Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:20

Indrukwekkend Loez, ik had pas toen de mnd 6mnd was weer energie voor sporten :o was ook net weer lekker begonnen toen ik mijn voet brak dus nu weer opnieuw beginnen binnenkort.

Ik deed crossfit en was behoorlijk sterk (DL van 115kg) maar weinig van over. Wil nu straks toch stoppen met CF en starten met normaal fitness.

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

secricible

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:42

Zo, ik heb mijn crossfit abbo nu officieel aan de wilgen gehangen en afgelopen week een trainschema gekregen bij de fitness. Ga nu 2x per week daar en 1x thuis trainen aankomende tijd om te kijken hoe ik dat vind.

secricible

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:21

Zijn die platen zo zwaar eulogy? Lijkt zo weinig op te liggen :D wel mooi hoor 122,5!

Ik heb vandaag voor het eerst nieuw schema na zo lang weinig doen. Voel nu al hoe slap mijn spieren zijn, ga morgen echt niet kunnen lopen gewoon...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:42

Eulogy schreef:
Powerlifting plates zijn heel dun :j Rood is 25, blauw is 20, de kleintjes zijn een 2.5 en een 1.25 en de collars op wedstrijd zijn 2.5.

Dat verklaart. Wel beetje jammer, die volle barbell ziet er altijd zo indrukwekkend uit :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:33

Noisy, lijkt me sowieso nog wel een ding. Is het een officiƫle CF-affiliate? Want onze sportschool kreeg geen licentie van CF omdat zij een normale sportschool zijn die ook CF aanbied. Blijkbaar wordt dat niet geaccepteerd. Ze zijn nu bezig om een hele nieuwe ingang te bouwen en een 2e adres erbij zodat ze alsnog de licentie kunnen krijgen. Niet dat je er straks een duur abbo bij neemt en straks bij een on-officiele box ineens staat ingeschreven en dan niet meer van de kosten af kan (als je dat een probleem vind natuurlijk..)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:56

FlameHorse schreef:
FlameHorse schreef:
heeft iemand nog tips voor squatten? Zodra ik met de barbell 40 kg + pak raak ik best wel uit balans (ben zelf 50 kg) wat ten koste van de techniek gaat o.a.

Is moeilijk te zeggen zonder filmpje. Maar als je denkt dat het aan je balans ligt, dan is de oplossing balansoefeningen doen :D

Het is meer dat die barbell eigenlijk niet zo stabiel meer in mijn nek ligt bij zulke gewichten waardoor ik uit balans raak enz. enz. Balansoefeningen ga ik in ieder geval meepakken volgende keer. :)[/quote]

Klinkt alsof je de barbell niet goed hebt liggen. Gebruik je zo'n kussentje in je nek?
Zo ja, niet doen, schouders naar achteren duwen en de barbell iets verder naar achteren leggen dan je gewend bent. Je zal zien dat hij dan stabieler ligt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:26

Nog meer bontjes := Ik heb ook bontjes en een dubbelgevouwen yogamat er tussen idd :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie