Gastric bypass

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Christadk

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 06:16

Ik wil mij hier ook even melden. Ik heb 5 december 2018 een sleeve gehad. Ik ben nu 33 kilo kwijt. Ik kan alles eten in mate. Eigenlijk heb ik nergens last van dus ik mag echt niet klagen. Enkel last van vermoeidheid, niet dagelijks gelukkig maar af en toe een paar dagen wat vermoeid en daarna ben ik weer super fit.

Wat betreft de groepen bij het NOK, ik ben de enige jongere in mijn groep (30), de rest is wel wat ouder maar ik heb daar opzich geen last van. Alleen zijn hun ervaringen soms net wat anders.

Diarree klachten heb ik niet, ik kan juist heel moeilijk naar de toilet! Ze zeggen wel meer drinken en voldoende vezels eten maar dat heeft tot nu toe echt geen resultaat helaas. Ik moet dus echt lactulose gebruiken. Zo zie je maar dat het bij iedereen anders is.

Mijn onceinalifetimehorse Shiquita <3 R.I.P.
Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:54

Die dumpings herken ik helaas ook wel. Die heb ik met een gebakken ei dus dat eet ik niet meer. Verder eigenlijk nooit.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:44

Echt bizar dat dat zo verschilt per persoon. Vandaag weer lactulose moeten gebruiken :r

Vandaag precies 4 maanden geleden dat ik de operatie onderging. Nu 34 kilo eraf, ik ben zo trots op mezelf. Ben er nog lang niet maar ik geniet weer zo van het leven en mijn nieuwe lichaam!

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:13

Ik heb zelf ook een sleeve gekregen ivm de kinderwens. Mij maakte het verder niet uit welke operatie ik kreeg, je moet het uiteindelijk toch echt zelf doen. Nu bijna 50 kg kwijt!

Mijn eet patroon is als volgt.

O: volkoren boterham pindakaas (de gezonde)
T: 200 gram proteïne kwark van melkunie, met 20 gram eiwitten
L: 2 volkorencrackers met kipfilet en/of kaas
T: fruit of kwark
A: 60 a 70 gram vlees. 2 hapjes groente en 2 happen aardappels/pasta/rijst, meer krijg ik niet weg
T: kwark of handje noten. Op zaterdagavond vaak wat chips.

Ik ben nu 6 maanden geleden geopereerd en voor mijn gevoel eet ik al veel te veel maar het afvallen gaat goed en ik voel mij ook goed! Ik drink zo'n 2 liter per dag. Ik moet wel zeggen dat ik een actieve baan heb dus ben continu bezig, ook sport ik 3 keer per week en rijd ik mijn paard 4 keer per week.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:58

Ik bedoel idd de pindakaas die Friemel omschrijft.

Meiden wat fijn dat jullie een datum weten! Voor je het weet is het zover en begint je nieuwe leven. Heel spannend allemaal, maar het is het zo waard!!

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:28

Ik drink voornamelijk zero siroop en ook af en toe fanta zero of taksi aangemengd met water. Drink geen koffie en thee, nooit gedaan trouwens.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:38

Ik ben geen goed voorbeeld wat betreft de vloeibare periode. Ik moest eigenlijk 2 weken maar na een paar dagen ben ik in de avond al begonnen met aardappel en groente te eten zonder te pureren. Ik kauwde gewoon zoveel dat het in mijn mond een papje werd haha, vlees heb ik toen niet gegeten. 1 keer geprobeerd een gepureerd soepje te eten.. Nou dat was geen succes. Op dag 10 ben ik begonnen met een volkorencracker, dat was hemels! Ik leefde verder vooral op baby hapjes en danoontje. Met zo'n potje babyvoeding deed ik wel 3 a 4 keer. Het is echt even doorbijten de periode dat je vloeibaar moet eten.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:57

biggirl schreef:
Even een vraagje ! Hoelang na de operatie hebben jullie rust gehouden qua werken enzo ?

6 weken thuis gebleven. Maar ik heb lichamelijk zwaar werk en ik had een ontstoken/open wondje.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:25

Afbeelding

Even een trots momentje. 48 kilo kwijt en ik voel mij zoveel fijner! Durf zelfs weer op de foto haha.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:18

Bedankt allemaal!

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:34

Ziet er goed uit Sans!!

Ik kan ook prima koolzuur verdragen.. Maar probeer het zeker niet te vaak te drinken.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 06:56

_merel_ schreef:
Top!

Hier nu 2,5 week po en ik moet echt langzamer eten. Ik zit in no time vol, en dan voel ik een mega brok in mn keel. Als ik die er dan weer uit gooi dan gaat het weer.

Iemand tips?

In het begin zit je nou eenmaal snel vol. Je hebt ook een speciale app die werkt met tijden, om de zoveel minuten neem je dan een hap. Maar je moet goed leren luisteren naar je lichaam. Vol is vol. Als je gaat spugen heb je eigenlijk gewoon te veel en/of te snel gegeten. Neem echt je tijd en accepteer het als je na 2 happen vol zit, dan kan je misschien nog beter een eet moment extra nemen dan dat je door gaat proppen.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:05

Ik ben vanmiddag bij het NOK geweest voor de half jaarlijkse keuring en ik ga te hard met afvallen, moet nu volle producten gaan eten. Gaat wel een beetje tegen mijn gevoel in eigenlijk. Zou er graag nog 10 kilo af willen. Ben er nu 50,6 kwijt! Ook nog een fietstest gedaan en mijn conditie zit boven het gemiddelde. Bloeddruk was super netjes. Al met al een hele grote vooruitgang. Ben er heel blij mee.

Kort na de operatie at ik ook geen aardappelen, had ik voldoende aan mijn vlees en 1 of 2 kleine hapjes groente.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:53

Gefeliciteerd met je zwangerschap Romeo!

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:06

Spannend Friemel! Maar gaat helemaal goed komen hoor!

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:34

Fijn dat de operatie goed is gegaan! Wat betreft de gassen, veel lopen heeft bij mij echt geholpen. Beterschap voor de komende dagen!

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:41

Ik heb geen last van echte dumpings maar kan wel misselijk worden en dan moeten spugen. Dit een paar keer in het begin gehad als ik te snel had gegeten. Echter maar 1 keer dat er daadwerkelijk voedsel uit kwam. Maar ik heb een sleeve..

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:47

Ah dat zijn echt vervelende dingen idd. Snap ook niet waarom je jezelf dan laat helpen. In mijn ogen wil je dan niet geholpen worden.

Overigens eet ik ook wel eens chocola hoor of een patatje. Maar ga het niet testen om het testen.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:56

Lau schreef:
Ik heb echt 0,0 behoefte aan snoepen. Van het weekend op de verjaardag van de vriendin van mijn vader zaten ze aan de chips en snoep. Ik had echt 0,0 behoefte ik verkoos een stukje komkommer boven chips. Wat ik eerder echt heel moeilijk vond. Het enige waar ik van baal is dat ik zo naar word van tomaat.

Dat is ook logisch zo kort na de operatie. Ik had de eerste 3 maanden ook geen behoefte aan lekkers maar daarna wel hoor. En ik geef daar ook aan toe, het is geen strafkamp. Ik houd de zaterdag aan als cheatday en dan eet ik dus s'avonds een stukje chocola of wat chips of iets anders. Doordeweeks probeer ik echt op te letten dat ik goede voedingsproducten eet en daar voel ik mij dan ook beter bij dan wanneer ik snoep, dat vult gewoon niet op lange termijn.

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:06

Tinkerloos schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Op de kamer ondertussen: paracetamol, ibuprofen, dafalgan codeine, iets wat ik niet onthouden heb, contramal, en een pijnstiller in mijn spier. Nu terug paracetamol en dafalgan.
Hier word gezegd dat zo’n pijn normaal is.

Wat dat pasje aangaat, zo iets krijgen wij hier niet. Ook geen kaartje. Alleen een doktersattest op aanvraag.

Ibuprofen?
Dat mocht mijn man absoluut niet meer na een maagverkleining zei het ziekenhuis.
Toch raar dat het overal verschillend is.
Je zou verwachten dat een maagverkleining in welk ziekenhuis dan ook hetzelfde is,en dat de adviezen dan ook hetzelfde zijn.

Ja dit dus.. Mij is dat ook afgeraden. Maar veel sterkte gewenst! Hoop dat je je snel beter voelt.

Friemel je ziet er nu al fantastisch uit!

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:31

GUSTIxBILL schreef:
Daarom dat hij zegt dat tussen mijn oren zit.
Maar ik kan 3 dagen niet eten, en dan iets gezond proberen en gaat ook niet.
Terwijl ik best graag groente eet.
Voor de operatie at ik 1-2x in de maand een frietje. At liever stukje vlees met groente

Wat gebeurd er dan precies als je iets gezonds eet? En wat versta jij onder gezond?

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:18

Ik kan gelukkig ook alles eten! Behalve een gebakken ei..maar dat mis ik helemaal niet eigenlijk.

Gustixbill ik zou toch eens goed kijken naar wat je eet. Waarom idd chips en patat eten in dit stadium. En probeer jezelf ook niet gelijk van alles naar binnen te proppen. Begin bv alleen met gewokte groente of alleen een aardappeltje. Hoe valt vlees en of vis bij je? Kan je wel kwark of yoghurt eten?

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:55

Jeetje wat ontzettend vervelend voor je. Ik heb wel vaker gehoord dat kip niet goed valt. Valt ander vlees of vis net zo? Misschien toch je eten blijven pureren voor een poosje. Lijkt mij beter dan patat eten of niks.. Maar als ik het zo lees heb ik ook wel mijn vraagtekens of alles goed zit van binnen. Maar wellicht dat jou lichaam langer de tijd nodig heeft om te wennen aan vast voedsel, al verklaard dat nog steeds niet waarom je wel patat en chips kan eten. Ik heb verder geen tips voor je helaas, maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon aan de bel blijven trekken. Heel veel sterkte en succes!

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:44

Ruitje ik zou zeker aan de bel trekken voor het flauwvallen. Wat betreft meer eten of ongezond eten hoeft niet he. Je kan ook over gaan op volle producten en wat meer beleg gebruiken op brood/crackers. Of een dikkere laag boter. Deze tips kreeg ik van de diëtist omdat ik na 9 maanden al op 48 % gewichtsverlies zat, zelf om moeten vragen trouwens.. Echter sta ik nu redelijk stabiel op gewicht dus ik heb nog weinig veranderd qua eten. 5 december vier ik mijn eerste bananenverjaardag :P

Cayano <3 vv. Donnerhall

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:37

Ik kan tot nu toe alles eten en drinken, ik drink dagelijks 1 of 2 glazen prik. Wel zero sugar dranken trouwens.

Ik heb zelf 2 nachten in het ziekenhuis gelegen en pas na 6 weken weer aan het werk (fysieke baan). Is echt voor iedereen anders.

Cayano <3 vv. Donnerhall