Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

FlameHorse

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:25

Ik ben sinds maart bezig met krachttraining, doe het vooral i.v.m een zeurende rugblessure. Door regelmatig te trainen heb ik daar bijna geen last meer van! Omdat ik mijn rug train moet ik borst en buik ook doen om het allemaal in evenwicht te houden. Zou graag nog wat meer bespiering willen ook. Heb nu al wel de lijntjes van de buikspieren zichtbaar, dat was het eerste doel.
Doe ook weleens mee met bootcamp van de sportschool.

Voel me altijd zo lekker relaxed na het sporten, kan er echt van genieten! Wil yoga ook gaan uitproberen in een groepsles van de sportschool, ben benieuwd of dat wat voor mij is.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:30

MarlindeRooz schreef:
Ja snap ik Moonfish! Ik ben zelf erg hypermobiel en had eigenlijk ook altijd gewrichtspijnen. Zeker met mijn zware werk soms... Maar sinds ik sport heb ik veel minder last!

Heb even een weekje rust genomen omdat verhuizen er echt inhakte fysiek, was helemaal op. Dus morgen weer fris beginnen bij een nieuwe sportschool. Ik ga bij Big Gym (zwolle) sporten, dus mocht iemand een keer samen willen trainen vind ik dat erg leuk! :D

Ik heb in mindere mate hypermobiliteit en merk idd ook dat ik veel minder last heb nu ik krachttraining doe. :)

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:13

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn upperbody nu, wil nog verder droog trainen maar ben al erg tevreden! Ik ben heel stom pas veel later begonnen met benen trainen dus dat ziet er nog een stuk minder gespierder uit. Focus ligt nu dan ook wat meer daarop. Rug trainen blijft alsnog wel het belangrijkst voor mij.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:21

Castilja schreef:
Ik heb even een hele stomme vraag. Vraag me af of er Bokkers zitten te gniffelen achter hun laptop zo :')
Bij het zien van de tweede foto van Flamehorse is het te zien; ik vind zo'n "uitstekend" botje bij schouders (volgens mij is dat je sleutelbeen nog) mooi staan. Zie dat vaker bij afgetrainde mensen maar bij mezelf is het niet aanwezig. Heb gewoon een normale ronde schouder zeg maar :+ Is zoiets zichtbaar te maken door te trainen of is dat gewoon je bouw? Echt super vaag dit, maar vraag me dat al lang af en hoop dat iemand het begrijpt :P

Ik denk trainen? Mijn schouders hebben meer 'contour' gekregen sinds dat ik begon met naar de sportschool gaan.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:59

Castilja schreef:
Dank voor de snelle reacties! Heb momenteel een vetpercentage waar het enigszins zichtbaar zou moeten zijn naar mijn inschatting, maar train dat gebied nooit dus zal daar gewoon mee te maken hebben. Ik weet wat me te doen staat }:)

Ik train schouders inderdaad apart. Zoals gewoonlijk in het begin veel progressie dus ik denk dat je ze al snel zult zien. :D

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:17

FlameHorse schreef:
Castilja schreef:
Ik heb even een hele stomme vraag. Vraag me af of er Bokkers zitten te gniffelen achter hun laptop zo :')

Ik denk trainen? Mijn schouders hebben meer 'contour' gekregen sinds dat ik begon met naar de sportschool gaan.

Volgens mij bedoel je het AC-gewricht, dat is het uiteinde van je sleutelbeen inderdaad.

Haha ja, zou goed kunnen. Tijd om mijn anatomie kennis maar eens op te poetsen. 8-)

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:47

Ik gebruik nooit supplementen. Ik eet gewoon gevarieerd en ik let op wat ik eet. Ik merk de verschillen op deze manier namelijk ook al wel.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:43

Castilja schreef:
Zo heurt 't gewoon Lous :D
Mooi setje hoor!!!! Die top is ook echt heel erg gaaf.Ik heb zo'n zelfde soort legging besteld bij MyProtein, komt waarschijnlijk dit weekend binnen.

Pfoe net een les Club Power gedaan, mijn armen begaven het bijna. Teeeeering wat kan dat pijn doen lol. Gewoon een stang met gewichten honderdduizend keer omhoog duwen en ik had 2,5 kilo aan elke kant. :') Nog een lange weg te gaan sjalalie sjalala.

Hahahaha, jup dat van club power ken ik. Zit nu op 3,75 per kant en doet ook flink zeer...

Vandaag leg day gedaan, als ik nu geen spierpijn krijg weet ik het ook niet meer. Begon ook bijna door te lekken in de sportschool en had nou niet het meest absorberende materiaal aan aka een string onder mijn sportbroekje hehe. Daarom maar even buikspieren ingekort en eerder naar huis. :')

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:58

Club power vind ik altijd wel echt nuttig. Binnen een uurtje ben je wel helemaal gesloopt maar dus ook weer lekker snel klaar. Vind het idd ook weleens leuk om groepslessen toe te voegen vanwege het groepselement. Bij ons ook een gevarieerde groep inderdaad. :Y)

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:21

Castilja schreef:
antje_vip schreef:
Wat leuk dat jullie Club Power doen, ik geef die lessen :D

Ah wat vet!!! Wat voor opleiding heb je daar voor moeten doen? Waar geef je les? :D (En welke gewichten raad je aan voor een nog niet al te sterke vrouw die een uur wil beuken maar ook nog wil lopen de volgende dag :') )

Een fysio als vriend.. Goeie lijkt me dat. :9

Ik zou gewoon lekker doorgaan met 2,5 per kant. Het went echt heel erg snel! Je zult zien dat je na de 2de of 3de keer veel minder/ geen spierpijn meer hebt. :D

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:53

Vandaag wat rustiger aan gedaan. Heb abs van gisteren afgemaakt, triceps/biceps kort. Rug wel even goed getraind want die begon weer lastig te doen (hypermobiliteit/blessure). Vannochtend ook paardgereden, paard deed het geweldig maar over mijn houding gaan we het niet hebben.. :') Misschien had ik legday beter een dagje kunnen uitstellen hehe.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:16

Jolliegirl schreef:
Echt??
Aan mn arm dan :')
Want die buik is nog niets waard.

Haha, ja dacht eigk dat de vorige opmerking naar mij bedoeld was, maar niet dus.
Ach deze foto's lagen er nog, lekker veilig onherkenbaar ook.

Trainen jullie vaak fullbody?
Ik train meestal alles.. En dan 3 of 4 dagen.
Maar begreep van mij trainer dat een split schema dan beter is om te doen, om ook spiergroepen rust te geven.

Ik doe eigenlijk bijna altijd split schema's. Bijvoorbeeld gister benen/buik gedaan en vandaag rug/armen. Soms doe ik ook weleens full body voor de afwisseling. :)

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:19

Mijn vriend heeft mij leren deadliften. Heb de oefening eerst heel veel gedaan met een klein gewicht om de beweging goed te oefenen etc. Heeft voor mij erg goed gewerkt! :D

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:34

De bent over row vind ik ook een hele fijne oefening voor de rug inderdaad. Sinds dat ik die oefening ben gaan doen is mijn rug zoveel beter geworden.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:30

Ik vind 50 kg om mee te beginnen ook erg pittig. Mijn PB is nu 65 kg, weeg zelf 49 kg. Overigens deadlift ik niet zo vaak maar train rug wel vaak met andere oefeningen. Afgelopen week 4 setjes met 10 reps gedaan op 40 kg. Had er niet echt spierpijn van maar was wel aardig knackered haha.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:08

Ik ben ook weer begonnen na een weekje vakantie. Kon nog steeds 5 chin ups dus dat viel me zeker niet tegen! Verder is het wel weer een beetje inkomen. Ik wil toch weer meer op pure kracht gaan trainen ipv uithoudingsvermogen, daar heb ik wel moeite mee.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:26

Ik heb weereens club power meegepakt en gister pilates. Erg leuk voor de afwisseling! Vooral pilates is erg goed voor de core merk ik, echt top! Bij club power voor het eerst een paar nummers op 5 kg gepakt ook.

Edit: heeft iemand nog tips voor squatten? Zodra ik met de barbell 40 kg + pak raak ik best wel uit balans (ben zelf 50 kg) wat ten koste van de techniek gaat o.a.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:16

FlameHorse schreef:
heeft iemand nog tips voor squatten? Zodra ik met de barbell 40 kg + pak raak ik best wel uit balans (ben zelf 50 kg) wat ten koste van de techniek gaat o.a.

Is moeilijk te zeggen zonder filmpje. Maar als je denkt dat het aan je balans ligt, dan is de oplossing balansoefeningen doen :D[/quote]

Het is meer dat die barbell eigenlijk niet zo stabiel meer in mijn nek ligt bij zulke gewichten waardoor ik uit balans raak enz. enz. Balansoefeningen ga ik in ieder geval meepakken volgende keer. :)

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 12:29

Ik doe squats inderdaad met zo’n pad. Ik ga het binnenkort eens zonder proberen en kijken of dat beter voelt. Voetplaatsing ga ik ook mee experimenteren. :)

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:14

Ik ben ook weer lekker aan de slag gegaan! Voorlopig wel even gelimiteerd tot upperbody omdat ik mijn hamstring verrekt heb bij de viking run helaasss. Toch kan ik genoeg doen voor rug, armen, borst en schouders. Merk wel dat het soms lastig is om oefeningen te vinden waarbij je je hamstring volledig ontziet haha. Voor rug deed ik bijvoorbeeld ook deadliften en dat kan nu natuurlijk niet.

Ik moet helaas wel een nieuwe gym gaan zoeken want ik ga op kamers. Ga mijn huidige echt missen..

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:36

Castilja schreef:
Oeh spannend zeg, je eerste! Keep us updated <<)
Oké ik kon nooit push-ups doen, probeerde net even; 10 achter elkaar. Ik hoor jullie gniffelen achter je laptop maar ik heb hier altijd de grootst mogelijke moeite mee gehad en ben even blij om te merken dat krachttraining z'n vruchten afwerpt :))

Dit had ik ook met chin-ups dus ik snap je helemaal! :D Even voor de ‘grap’ proberen en dan lukt het zomaar.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:50

Ik ben vrijdag weer eens flink bezig geweest. Zaterdag moest ik de hele dag stil zitten dus toen kwam de spierpijn wel aardig opzetten.. Toen had ik wel eventjes spijt dat ik het niet tot maandag had uitgesteld hehe. Deadlift PR verhoogd naar 75 kg (zelf 49 kg). Ook voor het eerst weer eens gesquat sinds dat ik hier om tips had gevraagd. Ging nu echt stukken beter! Heb op sokken gesquat ipv op mijn gebruikelijke sportschoenen en nu ook zonder zo’n pad in de nek. De barbell lag gelijk veel stabieler. Het komt tevens de techniek ook wel ten goede denk ik. :)

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:50

Ik vind deadliften juist weer heel erg leuk. Ga zeer regelmatig vooruit bij die oefening ook. Squats bijvoorbeeld vind ik juist weer veel minder leuk. }>

Vandaag redelijk rustig aan gedaan. Voornamelijk rug getraind want die begon weer vervelend op te spelen.

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:18

Ik krijg altijd blauwe plekken rond mijn knieën met het deadliften. Verder heb ik altijd wel ergens een blauwe plek zitten omdat ik me gewoon erg onhandig ben soms.. :')

Freija ~ 10 -2018

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:28

Iemand in de sportschool raadde mij dat ding aan vandaag tijdens mijn deadlifts. Probleem is alleen dat dat ding van de sportschool te groot is voor mijn taille dus dat werd hem uiteindelijk niet.

Freija ~ 10 -2018