Ik heb de crème van Weleda gekocht. Heb het vanochtend een keer gebruikt, dus kan nog niet oordelen of het werkt of niet. Het zorgt in ieder geval nog niet voor irritatie ;)

Ben er benieuwd naar, laat je het ons weten? :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:18

Zojuist proefpakketje van Dermalogica bibnen gekregen! Tot nu fijn spul, ben echt benieuwd! :D zou voor twee weken moeten zijn!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:32

ItsMe2 schreef:
De gezichtscrème van Weleda zorgt er nog steeds voor dat mijn huid kalmeert. Ik heb ook de Sleeply Face van Lush, maar weet nog niet zo goed hoe ik deze gebruiken moet.. Zowel droog als nat lijkt het er op dat er niet heel veel gebeurd..
Iemand een idee?

Die Weleda wanneer gebruik je die? :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:40

Welke creme van weleda hebben jullie de normale of de light?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 03:23

Lekker dom! Ik zag de weleda light variant. Bleek het de rozen te zijn, en niet de amandelversie. Lekker dom! :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:39

Hier nog steeds niet HET spul gevonden! Dermalogica niet, PC niet. :+

Laten we er vanuit gaan, dat ik écht een probleemhuid heb ofzo.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:52

Kent iemand het merk: Neutrogena en is het iets?