Wormen bij mens

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:04

Dat kan zeker. Vandaar het advies van dierenartspraktijken om regelmatig huisdieren te ontwormen. Zo hou je de besmettingsdruk laag. Volwassen dieren krijgen er niet zo heel snel last van als ze wat wormen hebben. Mensen hebben er sneller last van.
Klachten zijn voornamelijk maag en darm klachten.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:42

anjali schreef:
D_Desteny schreef:
Dat kan zeker. Vandaar het advies van dierenartspraktijken om regelmatig huisdieren te ontwormen. Zo hou je de besmettingsdruk laag. Volwassen dieren krijgen er niet zo heel snel last van als ze wat wormen hebben. Mensen hebben er sneller last van.
Klachten zijn voornamelijk maag en darm klachten.

Ik vraag dit voor mijn vriendin die geen internet heeft,maar wel een leuke buitenlandse opvanghond.Zij heeft dus inderdaad maag-en darmklachten en is heel erg afgevallen. Allerlei doktersonderzoeken al gehad en nog bezig, tot nu toe niets gevonden. Maar ik denk dat niet standaard op wormbesmetting zal worden onderzocht omdat dat niet zo veel voorkomt?Dat een arts niet gelijk aan die mogelijkheid zal denken?Ze heeft een heel goede eetlust,eet 5 keer per dag en tussendoortjes ook nog, is toch in korte tijd 18 kilo afgevallen!

Ohh wat vervelend. Ik zou ontlasting onderzoek adviseren. Ook laten testen op Giardia want dan kunnen mensen ook oplopen en is momenteel een veelvoorkomend probleem.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie