3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 07:56

fleurtjeuh schreef:
Zijn er mensen die hier de fitbit hebben?
En daarmee hun calorie├źn berekenen?

Ik heb een fitbit, gebruik hem voornamelijk om mijn stappen, slaap, en verbranding bij te houden. Maar ik eet niet extra als ik meer verbrand heb ofzo. Dat vind ik zonde.

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:43

Hier ook geen fan van zoete aardappel. Frietjes/patat moeten lekker zout en hartig zijn. Niet zoet :))

IF is ook niet mijn ding. Ik mag graag ontbijten haha.

Welkom Fairlady! Hoeveel punten is je lijstje, en hoeveel mag je per dag?

Hier probeer ik ook gewoon te eten wat ik lekker vind, zolang het binnen mn punten past.

Lekker lijstje Dilan. Wat is kcal doel per dag?

Hier vandaag dag 3 van WW. Het is een beetje uitzoeken qua punten maar tot nu toe bevalt het prima. Vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met roomkaas light, zalm, en komkommer
L: 30 gram krokante muesli met yoghurt
T: watermeloen en druiven
A: kip met rijst, geroosterde paprika, feta, Mexicaanse kruiden, en peterselie
T: medium zoute popcorn + cola zero in de bioscoop

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:52

proven02 schreef:
@Sanne hou je dan ook nog rekening met macro's of echt alleen de punten? Je lijstje ziet er wel mooi gevarieerd uit qua macro's ook vandaar dat ik nieuwsgierig ben.

@tarzan doe je goed haha ik denk dat ik ook lekker een bakje chips weer is neem dit weekend :D

Ik hou alleen punten bij, geen macro's of kcal. Dit omdat ik alles invul in de WW app, en die geen kcal of macro's aangeeft. En ik geen zin heb om alles 2x in te vullen haha. 0 punten items vul ik sws niet in.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:44

Rustig inderdaad! Hier laatste week anderhalf niet opgelet. Zat 5 dagen in Rome en de draad daarna goed oppakken vond ik pittig.

Vandaag WW weer opgepakt en het is toch wel echt pittig schuiven met die punten. Moet hele andere dingen eten dan normaal om maar onder die punten te blijven. Heb 0 punten siroop besteld in meerdere smaken om de magere yoghurt en magere kwark wat op te leuken. Vandaag lijstje:
O: 1 volkoren boterham met kipfilet en een appel
L: 1 demi baguette met hummus + flinke portie magere yoghurt Griekse stijl
T: appel
A: kip met gebakken aardappelen en sla.
Zit nu dan precies aan mijn 23 punten van vandaag.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:45

Kom ook weer meeposten voor de motivatie. Poging 54327 ondertussen :)). Ga over 5 weken op vakantie en wil graag nog even wat kilo's kwijt voor het zover is. Sinds maandag weer streng aan de WeightWatchers en het bevalt me echt prima. Het is wel even plannen en puzzelen qua punten, maar zodra je de handigheid erin hebt kun je nog prima gewoon genieten van lekker eten. Zo ben ik afgelopen woensdag uiteten geweest en heb ik genoten van een biefstuk met champignonsaus en frietjes wat prima binnen mijn punten paste.

Either way, hier mijn lijstje van gisteren:
O: 2 gekookte eieren met runderrookvlees + 40 gram krokante muesli met magere yoghurt
L: 1 appel + 500 ml drinkyoghurt framboos
A: flinke portie spaghetti met kip, Tomatenblokjes, tomatenpuree, champignons, courgette en geraspte kaas
T: zoute popcorn en 2 cola zero

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:50

Staat allemaal uitgelegd op de website van weightwatchers. :) Er zijn bepaalde producten die 0 punten zijn en het idee is dat je daar je maaltijden omheen bouwt. Voor mij is het de ideale manier om een gezond eetpatroon te ontwikkelen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:47

Wat Laura zegt. Ik gebruik de nulpunten als basis. Vind ik zelf makkelijker werken. Maar bij sommige maaltijden doe ik het andersom.

Vandaag redelijk prima dagje gehad wat betreft punten. Wel beetje rommelige invulling aangezien ik niks voorbereid had als lunch op werk, en mijn vriend het avondeten als verrassing had klaargezet voor me toen ik terug kwam van werk.
O: anderhalf gekookt ei (1 helft viel op de grond :')) en drinkyoghurt
L: croissant, flinke bak yoghurt, appel
A: stukjes stokbrood met dip, stukjes kaas, worst, komkommer, olijfjes, en tomaatjes

Zoals ik zei, beetje rommelig dagje en niet de beste opvulling van de punten maar goed, morgen weer een dag.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:19

Resistance moet jij kilo's kwijt dan? Ik weet niet beter dan dat jij het petite meisje bent die kan vreten wat ze wil zonder aan te komen. Dat meen ik iig in meerdere van jouw posts hier op bokt gelezen te hebben.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:25

Maanlicht schreef:
Bakken begin ik niet aan, dan ga ik alleen maar meer eten :')

Same :)) ik vind bakken echt heel erg leuk. Vooral taarten en cupcakes. Maar echt niet goed voor het afvallen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:23

Begint een beetje op het "wat heb jij vandaag gegeten" topic te lijken hier. :')

Goed eten gaat deze week echt ruk. Laatste week van de vakantie en door het mooie weer veel terrasjes gepakt. Even lunchen hier, even drankje daar. Ben blij dat mn studie volgende week weer begint, weer structuur in mijn dagen en eten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:39

Kijk, mensen moeten natuurlijk gewoon doen wat ze zelf willen. Maar ivm jonge meelezers is het gewoon niet handig om hier lijstjes te plaatsen van systematisch 1100-1200 kcal. Dat is voor de gemiddelde mens gewoon te weinig en moet, imo, niet gepromoot worden aan jongeren.

Gezellig meepraten? Prima! Maar die lijstjes passen, again imo, niet in dit topic. Er zijn andere topics waar je eventueel wel die lijstjes kan plaatsen, mocht je echt heel graag anderen vertellen wat je dagelijks eet.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 16:18

SdaphneS schreef:
MarlindeRooz schreef:
Oh donuts vind ik sowieso niks haha. Heel af en toe eentje. :=

Vandaag gaat oke haha.
O: 3 beschuitjes met hazelnootpasta
L; spelttwister
T: appel, sultana, 1 honingdropje
A: de pasta die ik gister zou eten. _O-

Dit is toch nog minder voeding dan het lijstje van Resistance waar zo'n ophef over was.
Waarom is dit wel toegestaan?

We weten natuurlijk niet hoeveel kcal de pasta is bijvoorbeeld. Maar buiten dat: MarlindeRooz eet niet systematisch te weinig. Af en toe een magerder lijstje is echt niet erg. Maar standaard 1200 kcal per dag is imo niet iets wat gepromoot zou moeten worden.

@Resistance, wat reageer je weer eens lekker volwassen. Typisch dit.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:02

Maar waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat een dieet van 1200 kcal gewoon niet iets is wat past in dit topic? Je kan ook mee praten zonder lijstjes te posten. Of anders misschien een afval topic zoeken wat beter bij je past.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:15

Resistance schreef:
Zal ik nog maar eens een vreselijk ongezond lijstje delen. :+

O: Havermoutpap met honing en blauwe bessen
T: twee stukjes sinaasappelchocolade
L: Twee gebakken eieren met griekse yoghurt en gebakken tomaatjes
T: Banaan
A: Vlaamse stoverij met aardappelpuree en spruitjes

Ohja, en ik heb gisteravond nog 4 bitterballen op, om aan het geweldig karige lijstje toe te voegen. Mag ik nu wel blijven, nu ik netjes aan jullie regeltjes voldoe? :o?

Deze post heeft aardig de toon voor jezelf gezet. Krijg hierbij niet echt het idee dat je dit een leuk topic vindt. Snap ook niet zo goed waarom je dan perse mee zou willen praten?

En tuurlijk mogen slanke mensen hier prima meepraten. Maanlicht praat ook al ontzettend lang mee.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 11-09-19 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:22

Hier ook meerdere keren dry needling gehad in mn schouder. Bij 2 verschillende fysios. De ene deed het best voorzichtig, maar toen wel veel last van gehad. Die andere ging er zo belachelijk heftig aan toe met die naald, werd er helemaal misselijk van. :') Maar goed het heeft uiteindelijk wel geholpen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:41

Laura82 schreef:
Maanlicht schreef:
Jullie hebben me niet gerustgesteld :')

Haha nee sorry... Maar voor het resultaat zou ik het gewoon doen, uiteindelijk duurt t allemaal niet zo lang.

Hahaha sorry Maanlicht. Maaar gelukkig is pijn relatief, en is dit van korte duur. :)