Wormen bij mens

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:07

Wormen krijgen van een regelmatig ontwormde hond is zeer uitzonderlijk. Sowieso zijn de meeste (±90%) volwassen huishonden wormvrij, zelfs als ze voor het laatst ontwormd zijn met een jaar. De meeste besmettingen zitten bij kennelhonden (1/3e van die honden is besmet) en honden die in onhygienische omstandigheden leven (altijd poepen in de tuin zonder dat het opgeruimd wordt, of zelfs binnenshuis met weinig opruimen).

Spoelwormen kunnen een enkele keer wel met de larven besmetten, maar ze groeien niet uit tot volwassen wormen bij mensen.
https://www.thuisarts.nl/wormen/ik-heb- ... poelwormen

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:40

Is de hond gecontroleerd op giardia door middel van 3 dagen mestonderzoek? Want daar helpt reguliere ontworming niet tegen.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Re: Wormen bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:53

Giardia komt gewoon in Nederland voor dus honden kunnen er ook in Nederland besmet mee raken, daarnaast komt het ook in Roemenië voor en heb ik al zat roemeentjes met giardia langs zien komen op een hondenforum. Dat is dus zeker niet uitgesloten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:21

sporten schreef:
Heb al jaren honden, een poes en kippen nooit last van gehad op :list: tijd ontwormen en alles schoon houden is belangrijk *D

Giardia behandel je door (Als je de makkelijke variant hebt) 5 dagen panacur, 2 weken niet, 5 dagen panacur en eventueel nog een ronde van 2 weken niet, 5 dagen panacur. Preventief ontwormen met bijvoorbeeld milbemax iedere 1/2/3 maanden doet niets tegen deze parasiet.

En gewoon schoonhouden helpt beperkt. Uiteraard, ongelukjes goed wegruimen, maar de meeste mensen behandelen hun huis niet regelmatig met ammoniakoplossing en wassen de kleedjes van de hond niet wekelijks op 70 graden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie