Zes weken thuis geweest, middels werk op therapeutische basis in 2,5 maand weer terug naar fulltime werken gegaan. Dit is constant prima gegaan, ik kan ook alles naast mijn werk gewoon doen, zolang het mooi weer is.
Ik neem B12 kauwtabletten, vitamine C, kurkuma, maca en magnesium bij.
Afijn, begin augustus heb ik tijdens mijn werk mijn tandvlees beschadigd. Ik zat met een pen tegen mijn mond te tikken en op den duur schraapte ik langs mijn tandvlees. Dat deed meteen flink zeer.
Binnen een paar dagen verscheen daar een enorme aft die bijna een gat in het bandje met de lip maakte. Pyralvex hielp pijnstillend, maar het wilde niet gemakkelijk over.
Op internet staat dat het voornamelijk B12 is wat hieraan ten grondslag ligt. Dat nam ik op dat moment al. Dus ik ging naar de drogist om te kijken voor iets anders. Dame daar kent mij wel redelijk en weet van mijn eerdere ziekte af. Ze raadde me zink aan, een zinktekort ligt ook vaak ten grondslag aan aften. Lage dosering uiteraard, maximaal 1mg per kg lichaamsgewicht en ik krijg 15. Ik weeg iets meer dan 15 kilo zeg maar

Dit hielp echt meteen heel erg veel! De aften die er bij kwamen werden meteen afgeremd en leken helemaal weg te zijn. Vorige week een week vakantie gehad en iets minder goed bezig geweest met de supplementen. Ik voelde me topfit, dus niets aan de hand.
Afgelopen maandag weer begonnen, en meteen begon het weer. Nieuwe kleine aften, de oude aft die heel groot was begon weer pijn te doen...
En inmiddels is het tandvlees rond al mijn benedenvoortanden ontstoken geraakt

Gevoelsmatig ook een mindere weerstand, dus ik duik zo mijn nest ook weer in. Voel me niet echt fit.
Kortom, ik baal... Ik weet niet of dit naweëen van de Pfeiffer zijn, op internet kan ik nog niet echt vinden waarom ik wel naar de huisarts zou moeten gaan. Moet ik wachten tot ik volgende week bij de tandarts kom en kan hij er wat zinnigs over zeggen? (heb een afspraak)
Wat doet een huisarts tegen aften, behalve zeggen: Ja dat is vervelend, nou goed gezond eten dan komt het wel goed.
Ik hoef geen pijnstilling (lidocaïne begrijp ik online?), ik wil de oorzaak bestrijden.
Kortom, wat zijn jullie ervaringen met langdurige aften? En wat raden jullie me aan?
*gaat weer tandenpoetsen, mondspoelen en pyralvexen*