[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:55

Niniane schreef:
Dreamy schreef:
Hi! :D
Ik kom even binnen vallen met een vraag :Y) ik ga volgend weekend een weekendje festival pakken en vroeg mij af of jullie nog tips hebben qua make-up. Wat blijft goed zitten? Leuke looks misschien? Persoonlijk houdt ik het 't liefst wel nog enigzins natural, maar lijkt me leuk om me toch wel iets op te tutten :j

Zou het echt gewoon naturel houden. Of je zweet het eraf of het wordt van je gezicht afgeregend en niemand kijkt er toch naar. :+

Zou ik ook doen ja. Juist op een festival draag ik vaak alleen wat waterproof mascara.
Heb je net een uur besteed aan je make-up, gooit iemand bier over je heen enzo.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:56

xRoosss schreef:
Hebben jullie tips voor een toner met een betaalbare prijs? Ik ben al een tijdje op zoek maar toch zie ik in de ingrediëntenlijst vaak dingen staan die ik niet op mijn huid wil.

Ik gebruik de toner van rituals. Die is iets van 12.50 ofzo.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:59

Linda1997 schreef:
Iemand een idee voor een lichte foundation met een gele en koele ondertoon? Ik heb er nu een aantal geprobeerd maar ze zijn ongeveer allemaal te warm en/of roze wat totaal niet matched

Geel en koel bestaat niet. Koel is namelijk een roze ondertoon. Je zou dan moeten gaan voor een warme, want dat is een gele ondertoon. Je hebt ook gewoon super lichte foundations met warme ondertoon.

Ik heb een koele ondertoon en juist vrijwel alle foundation is voor mij véél te geel.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:40

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:17

Cer schreef:
Hallo :)
Ik meld me ook :j Heb net als Yvetjes het topic een beetje sprongsgewijs door zitten nemen. Gevonden omdat ik ervaring met Morphe zocht, en kwam toen (alweer :') op bokt uit ..
Ik ontvang strakjes mn eerste palette van Morphe, besteld omdat ik op zoek was naar een goede gepigmenteerde blauw/groen mix.. Dus ik ben heel benieuwd. Ook de kwasten maar erbij gedaan (want toch bezig) :D .

Bestelt via The Make Up Box, die op dit moment offline is (superhandig) :') Dus ik hoop dat het goed aankomt :D

Ik ga nog eens even verder lezen met jullie ervaringen met eye primers, ik heb nog niet echt een superprimer kunnen ontdekken.

Oh, en qua settingsprays, ik heb nu de Mac, maar ik vind m te druppelig.. Wat is jullie ervaring met een goed vernevelende settingspray? (dat ben ik tussen de berichtjes nog niet zo tegengekomen geloof ik :) )

Ik vind die van Makeup Revolution wel fijn.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:28

Levitate schreef:
Hoi hoi, mag ik hier iets vragen? Ik heb de gouden regel al jaren gebroken (not to prime is a crime oeps) en merk dat mijn oogschaduw idd de neiging heeft uit te lopen/na enkele uren al minder mooi is (van de body shop en rituals). Nu ben ik op zoek naar een goede primer voor mijn ogen, maar ik heb geen idee waar ik er 1 moet vinden. Het liefste van een drugstore, ik heb namelijk wel goede reviews gevonden online, maar dan moeten ze vanuit de VS/VK komen en betaal ik gewoon het dubbele door de verzendkosten...

Ik gebruik de oog primer van Essence. Super goedkoop en die werkt voor mij persoonlijk het beste. Ik heb een vette huid en dus snel vette oogleden. Oogschaduw zonder primer zit bij mij +/- 30 minuten goed, mét primer een hele werkdag.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:34

Shaggy09 schreef:
Wat gebruiken jullie als gewone primer?
Ik gebruik nu al een tijdje de etos pore refining maar ik ga daar zo ontzettend van glanzen, heb al verschillende gehad maar wil denk toch naar de duurdere kijken. Drogisterijmerken heb ik bijna allemaal wel geprobeerd maar tot nu toe niet echt heel geschikt voor mijn huid naar mijn idee.

Ik gebruik de matte primer van Revolution, Estee lauder double wear foundation, gecombineerd met de matte setting spray van Revolution. Dat houdt me redelijk mat over de dag heen, zelfs met mijn super vette huid.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:06

Shaggy09 schreef:
Ik gebruik ook Estee lauder double wear en heb een olie achtige huid, dus wellicht is dat ook een goede combi voor mij :P

Heb je het al geprobeerd?

Niniane schreef:
Heeft hier iemand ooit iets besteld van lookfantastic.nl? Heb vorige week zaterdag via Glamour Day daar besteld en stond verwachte levertijd 4 en 5 oktober. Ondertussen nog steeds bij eerste puntje als je kijkt bij status bestelling.

Kan me daar echt dood aan ergeren. :=

Ja, ik bestel mijn Joico shampoo daar. Duurt bij mij meestal 4/5 werkdagen.
Moet allemaal uit Polen komen.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:26

Amandavd schreef:
Even een vraag over haar. Gebruiken jullie bepaalde haarproducten zoals haarlak etc.? Ik heb vrij dik maar ook glad haar en echt leuke haarstylen met vlechten of bobby pins lukken mij nooit zo, maar ik gebruik dan ook geen haarproducten. Misschien ligt het daar aan?

Ik heb heel fijn, maar ook heel veel haar. Onwijs stijl en glad. Ik gebruik een föhnspray die mijn haar beschermt tegen de hitte van de föhn en een beetje haarlak. Nu moet ik zeggen dat ik mijn haar altijd los draag.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:41

Banyu schreef:
Welke foundation en primer hebben jullie? :)

Voor de normale dagen gebruik ik de minerale foundation van Lily Lolo. Geen primer, wel setting spray van Urban Decay, de de slick.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:16

Banyu schreef:
Ik gebruik de mac primer en estee lauder double wear, met catrice powder.

Helaas echt een probleem huid dus altijd opzoek naar beter.

Mijn huid reageert erg slecht op primers. Misschien die van jou ook?

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:53

Banyu schreef:
Nouja, ik heb sowieso al jaren voordat ik uberhaupt primer gebruikte een probleem huid. En ik merkdat het wel goed reageert op die van MAC, vergeleken met de rest van de primers van andere merken bv van etos oid.

Ik heb zelf een enorm acné gevoelige, vette huid, daarom gebruik ik minerale foundation van Lily Lolo. Die verstopt mijn huid niet en houdt het relatief mat door de dag heen.

--

Matheno

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:23

Ik kom telkens terug op de Lash Princess van Essence. Kost werkelijk geen drol en tot nu toe toch telkens echt het beste.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:47

Banyu schreef:
iemand die deze toevallig gebruikt, gebruik normaal de mac primer. Maar deze is goedkoper met meer inhoud?

[ [url=m/E9uIrN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg hier puistjes van . Gebruik nu zelf de primer van first Aid beauty.

--

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:48

Banyu schreef:
Wat vinden jullie een goede waterproof oog makeup reiniger?

Die van Lancome. Echt een droom. Even een watje op je oog en je veegt alles er zo af. Kost wat, maar scheelt je zoveel tijd en gedoe.

--