ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:59

Naproxen en oxycodon mag gewoon Samen dat is ook opbouwschema bij pijn.
Paracetamol bij niet voldoende effect nsaid erbij nog niet voldoende effect opiaat achtige pijnstiller erbij.
Maagbeschermer is in principe ivm leeftijd bij Ts niet nodig of ze moet maagproblemen in het verleden hebben.
Bokt is er nog steeds van overtuigd zodra je nsaid hoort dat er meteen een maagbeschermer nodig is. Dit is lang niet altijd nodig en zijn hele duidelijken richtlijnen voor waar en arts en apotheek op controleert. En daarbij nog instructie wat te doen bij maagproblemen.
Dit omdat een maagbeschermer ook niet zaligmakend is en bijwerkingen kan geven

Ts heb je de vorige keren na afloop van de kuur nog keer urine laten controleren of het echt schoon was?

genja

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:20

Zou toch even of huisartsen post bellen of het ziekenhuis om te overleggen.
Je hebt nu toch 48 uur er op zitten? Nog geen koorts ?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:20

Vandaag nog doorverwezen of gewoon normale verwijzing ?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:52

Misschien kunnen ze het vast opsturen voor kweek? Heb je weer dag eerder uitslag

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:39

Op zich vind ik Acnes voor de pijn nog een redelijke verklaring . Maar ik vind wel dat ze redelijk makkelijk over de terugkerende blaasontsteking heen stappen daar zou ik toch echt verder onderzoek voor vragen om daar alles uit te sluiten.
En komt daar niks uit en is dat gewoon dikke pech dan acnes behandelen.
Wat ik dan alleen niet snap wanneer lidocaine tijdelijk niet helpt zenuwblokkade want dan is dat toch niet oorzaak pijn?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:04

In ieder geval eisen dat ze weer bloed prikken op ontstekingswaarde en spoed doorverwijzing uroloog. Vooral omdat internist geen verder onderzoek doet

En weet niet of je het al doet maar in ieder geval d-mannose en hoge dosis vit c gaan gebruiken
Laatst bijgewerkt door genja op 15-08-19 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:04

Fijn dat ze je opgenomen hebben!
Welke antibiotica heb je nu? Neem aan via het infuus?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:16

bigone schreef:
Poot strak houden, zal wel personeelstekort zijn door vakanties.

Nou nee hoor dat is geen reden om iemand naar huis te sturen. Gok eerder miscommunicatie tussen artsen en verpleegkundige ,..

Ts sta op je strepen en vraag vooral uitleg waarom ze het zo doen. En vraag ook naar hun behandelplan (welke antibiotica en hoelang nog, worden er verdere onderzoeken aangevraagd voor het uitzoeken waarom de infectie terugkomt etc)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:57

mariekeoo schreef:
Ik heb de hele dag 40 graden koorts gehad. Je kan me dan toch niet de volgende dag naar huis sturen?

Dan lijkt het mij niet echt een goed plan om naar huis te gaan. Eerst maar eens wachten tot de antibiotica aanslaat.
Neem aan dat je dit nu nog via het infuus krijgt ?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:26

Vreselijk hè dat misselijk zijn ik was toen ook echt hondsberoerd van de iv antibiotica.
Krijg je de primperan al standaard of alleen als je misselijk bent ?
Vaak helpt het wel om het gewoon standaard te geven om even je hele systeem tot rust te brengen. Zelf meer ervaring met ondasteron.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:17

Vraag of ze het standaard willen geven. Zeker omdat ze je eiwitrijk willen laten eten wel handig als je dan wel iets binnen kan krijgen.

Balen dat je nu toch weer temp hebt zelfs met paracetamol en naproxen. Goed als ze vervolg onderzoek gaan doen .

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:37

Hoe is het nu? Begint de antibiotica beetje aan te slaan en misselijkheid wat minder?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:02

Nog steeds niet optimaal dus. Vraag of je voor de misselijkheid niet iets anders mag proberen ondasteron werkt bij veel mensen goed.
Kunnen ze evt ook via het infuus geven.

En belangrijkste is denk ik niet wat je eet maar dat je eet. Als die extra voeding je zo tegen staat ga eerst eens beginnen met de dingen waar je wel trek in hebt. Desnoods vraag bezoek om wat dingen mee te nemen.

Wat bij mij bij misselijkheid vaak wel goed gaaf is die goedkope droge pakjes crackers daar op knabbelen. Beetje bouillon voor het zout. En de simpele sultana’s niet echt veel calorieën natuurlijk maar wie weet krijg je dan weer wat trek in eten. En kan je de extra voeding ook aan.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:06

Fijn dat ze het verder gaan onderzoeken. En misschien komt die pijn dan toch ook ergens van?
Wees zelf alert en trek op tijd aan de bel wanneer er iets veranderd.
Ben je al thuis? Lekker in je eigen bed slapen

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:15

Gewoon naar Spoed gaan dan.
Hopelijk nu weer normale tempratuur

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:19

En nog steeds paracetamol ? Dan lijkt het toch weer koorts. Anders morgen ochtend de poli bellen en vragen of ze met je arts kunnen overleggen .

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:45

Hoe gaat het nu met je? Verhoging ook weg?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:06

Pff klinkt nog niet helemaal goed hoor. Nu nog steeds verhoging vind ik wel erg lang hoor.
Je hebt nu al zo tijd antibiotica. Die temp is met paracetamol en naproxen?

Pas je wel op jezelf met weer wat te gaan werken al is het maar 2 uurtjes. Zolang je nog verhoging hebt ben je nog ziek eigenlijk. Niet dat het straks weer mis gaat.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:59

Dus eigenlijk toch wel koorts.
Ben benieuwd wat je temp zou zijn als je dag geen naproxen en paracetamol neemt
(Maar snap dat je geen behoefte hebt om dit te proberen )

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:59

Als de arts vindt dat je mag gaan vraag dan of Je uit Voorzorg een kuur mee mag zodat als je daar ziek zou worden je meteen met antibiotica kan beginnen.
Je lijkt mij wijs genoeg dat je het niet onnodig gaat slikken

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:59

mariekeoo schreef:
genja schreef:
Als de arts vindt dat je mag gaan vraag dan of Je uit Voorzorg een kuur mee mag zodat als je daar ziek zou worden je meteen met antibiotica kan beginnen.
Je lijkt mij wijs genoeg dat je het niet onnodig gaat slikken

Precies en heb een zakcentje als back up om terug te vliegen wanneer nodig

Dat is ook fijn als back up inderdaad

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:45

Wat veeseljkk balen dat je de vakantie moet annuleren maar ja andere kant zit je er ook niet opbrengst wachten daar weer flink ziek te worden.

Wel fijn dat ze het zo serieus nemen en het echt goed uitzoeken

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:09

Klinkt echt niet goed lijkt mij heel verstandig om
Naar de huisarts te gaan en te overleggen.

En heb je al nagedacht hoe je het in oktober wilt gaan doen? Weet niet of je andere baan ook bij een andere werkgever is?
Denk namelijk dat het best spannend wordt of het haalbaar gaat zijn. Als ik lees hoe de uren er nu al in hakken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:17

mariekeoo schreef:
genja schreef:
Klinkt echt niet goed lijkt mij heel verstandig om
Naar de huisarts te gaan en te overleggen.

En heb je al nagedacht hoe je het in oktober wilt gaan doen? Weet niet of je andere baan ook bij een andere werkgever is?
Denk namelijk dat het best spannend wordt of het haalbaar gaat zijn. Als ik lees hoe de uren er nu al in hakken.

Het is gelukkig een zelfde werkgever (ziekenhuis), ik switch van de ouderen naar de kindjes. Het voordeel is dat ik gedurende mijn inwerkperiode (6 weken) nog gekoppeld sta met een verpleegkundige. Ik ben van plan om morgen die afdeling in de te gaan lichten. Kijken wat ze mij kunnen bieden qua opbouwen en ruimte tot herstel.

Heel verstandig en wie weet is het mogelijk dat het anders een maand uitgesteld wordt ? Een nieuwe baan kost al heel veel energie als je gezond bent maar als je niet fit bent natuurlijk helemaal. Scheelt gelukkig dat het gewoon dezelfde werkgever is.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:56

Weet niet hoe jou contact als verpleegkundige is met de internisten in jullie ziekenhuis? Als dat beetje oké is zou ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en via je werkmail een van de internisten je problemen uitleggen. En
dan gewoon beginnen met iets in de trant van als u het vervelend vindt dat ik u op deze manier benader moet u het gewoon zeggen.
Sommige artsen bij ons zou ik bv als apothekers assistente bij ons in het ziekenhuis wel durven mailen met zo vraag

En misschien van een andere kant omdat je nu vooral ook last van je kaak hebt heb je toevallig al contact met je tandarts gehad misschien heeft die nog een idee