Ho ho Imandra, nu maak je allerlei aannames over mijn dieet terwijl ik hier nog nooit iets over gedeeld heb.
Ik wilde alleen maar aangeven dat de formules niet áltijd stroken met de werkelijkheid, en dat ben je zo te lezen best met me eens.
Mijn BMR zou op papier 1767 zijn, mijn PAL zonder training 2.600 en mijn PAL met training 3.200.
Ik ben vorig jaar (toen nog een beetje onwetend) begonnen met 1800kcal zonder sporten, daar ben ik iets mee afgevallen en toen stagneerde dat. Tijdje gestopt, weer geprobeerd, maar nog steeds niks.
De laatste 4 maanden doe ik fanatiek aan krachttraining 3x per week, alles opnieuw berekend en ik zou met 2.200kcal zeker moeten afvallen, maar wederom niks. Gewicht en vetpercentage bleven beide hetzelfde.
Nu eet ik max 2.000kcal per dag, en hiermee val ik pas af. Terwijl mijn PAL dus 3.200 zou zijn volgens de formules.
Daarom ben ik dus tot de conclusie gekomen dat mijn BMR een stuk lager ligt dan die van de berekeningen, anders had ik met 1.800 moeten afvallen toen ik niet trainde, en met 2.200 sinds ik wel train. Daardoor zal mijn PAL ook lager liggen, omdat mijn basis stofwisseling dus al een stuk langzamer is dan het gemiddelde.
Ik ben ook al naar de huisarts geweest hiervoor, heb bloedonderzoek laten doen, en alles was prima. Ook heb ik 2 verschillende diëtisten gezien, koolhydraatarm geprobeerd, maar ook daarmee niet afgevallen.
Ik heb helaas de pech dat mijn stofwisseling gewoon traag is, en daardoor minder kcal kan eten dan een gemiddeld persoon. En ik geloof niet dat ik hier alleen in ben.

@Dilan, die aflevering heb ik ook gezien inderdaad! Jammer dat die onderzoeken zo duur zijn.