Gastric bypass

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

_Friemel

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:12

imo is er ook echt niets mis met afentoe een patatje, ik hoop dat ik in de toekomst ook eens een paar patatjes op kan :D maar we hebben het hier over een volwassen vrouw die 9 dagen geleden geopereerd is en al doner, pizza, kroket, chocolade en drop op heeft. Ze was trouwens ook zo moe (goh!!) of ze dan een mars of snickers kon eten als oppepper.... *facepalm* Sorry maar ik heb dan echt geen enkel respect voor je.. ik kijk het nog 1x aan en anders kijk ik of ik naar individueel kan alsnog..

V I N T E D voor een nieuwe garderobe voor een prikkie *\o/*
I N S T A G R A M Fashion voor een prikkie *\o/*

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:08

soesie schreef:
Wat ik zo jammer vind van iemand die na de GB zo blijft eten, is dat er ook iemand geopereerd had kunnen worden, die wel graag af wil vallen, gezond wil worden en zich aan de adviezen houdt.

Dit dus.. die operatie is zo'n 10.000 euro, dit is gewoon weggeooid geld...

Thanks ladies, ben "blij" dat ik niet de enige hierin ben dan.. hier ook smaak enorm veranderd, ik heb daardoor denk ik ook totaal die zoete craving niet. Gelukkig maar! Moet ook niet teveel kruiden, lekker kipfiletje of zalmpie met Italiaanse kruiden op de grill en ik ben blij :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:53

Hier ook zoiets :') gek he dat je smaak zo kan veranderen :))

Ze heeft vandaag een foto gepost van een groot bolletje met ee mega kroket, hij ging helemaal op! Ze is nu aan de cola!! Wilde ze ook zo graag proberen :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:02

Eten hier ook drama, hoop dat t t weer is, pijn is ook weer terug ze gaan maandag verder zoeken.. van de week van de hitte wel overgegeven.. gelukkig gaat drinken wel goed maar omdat je dan ook zo weinig eet voel je je echt als een vaatdoek. Normaal gek op de warmte maar dat hele 38/39 graden mag wegblijven :')

Iemand nog inspiratie wat ik kan eten? Kip en vis vallen goed, onderkant bolletje kan met kaas/ham of ei.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:48

GUSTIxBILL schreef:
Hey dames
Ik ben deze ochtend geopereerd, hadden jullie na de operatie ook zo een last van jullie ribben dat je niet ademen kon ?
In de recovery was ik zo onrustig van de pijn bij het ontwaken dat ze me terug een roesje gegeven hebben zodat ze zwaardere pijnstillers konden inspuiten en deze tijd hadden om in te werken.

Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.

Hoi, ja hier! Na 6 dagen opnieuw opgenomen met complicaties (vreselijke pijn) maar na helemaal binnenste buiten te zijn gekeerd konden ze niets vinden, bedrust met morfine gehad, was toen weg en toen kwam t weer opspelen een aantal weken geleden, naar t NOK gegaan en blijken mijn ribben te zijn, die zijn beschadigd door t instrument, om bij de maag te kunnen moeten er instrumenten tussen je ribben door, als ze vrij smal op elkaar zitten zoals bij mij kan dat problemen veroorzaken. Nu ik eindelijk wist wat t was daar mijn schema op aangepast en sindsdien minder kast, op soms nog pijnscheuten na. Kan wel 2 maanden duren tot het genezen is...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:04

GUSTIxBILL schreef:
Ik hoop dat ik niet aan de morfine moet.
Redelijk verslaving gevoelig.
Maar ze doen wel hun best hier.
Straks slik foto en indien dan nog zo’n zeer gaan ze ook naar mijn ribben kijken.
Hele nacht niet geslapen of elke keer 5min, behalve tussen 2-4

Hoe ging/ga jij met die pijn om?

Tjah, ik heb ernstige reuma in mijn heupen en ook nog eens zeer ernstige astma, was er dus vrij nuchter onder, rustig houden en bedrust. Ben zowel pijn gewend als slecht ademen :')

Zodra t op kwam spelen ging ik liggen :j heb t nu nog zelden, ik hou mn lichaam in de gaten :j luisteren naar je lichaam is de truc.

Afbeelding
Dit was ik 6 weken post op, -16kg
Voel me nu al heerlijk, ook al is het eten zeer beperkt ik zou nooit meer anders willen, kan niet wachten wat er nog meer in het verschiet ligt voor me :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:31

Ibuprofen is hier ook streng verboden apotheek en huisarts kregen zelfs aparte brief met wat ze ons dan wel mogen voorschrijven. Zou zeker geen bij gebruiken en al helemaal niet zo vlak na de operatie! Diclofenac mag ook absoluut niet, ik moest van diclofenac terug naar oxy voor mijn reuma, diclofenac zit in de in familie.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:51

Om eerlijk te zijn vind ik het intens slecht, diclo en ibu kunnen voor maagzweren zorgen, zelfs mét maagbeschermers. Zou dit toch wel aanhalen..

Hoe voel je je nu? Die spuit in je been is mogelijk toch morfine, die krijg je vaak in je been gespoten, vooral in t ziekenhuis :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:39

GUSTIxBILL schreef:
En hier weer een dieptepunt
Begin spijt te krijgen van de operatie
Letterlijk al het ongezonde gaat, kan een kinderbakje friet opeten als ik wil. Hele zak chips. Maar volledig gaar en zacht gekookte groente of vlees lukt niet.
Alles wat gezond is, en wat ik liever eet ala rotzooi, lukt gewoon niet.
Gisteren op controle geweest. Te weinig afgevallen en zou alles terug moeten kunnen eten. Maar ik krijg het nog niet eens doorgeslikt.
Vrijdag op controle bij diëtist in het andere ziekenhuis. Ik hoop zo hard dat ze me daar tips en tricks kunnen geven over hoe ik het wel binnen krijg.
Ik ben er zo hard zo klaar mee.

Maar was je 23 september niet naar de second opinion geweest die je op vloeibaar ging zetten opnieuw tot de volledige maand? hoe kan je dan al patat en chips gegeten hebben? of heb ik je post verkeerd begrepen? Ik zou om eerlijk te zijn dat soort dingen ook helemaal niet proberen.. misschien in de toekomst maar je bent net geopereerd..

Hier kan ik gewoon lekker stamppot met aardappels eten! (vanavond weer boerenkool staan :D ) brood is een ander verhaal, brood valt bij mij erg heftig, rijst at ik altijd alleen al de zilvervliesrijst (vind ik lekkerder dan de witte) en die valt ook nu nog steeds goed.

Ik eet nu inmiddels in de middag ook warm wat erg goed bevalt :D

Enige wat ik dolgraag wil proberen is spruiten, echter vallen spruiten behoorlijk heftig op de maag dus ik durf dat nog niet te eten, best *** want het is mijn lievelingseten en ik zie ze elke keer liggen en dan ben ik aan het watertanden :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:10

Ik lees dingen die best zwaar vallen en veel (heftige) smaken door elkaar. Probeer eens zalm met alleen een beetje Italiaanse kruiden en verder niets, daarna visstick met spinazie erop oid ik kon tot ruim anderhalve maand geen dingen mixen, (dus geen aardappelen, groente en vlees) en nog steeds geeft mijn lichaam voorkeur voor één iets. Ik kan beter 80 gram zalm op dan 60 gram gemixt van aardappelen vlees en groentes.

Tomaat valt trouwens bij de meeste ook heel.slecht, bij mij en Lau o.a

Fruitsap bevat teveel suiker, je kan beter 2 appels los eten dan één geperst, ze verliezen ook de vitamines..

Ik drink alleen water, koffie en ice thee mint lime (3,3g suiker per 100g)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:14

1 ding heb ik geleerd en dat is dat ik van buiten voeding 9 van de 10x ziek word (ik dump vrij snel) ik prep dus alles, soms eet ik ook gewoon droge pasta met alleen spinazie, soms alleen droge pasta, je zou dus pasta kunnen maken met wat boursin erdoorheen. snacks > een gekookt eitje of kipfilet plakjes, plakjes kaas met kipfilet erin etc. een GB of sleeve is geen wondermiddel. Het is een hulpmiddel, als je dus de verkeerde dingen gaat pakken weet je boven in je koppie dat dat kan met alle gevolgen van dien..

Je moet echt drastisch je leven omgooien én je mindset.

Oh en wraps doen het hier ook héél goed :j beetje gekookte kip in, spinazie en wat dressing en omnomnom!

Ik heb maat 42 broek en maat M boven *\o/* duurde wel 4x tot ik eindelijk maat M wilde pakken van shirt en broek maat 42 pakken was helemaal drama want ik blijf maar terug grijpen naar mijn oude maten... :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:00

Heujj!!! 3 maanden controle en fors boven de curve, Afentoe even volle melkproducten eten. Helaas wel erg lage bloeddruk waardoor ik flauwval, voorlopig wederom niet sporten en ik moet zoete drop gaan eten en meer zout bij mn eten doen, als het kan op zoethout stokjes knagen dagelijks, heel gek om te horen, ik lachte haar ook uit toen ze zei dropjes eten :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 12:04

Zal per NOK ook echt wel verschillen..

Nou heb drop gekocht ( wel suikervrij) en zoethoutstokjes, hoop day mijn bloeddruk weer snel is waar ie moet zijn..

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:06

Zonnetje81 schreef:
_Friemel schreef:
Zal per NOK ook echt wel verschillen..

Nou heb drop gekocht ( wel suikervrij) en zoethoutstokjes, hoop day mijn bloeddruk weer snel is waar ie moet zijn..

Van die dropjes krijg ik zo al koliek...:laat staan met een gbp...? Je had beter gewone kunnen komen dit is echt rommel. En dat roep ik niet snel van light dingen of suikervrij.

In de gewone zit suiker en op suiker dump ik hard... dus nee.. NOK heeft deze ook voor mij uitgekozen, doen ze niet zomaar :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:01

MariekeTV schreef:
Zijn er hier ook mensen die met een bmi tussen de 35 en 40 geholpen zijn?

Ik, Ivm reuma en zeer ernstige astma, niet de astma waar je afentoe een inhaler voor moet hebbenaar de astma die met extreem hoge dosis prednison inhalers én een stootkuur niet onder controle te krijgen was. Ik lag regelmatig op de eerste hulp... misschien is het voor mij daarom ook anders, ik heb wel wat issues maar ik slik ze zo in..

- Ik heb 1x in de maand dat ik alleen maar 3 dagen lang droge crackers en water kan verdragen, mijn maag wil dan niets.
- ik dump extreem op suiker, dus ik leef echt op etiketten lezen en suikervrij
- ik dump sowieso snel, soms al op een glas melk
- paar keer terug gemoeten voor complicaties.
- mijn ontlasting is standaard erg dun (tegen diarree aan) en als ik moet, MOET ik.
- mijn bloeddruk is zo laag dat ik niet mag sporten

Mijn NOK collegas om ze maar even zo te noemen roepen altijd "nou ik weet niet of ik t had gedaan had hoor als ik jou klachten van te voren zou weten" of "ik zou wel Spijt hebben denk ik"

Ik echter niet, ik ben intens gelukkig, zelfs mét deze klachten! Ik kan weer lopen zonder afgrijselijke pijn, na mijn operatie ben ik nooit meer opgenomen geweest voor mijn astma (ze hebben wel voor de operatie mijn longen nog gereinigd) en mijn prednison is van 7x1000MG= 7000Mg per week excl stootkuren (die zaten er soms extra bij van 10 dagen lang) verlaagd naar 1000MG per week en geen stootkuur meer gezien.

Aan de ene kant dacht ik had ik het maar eerder gedaan maar aan de andere kant vraag ik me af of ik dan zo dankbaar was geweest als nu, ik had namelijk nog een jaar zo moeten doorlopen en ik had misschien met een extra zuurstoftank moeten lopen of een astma aanval was dodelijk geweest.

Ik ben zó vreselijk dankbaar dat dit bestaat én vergoed is.

Links op mijn zwaarst, met een BMI van 42 rechts vandaag, dik 33 kilo lichter en nog zo'n 16 kilo te gaan.

Ik ben bij het NOK aangemeld en goedgekeurd met een BMI van 39,8, maar mijn traject duurde bijna een jaar en daarin nog fors aangekomen voornamelijk door het niet eten en de stootkuren.
Afbeelding

Edit: en zoals ik er.meestal bijloop nu (jurkjes):

Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:08

ruitje schreef:
Ik spuug op heel veel vitamines, dus ga nu na fitforme, vitamine op recept en de kruidvat die van flinndall proberen :)

Ik heb nog een nieuwe zak voor iemand die flinndall wil proberen! Wil er ook best een aantal verdelen voor mensen!

Ik heb zelf een onbekend nieuw merk en je moet er eigenlijk 2 maar ik neem.er.maar 1 en vergeet ze soms ook, echter wel energie voor 20 :D bloed was ook uitstekend :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:34

Ik krijg hoogstwaarschijnlijk mijn borstcorrectie wel vergoed maar dit is omdat er een verkleining aangeplakt zit waarbij ik aan de voorwaarden voldoe. 7 feb naar de plastische chrirurg!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:13

Inderdaad luisteren!
Ik deed dit niet en ik lag een later weer op de intensive care. Ik herkende de signalen niet. Ik ging lopen (lees schuifelend) boodschapjes doen om de hoek en ik snapte niet waarom ik zo extreem uitgeput was en zweet aanvallen had, bleek mijn lichaam te zijn die aangaf dat ik mijn bed in moest, na anderhalve week ging ik weer aan het werk en daar ben ik ingestort. Ik dacht dat doe ik wel "ff"
Ik ben daarna ruim 2 maanden afwezig geweest met afetoe kantoor en afentoe thuis werken, ik maak die fout niet nog een keer..

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:52

safina schreef:
Iemand nog De Monitor gekeken? Over aankomen na een maagverkleining? https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendin ... erkleining

Tjah, heb t niet gekeken maar veel mensen denken dat het een wondermiddel is en blijven afvallen en dan weer lekker in oude gewoontes vallen. de truc is je hele leven veranderen mét de maagverkleining. En dat betekent echt niet dat je niet mag zondigen ofzo maar de meeste vallen gewoon weer terug... zo heb ik er 1 in de groep zitten die ontbijt met cola en gaat slapen met patatje stoofvlees..

Als je echt je leven helemaal omgooit ben ik van mening dat je hier echt niet bang voor hoeft te zijn. Schijf van 5 :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:18

Lau schreef:
Nimber schreef:
Xlara wat zuur dat t verzet is joh!

Haha ja dit is ook al laars nummer 3, nummer 4 ligt al klaar maat past nog net niet dicht

Ik heb het juist met alle hakken die ik weer pas :')
Stiekem vind ik het een geweldig gevoel ooh ze passen weer ik kan weer op deze hakken lopen.
De eerste keer dat ik weer de hele dag op hakken kon lopen was voor mij echt bijzonder.
Toen besefte ik pas hoe erg ik bepaalde dingen had gemist.

Wat zie je er goed uit Lau!! en hoe voel je je verder over het algemeen!? Hoe gaat het eten enzo?

Het was vooral mijn gezondheid maar ook die kleine dingen zoals... je benen scheren in de douche, zelf je schoenen aantrekken, bukken om iets te pakken. Ik walgde toen al van mezelf en ik wist dat ik mezelf in de weg zat maar nu word ik daar alleen maar harder mee geconfronteerd omdat ik nu weet hoe de andere kant is.

Ik voel me echt waanzinnig en het heeft even geduurd maar sinds 3 weken heb ik voor het eerst in de winkel geshopt, en ik draagt écht 36 en soms 34, ik kan het nóg niet geloven. Het heeft me meerdere keren een retourtje gekost naar de winkels omdat ik echt verzuip in 38 maar mijn hersenen wilde dat gewoon niet geloven.

Ik was vorige maand al klaar volgens het NOK, ik ging een tikje te hard maar ze houden het in de gaten, ik wil er zelf nog iets af en dan ga ik stabiliseren :-) Ik heb wel een aantal extra sessies gehad bij de psycholoog omdat ik er wellicht een tikje in doorsloeg (lees: calorieën tellen, elke dag weegschaal). Ik weigerde iets "ongezonds" te eten, we hebben nu de afspraak dat ik één keer in de twee weken iets ga halen dat ik lekker vind en dat buiten het boekje valt. Ik kies dan meestal dropjes of een patatje waar ik er 6 van op kan :')

Heerlijk om m'n leven terug te hebben.

voor de operatie en rechts vandaag.
Afbeelding

2 weken terug.
Afbeelding

Ik ben overigens 1.47m dus echt een friemeltje :')

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:30

daffodil schreef:
Zijn hier ook ervaringsdeskundigen die een GB en migraine hebben? En is er iets veranderd?

Ik, geen verandering, migraine is er nog steeds, is bij mij niets veranderd.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:52

Ik wacht op mijn borstverkleining, hoop dat ik ook snel gebeld wordt maar ik verwacht maanden uitstel nog :(

Ik ben gestart met een video van 2 juli 2019(operatie) tot 2 juli 2020(1 jaar post-op)
Ik vind het zó gek om mezelf nu zo zwaar te zien het voelt echt als eeuwen geleden terwijl het "maar" 10 maanden geleden was... hebben jullie dat ook?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:07

Hebben ze daar een reden voor? Ik kreeg een brief met goedkeuring..Niet om je bang te maken maar is er geen voicemail? Weet niet hoe t bij andere gaat maar de arts wil je hier alleen spreken bij "slecht" nieuws.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:48

Ilsje87 schreef:
Geen idee waarom ze belde, daarom belde ik ook terug. Maar morgen Hemelvaart en denk niet dat ze dan werken.. dus blijft afwachten

Gaat vast goed komen :j afwijzen gebeurd zelden tenzij je echt niet aan de eisen voldoet zoals je BMI.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:17

Wat fijn ista! Je nieuwe leven gaat bijna beginnen!

Moeilijk hè rinske? Ik mis gewoon het sporten heel erg, thuis lukt niet, dan echt 0,0 motivatie.

Gisteren heeft mijn zoontje foto's gemaakt op het strand, voor het eerst sinds jaren dat ik wilde poseren, vroeger mocht niemand foto's van me maken :=