3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 09:40

linoleum schreef:
IMANDRA schreef:
Net lijstje Bibi!

@Linoleum: oef geen idee. Helpt een flinke portie eiwitten tijdens/na het eten? Dus bijv. Skyr met iets van eiwitten nog extra erin, zodat je goed vol zit na het eten?

Dat hoopte ik. Maar heb gisteren na sporten gekookte eieren gegeten. En daarna gewoon echt lopen eten wat ik nog in huis had. Niet eens omdat ik er perse zin in had..

Komende dagen m’n kcal over algeheel wat ophogen, hopelijk helpt dat wat.

Succes!
Ja ik zorg dat ik echt vol zit zeg maar, dat helpt bij mij heel goed. Propvol van de eiwitten :)). Toen ik veel ging bingen had ik 200gr skyr met van die eiwit-bolletjes van B&F, dat vult wel lekker zonder dat het extreem veel kcal is!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 14:32

__Sannne schreef:
Begint een beetje op het "wat heb jij vandaag gegeten" topic te lijken hier. :')

Goed eten gaat deze week echt ruk. Laatste week van de vakantie en door het mooie weer veel terrasjes gepakt. Even lunchen hier, even drankje daar. Ben blij dat mn studie volgende week weer begint, weer structuur in mijn dagen en eten.

Haha dat is het idd ook een beetje. Met wat gezellige praat en tips tussendoor.

En ach, gewoon even genieten en volgende week idd de structuur weer opzoeken!

Over eten vandaag gesproken.. zal mijn lijstje ook wel eens posten. Gaat best prima nu!

Gisteren:
O: Capucchino
T: Muesli reep
M: Boterham met ei & fritessaus, boterham met hüttenkäse en aardbeienjam + wat losse worteltjes
A: Pasta bolognese
D: Cracker met nutella :9

O: /
T: Mueslireep
M: Kibbeling met vissaus & 1 boterham met ei en wat magere fritessaus
A: Risotto met tomaat, bleekselderij, mozzarella en pesto <3
D: Klein beetje skyr

Beide dagen zo rond de 1600kcal!

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-19 13:57

Goed bezig dan BibiQ! Ik mag morgen weer wegen :)). Afgelopen zaterdag niet kunnen wegen vanwege logeren ergens, dus ben heel benieuwd :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 15:08

Ach als het die ene dag is geweest zal het wel meevallen toch Maanlicht?

Was zaterdag wel afgevallen (wel maar 100gr) maar ik verwacht dat ik de week ervoor wel iets was aangekomen want dat was echt een heel erg weekend haha :)). Nu lekker door blijven gaan en hopen dat ik volgende week wel weer wat meer ben afgevallen!
& ik weeg idd ook maar 1x per week omdat ik anders heel obsessief ervan word haha.

T: Yogurt Mueslireep
M: Boterham met ei + friteslijn & halve boterham met Philadelphia + aardbeienjam
T: /
A: Mexicaanse soep met tortilla chips
T: Misschien skyr, even kijken hoeveel zin in chips ik heb _O-. Heb nog ruim kcal over dus ik verwacht dat ik nog wel gewoon skyr erbij pak.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 15:16

Ja hij is heel lekker, en je mag het eten met CHIPS. Geweldig dat. *\%/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 15:30

Ik ben de laatste tijd zoetzure augurken aan het kanen :)).
Cherrytomaatjes zijn idd lekker! Worteltjes (die geschilde van de ah) vind ik ook heel lekker.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 16:53

IMANDRA schreef:
T: Yoghurt Mueslireep
M: Boterham met ei + friteslijn & halve boterham met Philadelphia + aardbeienjam
A: Mexicaanse soep met tortilla chips
T: Misschien skyr, even kijken hoeveel zin in chips ik heb _O-. Heb nog ruim kcal over dus ik verwacht dat ik nog wel gewoon skyr erbij pak.
25cm New York Pizza (Florentine/maroccan chicken)

Oeps :o

Kwam gister thuis en de kat zat uitgebreid te piesen op de mat van de hond en toen we de mat wilden wassen zagen we dat die dat vaker had gedaan (onderkant was helemaal doorweekt). Was een beetje heel erg frustrerend en waren lang bezig met poetsen & schoonmaken waardoor ik super last kreeg van mijn rug. Dus gezwikt en pizza besteld.

Maar: qua kcal kwam ik wel netjes uit op zo’n 1690 dus het paste nog prima in m’n kcal!

Vandaag:

T: mueslireep & dubbele cappuccino
M: broodje kroket met friteslijn en wat wortels :o. Baas had getrakteerd.
A: Mexicaanse soep met 70gr tortilla chips
D: skyr met Kelloggs en beetje pure hagelslag

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 06:54

Blue_Monday schreef:
Resistance schreef:
Kennen jullie dat, dat hoe langer je dieet, hoe meer zin je hebt om echt een vette hamburger naar binnen te werken? :+ Ik stond bijna op het punt om het te doen, maar hield mezelf tegen toen ik éindelijk verschil zag op de weegschaal! Ik bleef de hele tijd hangen op 55, en nu voor het eerst zag ik 53,5. Ben nu denk ik twee weken bezig met gezond eten, en zeker niet te weinig.

Misschien komt het omdat je een vrouw begint te worden, geen tienerlichaampje meer, en je niet altijd je maatje 34 kan behouden en je die energie waar je lichaam naar snakt gewoon nodig hebt :)*

Vind het raar dat de mods niet ingrijpen want dat hebben ze bij mij wel gedaan lol, anders zou ik ook dolgraag meepraten. Maar snap het ook, totaal geen goed voorbeeld voor jongere meiden die meekijken. En die zijn er.

55 is toch een perfect gezond bmi met je lengte van 163??
Er zijn er maar weinig die na hun tienerjaren nog een bmi van 17-18 behouden op een gezonde manier, en gefoceerd is niet gezond.

Niks tegen jou als persoon verder hoor :) de bedoeling is goed

Vind die opmerking een beetje misplaatst. We zijn in dit topic namelijk vrij streng over wat we accepteren en wat niet. Het is niet voor niks dat er 2 andere afvaltopis zijn: mensen die onze kritiek op hun (veel te magere) dieet niet konden handelen zijn daarheen verhuisd want hier waren we ‘gemeen’ en ‘ongezellig’. Dus als je wil prediken zou ik naar een van de andere topics gaan kijken haha.
En ken jij resistance persoonlijk? Zo niet, dan moet je niks zeggen. Elk lichaam is anders en het ene lichaam kan er mager uitzien met 55 en voor een ander is het een optimaal gewicht en weer voor iemand anders mag er nét nog een beetje af om mooi strak eruit te zien. Wie zegt dat het doel van resistance niet 52 of zo is?

@resistance wat is je doel? Dan is die onduidelijkheid weg haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 07:07

fleurtjeuh schreef:
We hebben sinds afgelopen week een slimmere weegschaal van medisana.
28,8% vetpercentage.
Ik blijf nu al 3 dagen hangen op 71,5 kilo maar hopelijk is er tegen het einde van de week wel wat vet vanaf volgens de weegschaal

Helaas zijn die metingen ontzettend onbetrouwbaar. Heb er ook een en vind het grappig het bij te houden, maar je moet je er echt niet aan vasthouden. Als je echt iets anders wil dan gewicht om bij te houden, zou ik aanraden om jezelf op te meten (arm, taille, heup, been etc). Dat is betrouwbaarder!

Het lijstje van vandaag:

O: dubbele cappuccino
T: mueslireep yoghurt
M: sneetje brood met ei en friteslijn && sneetje brood met ??
A: Italiaanse tomatensoep met foccacia

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 06:35

Patt schreef:
Ik kom ook gezellig even binnenvallen op dit topic :)

Zij er ook weegschalen die wel redelijk betrouwbaar zijn wat betreft metingen van het vetpercentage?
Iemand ervaring hiermee, mag best een duurder apparaat zijn als hij maar goed is.

Als je de eerste posts op deze pagina even leest... :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-19 12:19

Welkom Debine!

Hier wat minder, ben aldus de weegschaal een kilo aangekomen. Hoop dat het vocht is want zo veel heb ik nu ook niet gegeten boven m’n doel, laat staan m’n nulpunt :(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 12:53

Ik wil even benadrukken dat de link in de OP met name erin is gezet omdat deze de BMR waarde geeft, en een schatting van je PAL. Die 'xx aantal dagen tot op gewicht bij xxkcal eten' mag je van mij negeren. Er staat namelijk óók in de OP dat je gemiddeld zo'n 500kcal onder je PAL waarde kan gaan zitten, zo lang dit boven je BMR ligt.

@Resistance: je eet gewoon veel te weinig. Is iedereens lichaam anders en is die PAL/BMR waarde een schatting en verschilt dus van persoon tot persoon? Zeker! Maar zo heel veel zal deze niet schelen. Niet zo veel als jij minder eet nu in ieder geval.

BiBiQ schreef:
Wat lopen sommige mensen hier te drammen op hun visie zeg.
Dat iemand anders het anders doet, wil niet zeggen dat jij jouw mening moet opdringen. Want dat doe je nu gewoon.

Tja, we zijn kritisch op eten in dit topic en dat hebben we ook gewoon in de OP geschreven. En aan jou uitgelegd waarom. Het is overigens geen mening, maar een feit. Wetenschappelijk onderbouwd. Ik heb niet voor niks de bronnen erbij gezet in de OP.

We kunnen niemand tegenhouden om zo weinig te eten (en je lichaam dus te verpesten), maar we kunnen je dan wél verzoeken geen lijstjes meer te posten hier in het topic. Zoals je leest worden dat soort lijstjes niet gewaardeerd en in het verleden hebben we ook vaker mod-breaks gehad vanwege dit soort situaties. Er lezen veel mensen mee, ook jongere personen, en we willen deze personen niet het idee geven dat ze zich zo moeten uithongeren als ze af willen vallen. Als je die 'visie' niet waardeert, dan verwijs ik je naar een van de andere afvaltopics, waar alle mensen die het niet eens waren met de regels in dit topic heen zijn verhuisd.

Resistance schreef:
Heb je überhaupt mijn post gelezen waarin ik vertel dat dit onder andere met een diëtist besproken is?

Niet alle diëtisten zijn gelijk, dus sorry als ik je hier niet op geloof. Bovendien kan je het verkeerd begrepen hebben, of het niet goed uitgelegd naar die diëtist. Je eet volgens BMR te weinig en zo lang je niet onder toezicht van een gediplomeerde, kundige diëtist staat wil ik je dus vragen om niet meer zulke lijstjes te posten.

En wat betreft het gezond voelen: je kan je super voelen maar vanbinnen toch kapot gaan. Ik nodig je uit om de OP eens te lezen, met name het stukje waar de risico's van te weinig eten besproken worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 13:06

xLindy91 schreef:
Ik heb me ooit hier aangemeld, maar ben daarna eigenlijk weer terug in meeleesmodus gegaan :o

Deze discussie komt hier vaker voorbij, en er wordt altijd heel stellig aangenomen dat de formules altijd juist zijn, maar dit klopt gewoon niet.

De berekeningen die je op internet kunt maken van je bmr en verbruik etc. zijn allemaal gebaseerd op een standaard persoon met een standaard stofwisseling. Dit is geen exacte wetenschap die op iedereen van toepassing is.

Iedereen heeft een andere stofwisseling, dit is niet exact te berekenen met zo'n formule. Het kan een goede richtlijn zijn, zeker, maar het geeft geen garantie tot gewichtsverlies.

Dat klopt, maar het is niet voor niets 'gemiddeld'. Voor de meeste mensen is zo'n berekening echt prima, en zal het daadwerkelijke aantal niet ver hiervanaf zitten. Het is niet voor niks dmv wetenschappelijke methode tot stand gekomen. Slimmere mensen met meer kennis dan ons hebben die formules bedacht en getest. Er staan ook meerdere formules in de OP, als je echt wat preciezer wil gaan berekenen dan die website. Met uitleg erbij voor wie die formule het beste is. Maar ik heb wel eens gekeken hoeveel het verschil is tussen die formules, en volgens mij is dat bij mij zo'n 70-100kcal. Relatief verwaarloosbaar als je kcal telt en je nog een béétje beweegt. Want vergeet niet: boven je BMR komt nog je beweging.

Als jij onder je BMR moet gaan eten om af te vallen eet je óf onbewust teveel óf is er wat mis. Als men aangeeft dat te moeten doen raden we eigenlijk ook altijd aan om naar een diëtist te gaan voor begeleiding. Want zo weinig eten moet je écht niet zonder begeleiding doen. Kan best zijn dat dat voor een heel klein percentage mensen nodig is om af te vallen (want ja, de stofwisseling kan door omstandigheden anders zijn, bijv. door medicatie), maar dan moet je professionele hulp inschakelen en niet zelf aan gaan kloten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 14:20

xLindy91 schreef:
Ik ben het met je eens hoor dat het voor de meeste mensen prima te berekenen is op deze manier, ik denk alleen dat mensen zich niet blind moeten blijven staren op die formules omdat iedereen gewoon anders in elkaar zit.

Ik heb zelf maandenlang gegeten volgens de formules, en ik ben ook maandenlang gefrustreerd geweest over het feit dat er niks gebeurde. Zowel mijn gewicht als mijn vetpercentage veranderden niet.

Of iemand onder zijn/haar BMR eet kun je zo ook niet bepalen, want jullie bepalen dat iemand zijn/haar BMR de uitkomst van een formule is, maar dit kan in werkelijkheid een heel ander getal zijn.

Zoals in de OP staat is het ook een goed startpunt. Je haalt 500kcal van je PAL af (zo lang je niet onder je BMR zit) en probeert dat uit. Val je gedurende een periode niet af, dan stel je het aantal kcal bij naar beneden. Daarom moet je ook nooit meteen op of onder je BMR gaan zitten.

En we kunnen wél bepalen of iemand onder zijn/naar schatting van BMR zit. Die in veel gevallen redelijk oké is qua indicatie, want het is niet voor niets een gemiddelde: naar veel mensen gekeken en dit is dus een goede benadering voor 90% van de mensen. Tuurlijk zijn er mensen voor wie dit (totaal) niet kan kloppen, maar in veel gevallen is er in die situatie wel meer aan de hand (medicatie, aandoening, etc) en wordt er dus aangeraden om naar de HA of diëtiste te gaan.

Ik vind het heel slecht om te roepen dat 'je bmr een heel ander getal kan zijn' en dan willens en wetens & zonder onderbouwing/goede reden onder je BMR gaan eten omdat 'het wel eens zou kunnen dat je BMR lager ligt'. De kans dat jij bij dat kleine percentage hoort wat dat nodig heeft is heel klein en het feit dat je zoiets roept is dus echt de grootste onzin ooit.* Als je die mindset hebt dan zijn je lijstjes simpel gezegd niet welkom in dit topic. Punt. Dan zoek je maar een ander topic waar mensen minder 'zeuren' :=. We hebben hier nu eenmaal met elkaar afgesproken dat we op een gezonde manier gaan afvallen en als je je daar niet aan wilt houden dan kan je beter een andere plek zoeken voor je lijstjes.

En heel eerlijk: veel mensen eten meer dan ze denken. Als jij niet afvalt bij 1700kcal terwijl je theoretisch volgens 'die formules' af zou moeten vallen, ligt dat in 90% van de gevallen aan het feit dat je toch meer eet dan je denkt. Het is al vaker voorgekomen dat iemand dácht 1000-1200kcal te eten maar in werkelijkheid -toen ze het daadwerkelijk gingen wegen en registreren in MFP- véél meer aten waardoor ze dus niet af konden vallen en de formules wél klopten.

*: En daarbij wil ik niet die (kleine) groep voor het hoofd stoten. Maar als jij hier netjes begint met normale lijstjes, je niet afvalt en vervolgens hier vraagt wat je dan moet doen raden we ook altijd aan om naar een deskundige te gaan. Als je onder begeleiding staat van een deskundige ben je natuurijk van harte welkom om nog te blijven posten. Je hebt immers een goede reden om zo weinig te eten. Of beter gezegd: je lichaam verbrandt minder dus je móét in dat soort gevallen wel minder eten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 07:43

xLindy91 schreef:
Ho ho Imandra, nu maak je allerlei aannames over mijn dieet terwijl ik hier nog nooit iets over gedeeld heb.

Ik wilde alleen maar aangeven dat de formules niet áltijd stroken met de werkelijkheid, en dat ben je zo te lezen best met me eens.

Mijn BMR zou op papier 1767 zijn, mijn PAL zonder training 2.600 en mijn PAL met training 3.200.

Ik ben vorig jaar (toen nog een beetje onwetend) begonnen met 1800kcal zonder sporten, daar ben ik iets mee afgevallen en toen stagneerde dat. Tijdje gestopt, weer geprobeerd, maar nog steeds niks.

De laatste 4 maanden doe ik fanatiek aan krachttraining 3x per week, alles opnieuw berekend en ik zou met 2.200kcal zeker moeten afvallen, maar wederom niks. Gewicht en vetpercentage bleven beide hetzelfde.

Nu eet ik max 2.000kcal per dag, en hiermee val ik pas af. Terwijl mijn PAL dus 3.200 zou zijn volgens de formules.

Daarom ben ik dus tot de conclusie gekomen dat mijn BMR een stuk lager ligt dan die van de berekeningen, anders had ik met 1.800 moeten afvallen toen ik niet trainde, en met 2.200 sinds ik wel train. Daardoor zal mijn PAL ook lager liggen, omdat mijn basis stofwisseling dus al een stuk langzamer is dan het gemiddelde.

Ik ben ook al naar de huisarts geweest hiervoor, heb bloedonderzoek laten doen, en alles was prima. Ook heb ik 2 verschillende diëtisten gezien, koolhydraatarm geprobeerd, maar ook daarmee niet afgevallen.

Ik heb helaas de pech dat mijn stofwisseling gewoon traag is, en daardoor minder kcal kan eten dan een gemiddeld persoon. En ik geloof niet dat ik hier alleen in ben. :)

@Dilan, die aflevering heb ik ook gezien inderdaad! Jammer dat die onderzoeken zo duur zijn.

Was ook niet specifiek richting jou, sorry als dat zo overkwam. Dat gezegd hebbende is het wel gevaarlijk dit soort dingen te roepen omdat mensen het snel aannemen. Ze lezen dat bij jou je BMR lager zou zijn (wat overigens niet bewezen is, het kan ook nog zijn dat je gewoon onbewust meer eet of verkeerd afweegt), en nemen dat vervolgens snel aan bij zichzelf en dat is dan weer het zoveelste smoesje om te verantwoorden richting ons waarom ze zo weinig eten. En zoals gezegd, voor 90% van de mensen is dat niet het geval. Misschien ben jij een uitzondering, ik weet het niet. Wil overigens ook even benadrukken dat jij netjes bent begonnen met een fatsoenlijk kcal en vanuit daar gezakt bent (plus deskundigen hebt gezien), en nog steeds op een fatsoenlijk aantal kcal zit. Dat is ook wat we hier aanraden. Dat is iets heel anders dan iemand die hier net in het topic mee komt praten en claimt net begonnen te zijn met afvallen, en vervolgens meteen met 1000/1200kcal begint. Hoop dat je snapt dat dat toch hele andere situaties zijn haha.

fleurtjeuh schreef:
[
Sorry hoor, maar dat doet ze toch?
Maar toen waren die dietisten ineens niet heilig?

Want dit schreef je in een eerdere post
Citaat:
Niet alle diëtisten zijn gelijk, dus sorry als ik je hier niet op geloof. Bovendien kan je het verkeerd begrepen hebben, of het niet goed uitgelegd naar die diëtist. Je eet volgens BMR te weinig en zo lang je niet onder toezicht van een gediplomeerde, kundige diëtist staat wil ik je dus vragen om niet meer zulke lijstjes te posten.

En ik blijf nog steeds bij mijn statement. Namelijk, niet alle diëtisten zijn gelijk en je moet ook echt een capabel iemand zoeken. Je hebt slechte, maar ook zeker wel goede. Zie ook het dikgedrukte stuk, daar zeg ik het toch ook letterlijk?

Sonja_vR schreef:
Lijkt me idd niet handig om het topic vol te zetten Met veel te Magere lijstjes
Maar het lijkt me ook vreemd om de mensen die dus wel lager moeten zitten omdat dat nu eenmaal nodig is omdat ze Helaas gewoon net buiten de boot vallen bij de standaard formules maar dus wel gewoon gezond bezig zijn (Met advies van pro ) niks mogen plaatsen
Er vallen nu eenmaal mensen buiten de gemiddelden
Lijkt me handig dat dat gewoon Erkend word en dat dat niet als onzin word afgedaan

Dat wordt erkent, als je onze reacties goed leest. In de meeste gevallen staan ze a) niet onder toezicht en is het alleen de claim dat ze minder móéten eten want [insert reden] of b) een enkele keer met iemand gepraat hebben die toevallig diëtist heeft maar de diëtist heeft in dat geval de persoon niet daadwerkelijk onder begeleiding (waardoor said diëtist misschien niet op de hoogte is van de volledige situatie, en wss geen lijstjes heeft gezien of metingen gedaan).

Als iemand hier mee komt praten en uitlegt dat diegene maar 1000kcal mag eten volgens een kundig diëtist want diegene gebruikt bepaalde medicijnen waardoor dat nodig is, dan ben je van harte welkom (mits je dit natuurlijk uitlegt bij je lijstjes). Dat was echter niet het geval bij de persoon waarmee deze discussie begonnen is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 10:25

xLindy91 schreef:
IMANDRA schreef:
Was ook niet specifiek richting jou, sorry als dat zo overkwam. Dat gezegd hebbende is het wel gevaarlijk dit soort dingen te roepen omdat mensen het snel aannemen. Ze lezen dat bij jou je BMR lager zou zijn (wat overigens niet bewezen is, het kan ook nog zijn dat je gewoon onbewust meer eet of verkeerd afweegt), en nemen dat vervolgens snel aan bij zichzelf en dat is dan weer het zoveelste smoesje om te verantwoorden richting ons waarom ze zo weinig eten. En zoals gezegd, voor 90% van de mensen is dat niet het geval. Misschien ben jij een uitzondering, ik weet het niet. Wil overigens ook even benadrukken dat jij netjes bent begonnen met een fatsoenlijk kcal en vanuit daar gezakt bent (plus deskundigen hebt gezien), en nog steeds op een fatsoenlijk aantal kcal zit. Dat is ook wat we hier aanraden. Dat is iets heel anders dan iemand die hier net in het topic mee komt praten en claimt net begonnen te zijn met afvallen, en vervolgens meteen met 1000/1200kcal begint. Hoop dat je snapt dat dat toch hele andere situaties zijn haha.

Zoals ik al zei, ik geloof niet dat ik hier alleen in ben en het is wel iets om over na te denken voor mensen die volgens de standaard formules niet afvallen. Dat wou ik gewoon even delen. :)

Het is bij mij wel voldoende bewezen hoor, ik weeg alles exact af en voer alles exact in in MFP. Het is zelfs een beetje op het obsessieve af. (Ik heb daarnaast wel nog een cheatdag, dan eet ik vaak rond onderhoud.)

En nee, de 1.000/1.200 kcal diëten zou ik inderdaad ook zeker niet achter staan! Dat is voor 95% van de mensen gewoon veel te weinig en door te weinig eten kun je je stofwisseling helemaal om zeep helpen.

Ik hou van eten, dus ik probeer wel altijd de bovengrens op te zoeken van hoeveel ik nog kan eten om toch mijn doelen te bereiken. :Y)

En dat is precies het punt ik probeer te maken haha. Maar gelukkig zijn we het daarover eens :)).
Als je volgens de standaard formules niet afvalt en je moet onder je BMR gaan zitten dan moet je deskundige hulp inschakelen, zoals jij hebt gedaan :j. Zelf aankloten is nooit goed.

@Dilan: Met Laura eens! Diëtiste kan je misschien wel helpen inderdaad. Zeker als je zo veel niet mag! Een allergiedokter (ik ga me niet wagen aan die term te schrijven Laura :))) is misschien ook handig, misschien is er medicatie die je reactie wat kan onderdrukken waardoor je misschien iets normaler kan eten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 11:23

Dilan93 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Tip: bestel je pizza op een bloemkoolbodem! Net zo lekker en minder kcal haha.

Vond die best lekker, al hadden ze wel iets langer in de over gemogen := Was wat slap

Oh ja ze zijn echt goed! Als ze goed zijn gebakken, maar had een paar maanden terug ook een knoflookbroodje wat niet goed was gebakken dus bij de normale bodems kan dat ook :))
Heb het laatst opgezocht bij NYP: Een 30cm chicken florentine met NY bodem is 1717 kcal, maar een 30cm bloemkoolbodem is er maar 1143kcal!

@Resistance: Lekker kinderachtig. Als je zo gaat doen dan raad ik je aan om in een andere topic te gaan praten, want het maakt het er niet gezelliger op zo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 17:00

Resistance schreef:
"Weer eens"

Als je niks goeds te zeggen hebt, zeg dan niks.

SdaphneS schreef:
MarlindeRooz schreef:
Oh donuts vind ik sowieso niks haha. Heel af en toe eentje. :=

Vandaag gaat oke haha.
O: 3 beschuitjes met hazelnootpasta
L; spelttwister
T: appel, sultana, 1 honingdropje
A: de pasta die ik gister zou eten. _O-

Dit is toch nog minder voeding dan het lijstje van Resistance waar zo'n ophef over was.
Waarom is dit wel toegestaan?

Pasta is over het algemeen best aan de kcal, net als hazelnootpasta. Dus tja, dit is niet direct een schokkend lijstje. Daarbij staan er geen hoeveelheden bij en eet Marlinde dus idd niet systematisch te weinig. En kan ze gewoon normaal reageren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 17:38

Resistance schreef:
IMANDRA schreef:
Als je niks goeds te zeggen hebt, zeg dan niks.

Sorry hoor, maar nu zijn het toch echt jullie die maar na blijven trappen. Ik heb uitgelegd waarom ik eet op de manier waarop ik eet maar die willen jullie niet horen/mijn diëtist is niet heilig. Ik heb nu eenmaal niet veel energie nodig om me gewoon goed te voelen; ik heb vandaag berekend dat wanneer ik "normaal" eet, dit zo'n 1600 kcal per dag zijn. Daar viel ik niet van af en zo at ik al jaren. En toch wordt daar volledig overheen gevallen, terwijl ik er uitleg over geef, en blijft iedereen spotten en steken onder water geven. Dus ja, daar komt dan een reactie op en dan is het ook weer niet goed. Heel makkelijk zo, met z'n allen tegen één.

Jij bent degene die zo kinderachtig blijft reageren. Hiervoor was het simpelweg nog de discussie over weinig eten waar jíj de aanleiding voor was, dus dan is het logisch dat jij als voorbeeld genoemd wordt. Dat zijn geen steken onder water.

Je hebt een keer met iemand gepraat die een diëtist is. Dat is géén afspraak, er is daarbij hoogstwaarschijnlijk niet diepgaand gekeken naar je dieet of energiebehoefte, en je bent niet gezien door een dokter. Kortom: je bent niet gezien door een deskundig iemand. Dat jij dan alsnog stug 1200 kcal wil eten moet je zelf weten, maar dan willen we je lijstjes niet zien in dit topic.

Snap sowieso niet waarom je hier blijft posten terwijl je laatste paar berichten ontzettend kinderachtig zijn en niks bijdragen aan het topic, iets wat de discussie an sich wel doet.

En knap dat je vandaag kan berekenen wat je normaal eet. Dat wil dus zeggen dat je niks hebt afgewogen maar wat hebt geschat, dus je hebt ook geen goed beeld van wat je écht eet. Bovendien is dat hooguit een schatting van één dag: uit eten / afhaal / extra dingen tussendoor / keer wat anders zitten daar niet bij.

Ik hoop oprécht dat je er niks aan over houdt, maar zo weinig eten is echt ontzettend slecht, dus ben er bang voor. Terwijl jij je goed voelt is je lichaam zich vanbinnen aan het opeten en afbreken omdat het niet genoeg energie heeft om zich te onderhouden. Succes.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 18:06

Ik tel er twee. En voor zover ik weet heeft diabetes niks te maken met hoeveel je moet eten (alleen met wat). En mijn punt blijft, je staat niet bij haar onder controle. En het kan ook een van de slechte diëtisten zijn. Geeft zij een reden dan, waarom jij als grote minderheid tov de rest zonder enige medische indicatie zo weinig kan eten?

En overigens, als je al jaren niet veel eet, hoe komt het dan dat je wilt afvallen of überhaupt bent aangekomen? Beetje krom, vindt je niet?

Je past niet in het topic vanwege je houding én je lijstjes. En het is niet dat je nu super gezellig aan het meepraten bent.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 18:15

Dat je niet gezellig bent komt door je type reacties, niet door je lijstje. En als je denkt dat je reacties normaal zijn moet je ze nog maar eens teruglezen. En een dokter weet niet zo veel van voeding, daar heb je echt een specialist voor nodig.

Waarom blijf je stug reageren?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 19:57

Resistance schreef:
IMANDRA schreef:
Dat je niet gezellig bent komt door je type reacties, niet door je lijstje. En als je denkt dat je reacties normaal zijn moet je ze nog maar eens teruglezen. En een dokter weet niet zo veel van voeding, daar heb je echt een specialist voor nodig.

Waarom blijf je stug reageren?

Heb je er een voorbeeld van? Waarom heeft niemand dat dan eerder gezegd?

Ik blijf zo "stug" reageren omdat ik hoop dat we dit op kunnen lossen aangezien het naar mijn idee hiervoor altijd gezellig was.

Ik heb het over je reacties nadat we aangaven dat je misschien wel te weinig at. Ik kreeg de indruk dat je meteen heel defensief ging reageren, terwijl een gezond normaal mens écht niet gezond bezig is met 1200kcal bij afvallen zonder onder toezicht te staan van een specialist. Wat jij niet staat.

En ik denk niet dat dit op te lossen is. Jij blijft vasthouden in je mindset, wij willen die lijstjes hier niet hebben. Je mag best nog meepraten, maar geen lijstjes plaatsen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 20:31

Resistance schreef:
Maar waar zie je mij nu een lijstje plaatsen? Ik zeg al de hele tijd dat ik gewoon gezellig mee wil praten.

“He joh sorry voor het gedoe, was niet mijn intentie om zoveel ophef te veroorzaken. Zal geen lijstjes meer posten en alleen nog maar meepraten. Hoe gaat het met jou (insert iemand uit het topic die recent iets heeft gedeeld)?”

Moeilijk he.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 20:34

Hoe is het opgelost dan, als je erop blijft reageren maar wel zegt gezellig te willen doen maar het niet doet :+

Grappig dat je toch steeds het laatste woord wil hebben en niet gewoon de discussie laat voor wat het is en op de rest gaat reageren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 20:41

Je wil niet het laatste woord hebben maar reageert wel telkens als laatste over het onderwerp :)). En ja ik heb wel graag het laatste woord.