Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

ruitje

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:05

Ik meld mij ook, loop nu traject bij het NOK, vond de eerste bijeenkomst niet zo nuttig hoop dat de 2e beter gaat :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:45

Lau, ik zit in een groep met ook wat jongeren. Het zijn echt niet alleen oudjes die deze keuze maken.

Ik maak mij het meeste zorgen over los zittend vel, zijn er hier ervaringen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:57

Dat zijn de goede verhalen haha :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:38

Dit is voor mij echt een motivatie, wat ben je prachtig!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:38

Ik lees dat meer, is dat structureel of alleen bij stress oid?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:25

He bah, ik krijg ook een sleeve en ging er vanuit dat ik geen dumping zou hebben :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:52

cissy schreef:
Ik heb wel 6 eetmomenten en eet van alles. Kom niet altijd aan mijn eiwitten omdat ik slecht vlees kan eten en bijv geen kwark en huttenkase etc lust. Vlees vult enorm en hou er lang een vol gevoel van. Ben slechte groente eter helaas.
Sportschool gaat m niet worden, ik heb een hekel aan moeten sporten. Heb eigen paard in halfpension en rij nog wel eens paarden van stalgenootjes. Genoeg sporten denk ik.
Fysio bij NOK zei dat paardrijden geen sport was, kon m wel wurgen!

Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik de operatie nog moet en niet weet hoe ik me daarna voel. Maar ik krijg elke week 3 x te horen dat de operatie niet het wondermiddel is maar je echt je eetpatroon moet aanpassen en moet sporten. Als ik jouw post lees denk ik dat je misschien niet genoeg aangepast hebt?

Maar nogmaals, misschien deel ik over een jaar je mening en zit ik ook te balen van mijn keuze :)

Faline, super tof om te lezen allemaal, bijzonder dat je nu gewoon ondergewicht hebt :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:04

Heftig om te lezen Pien, hoop dat het nu beter gaat! Meisje, dat klinkt goed, hoop dat ik me ook zo snel goed voel tzt !

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:12

Traject bij NOK is nu wel beter maar dat komt vooral door mijn groep, niet perse door de informatie van het NOK. Ben ook niet ontevreden en denk dat het traject me wel geestelijk wat beter voorbereid :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:56

Ik ben wel bijgedraaid, laat de irritante mensen links liggen en heb veel aan de rest van de groep :) . Ben blij dat ik dat traject toch heb doorlopen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:07

kim_1990 schreef:
Hoi jorien en wees welkom!
Ik vind je ook niet zwak, de keuze voor een hulpmiddel is een dapper besluit.
Daarom ben je juist niet zwak, maar eigenlijk sterk.
Ik merk in mijn omgeving dat mensen er veel te makkelijk over denken...alsof een GBP super easy is om te krijgen, je zelf niks meer hoeft te doen en het komt vanzelf...in tegenstelling tot dat, kan het mentaal zwaar zijn, moet je echt zelf nog wel veel doen wil je dat bereiken wat je voor ogen hebt, en is het verre van makkelijk.
De ene heeft geen complicaties, kan alles hebben en heeft nergens last van, dat is wel “makkelijk” maar een ander heeft erg veel last van complicaties, kan weinig tot niks hebben...dat is dus absoluut niet makkelijk.

Knap dat je de stap hebt gezet en heb bewondering voor je dat je jezelf zo terug geknokt hebt nadat je je toppunt bereikt had...petje af.

Succes met je gesprekken, denk dat je er uiteindelijk geen spijt van gaat krijgen.

Ik vind het wel boeiend dat zelfs onder de geopereerden er dus oordelen zijn over wat ' makkelijk ' is, ook als iemand alles kan eten en geen complicaties heeft kan het voor diegene nog een enorm zwaar traject zijn.

Las vandaag op FB ook iemand die speciaal met mensen van boven de 150 kilo een aparte groep wilde.

Ik vind dat een boeiend verschijnsel :) .

Ik denk dat je het niet zo bedoeld, maar het raakt mij en wilde er toch even op reageren :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:31

Dat zeg ik ook op het laatste, maar het is voor mij net zo moeilijk om te horen dat het ' makkelijk ' is zonder complicaties als het voor een ander is om te horen dat het ' de makkelijke ' weg is. Dat probeer ik ermee te zeggen zonder dat ik er te ver op in wil gaan :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:43

Dan zijn we het met elkaar eens :) .

Jorien: op de avond van te voren zat ik nog op 50/50, volgens mij ben je er nooit 100% klaar voor want hoe doe je dat? You can do this!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:04

Ik heb op dit moment nogal wat emoties, volgens mij ligt mijn hele hormoonhuishouding door de war :') . Ik ben nu 1 maand na mijn operatie en al op de helft van mijn geschatte gewichtsverlies.

Ik heb het daar het moeilijkst mee, met mijn verlies aan scherpte, moeheid en mijn emoties.

Dus mijn tenen zijn mogelijk ook wat langer dan normaal :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:26

daffodil schreef:
Niet teveel uitgeven hoor Nimber, ik heb in een jaar tijd vier keer een nieuwe garderobe aan kunnen schaffen!

Ruitje, ik ging net zo hard idd. Toen ik op half jaar controle kwam, is dat ook mijn zorg geweest...stopt het wel. Dat duurde even en ik ging idd richting te laag maar heb met wat aanpassingen dat weten te vermijden. Inmiddels al ruim 1,5 jaar op hetzelfde gewicht. Ik sta ook niet meer op de weegschaal.

Pas voelde ik me heel erg opgeblazen en dacht oh oh zou ik dan nu aangekomen zijn? Niks.....gewoon nog steeds hetzelfde.

Ben benieuwd naar je aanpassingen :) .

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:31

daffodil schreef:
Ruitje, ik was op gesprek en toen werd ik gewaarschuwd. Mocht nog 4 kilo afvallen en anders moest ik aan de bel trekken, dus ik zeg ja en wat dan. Dus de eerste keer gaan ze je adviseren om je 6 eetmomenten op te schroeven naar 7 of 8 en als dat niet helpt, aan de vloeibare hoog eiwit zooi. En toen dacht ik, nou gadver, dat nooit.

Ik eet dus direct een keer extra gaan eten en ben nog hoger in eiwitten gaan zitten. Ik hoor wel eens mensen klagen dat ze niet aan hun eiwitten komen maar toen ik net geopereerd was, moest ik proberen om uit te komen op 65 en ik haalde gerust de 70. Nu dus nog steeds. Niet elke dag maar ik zit bijvoorbeeld nu gewoon een biefstukje weg te werken, slaap ik heerlijk op hahahaha.

Ik eet ontzettend veel vlees, vis en een enorme berg kaas. Daar doe ik het dus giga goed op en ben gestabiliseerd op een paar kilo boven die keer dat ik gewaarschuwd ben.

Ik eet dus vrij weinig koolhydraten, reageren mijn darmen echt slecht op maar gelukkig hebben ze van koekjes geen last :D Das mijn zwakte....

Boeiend dit, bedankt voor het delen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:30

Niet hard bedoeld maar laat je nu 1 verschrikkelijke medewerker bij 1 afdeling van het NOK deze keuze bepalen? Het is jouw keuze, maar zonde als je niet nog een 2e kans pakt bij een ander :) .

En misschien werkt het leefstijlprogramma wel, dan heeft het zo moeten zijn :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:09

Lau schreef:
Ik leef nog alles is goed gegaan

Goedzo! Alles word beter!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:13

Je kan dat ook lastig van te voren inschatten denk ik, of je het ' geestelijk geregeld' krijgt. Ik heb iemand in mijn groep die huilt als er maar een halve boterham opgaat en daarom nu koolzuur drinkt om de maag op te rekken. ( wij zijn 9 weken p.o.)

Ik denk niet dat je je daar op kan voorbereiden, of je dat wel of niet trekt :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:43

Ik heb ook al 9 weken geen behoefte aan chocola.

Was anders ongeveer 9 minuten :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:41

Ik heb de eerste dag morfine gepompt voor mijn vaderland, zou dat toch nog eens overwegen :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:06

Wat is de gedachte daar achter? En hoeveel zat jij boven de curve? Ik zat op 22% gewichtsverlies in 3 maanden, terwijl 22% normaal bij 6 maanden is. Maar heb hier geen ander advies bij gekregen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:32

Even een vraag.

Ik heb nu in 5.5 maand mijn TWL geschatte gewicht gehaald, niet 'express' ofzo, ik had het juist prettiger gevonden als het langzamer was gegaan.

Nu blijf ik afvallen in hetzelfde tempo. Heb bij de 3 maanden controle al aangegeven dat ik het zo snel vind gaan. Zij zien dat vaker en dat iemand dan stagneert op 6 maanden.

Nu echter val ik sinds gister flauw, terwijl ik dat niet eerder heb gehad. Hadden jullie dit op een later moment na je operatie?

Ik twijfel of ik aan de bel moet trekken bij NOK, maar het voelt zo lomp om te zeggen: Ik vind dat ik te snel afval. Toen ik dat de vorige keer zei tijdens de sessie bij de dietist keek ze me aan of ik gek was :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:37

Bedankt voor deze schop onder mijn ( tegenwoordig kleine) kont! Ik ga morgen bellen.

Bij ons hadden ze het bij GBP 35% gemiddeld Total Weight Loss en bij Sleevers 30% . En bij de 3 maanden controle keken ze op hoeveel % je zat en of dat past bij het gemiddelde wat mensen na 3 maanden kwijt zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:22

Doet mij wel goed dat het flauwvallen bij meerdere mensen voor komt. Ik heb dat namelijk nog nooit gehad :+ .

Ik twijfel ook of ik langzaamaan iets meer moet gaan eten, ik volg alles echt wel heel netjes als ik dit vergelijk met mensen in mijn groep. Zit echt aan de 6 eetmomenten en cheat heel erg weinig.

Maar 'meer' of 'ongezonder' eten krijg ik ook nog weer niet zo goed geregeld in mijn hoofd, voelt heel erg tegenstrijdig om dat nu al te gaan doen terwijl je jezelf zo ingetraind hebt op de nieuwe leefstijl.

Hadden jullie daar geen moeite mee?